Playstation Portable

Medlem
Playstation Portable

Har funderat starkt på att köpa en PSP på sista tiden, Har dock aldrig provat någon själv men den verkar ju grymt underhållande med tanke på att den förutom spelen även stödjer Video och mp3.

Kommer även att bli en hel del resande för min del också då jag flyttar ner till GBG om nån vecka så det är en annan anledning.

Men nu undrar jag om det något speciellt man bör tänka på när man köper en PSP?

Måste man köpa massa extra tillbehör?

Finns det något bra spel ni rekommenderar?

Inaktiv

Det finns en hel del spel som är underhållande till maskinen, men det beror ju helt på vad du har för smak när det gäller spel. Något som kan vara värt att köpa är extra batteri (..om du ska resa mycket och inte kan ladda den), och
skydd för skärmen.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Skaffade en PSP value pack i söndags med GTA:LCS är grymt nöjd med den.
Nästa inköp blir ett stort minneskort och ett extra batteri.

Inaktiv

Det är en riktigt trevlig liten maskin. Skärmen är helt underbar, enda minuset egentligen är väl att det väldigt lätt blir massa kladdiga fingeravtryck och batteritiden kunde varit bättre. Dock har jag inte större problem med att sätta den på laddning då jag inte spelar som många andra verkar ha?

Sålde min maskin för ett bra tag sedan, ångrar nästan det nu på senare tid. Men man kanske får ta och köpa en igen


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Ja det borde du , nu verkar det ju vara många bra nya titlar på gång också.
Ser verkligen fram emot Vice city stories och FF: CC.
Har förövrigt lyckats få igång en snes emulator på min PSP
hade tydligen tur att få en med firmware 2.0

Inaktiv

Hehe, vi får väl se om man faller tillbaka till PSP igen då


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Inaktiv

har inte använt min psp på evigheter.. till spel iaf.. har väl använt den lite som mp3-spelare till o från. Jag älskar konsollen men det kommer inte så många spel som intresserar mig nu.. :/ har följande spel för tillfället: Metal Gear Acid, Lumines, Gta:LCS, wipeout Pure, ridge racer, tony hawk: underground 2 remix.
köpte även ett logitech: playgear pocket som jag verkligen gillar och rekommenderar.
Nu vet jag inte om detta är tillåtet.. men http://www.psp-sweden.se/ är en trevlig sida med lite roliga grejer.


signatur

"You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try" - Homer J. Simpson

Inaktiv

Det är väl den enda svaga sidan till PSP, spelen. Men det har iofs kommit en hel del guldklimpar även här


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Inaktiv

jodå, helt dött vill jag ju inte påstå att det är. Några spel jag ser fram emot är loco roco, ff:cc och tekken. loco roco ser ut som ett trevligt tidsfördriv och kan tänka mig att det är en aning beroendeframkallande, ff:cc... ja.. älskar ff ^^ och så tekken, hur coolt är det inte att banka skiten ur folk när man sitter i bussen/tåget, rast eller whatever ^^


signatur

"You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try" - Homer J. Simpson

Inaktiv

Hehe, tyvärr är jag inte särskilt insatt i PSP-branchen för tillfället.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Inaktiv

inte jag heller igentligen.. gick in på psp-sweden och webhallen för att kolla lite kommande titlar innan jag skrev


signatur

"You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try" - Homer J. Simpson

Inaktiv

hehe fusk


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Inaktiv

hehe, nää då hade några titlar i huvudet iaf men var tvungen att kolla också. Visade sig att de flesta som låg där i bakhuvudet redan släppts vet inte om ni kollade på psp utbudet under E3 men jag tyckte iaf att det var lite tamt.. visade några titlar och sen var det bara lite snack om ny firmware.


signatur

"You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try" - Homer J. Simpson

Inaktiv

Det har ju iaf dykt upp många nya titlar sedan man själv hade en. Köpte en innan den svenska lanseringen och då fanns inte särskilt många spel att välja mellan, men en del var helt OK.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Är också riktigt sugen på en psp, hittade en för 1790 på Elgiganten. Är det värt pengarna eller ska man vänta tills det kommer mer spel?

Medlem

Enda felet med psp som jag ser det är att man måste tjafsa med konvertering för videofiler, ngt som tar tid att göra och inte är särsklit skoj, skulle vara bättre om den klarade divx och mpeg i alla former...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Också sugen på en, ska ju på semester snart så det vore kanske bra med lite tidsfördriv på resan.
Finns det något riktigt bra rollspel till psp:n eller iaf något med riktigt bra story. Är inte så väldigt mycket för det där med combo-hoppa-skutt-game over.

Inaktiv

PSP är given.. Köp dig en läcker vit Standard Pack hos www.gametronics.se och du kan stolt visa upp den för polarna ;).. Gällande spelen kan jag rekommendera GTA: Liberty City Stories (särskilt i multiplayer) och Wipeout Pure, för att nämna några!

Flakmonkey

Hoppas att PSPn får lite roliga funktioner till PS3an, då kommer man nog bli sugen på att skaffa en ^^

Inaktiv

Oavsett ihopkopplingsfunktioner så är det väl värt att skaffa en PSP. Som om man inte bara kan spela spel, kan man ju även lyssna på musik och se på film. Klockrent

Flakmonkey

Är just det, ser absolut ingen poäng i att ha den som musik eller filmspelare... om jag gjorde det så hade jag redan haft en

Inaktiv

Den duger bra som filmspelare oxå tycker jag... vet inte vilken bärbar filmspelare som skulle vara bättre ??

Flakmonkey

sa aldrig att det var pga att den var dålig som det, utan för att jag inte vill se film på en bärbar konsol, så länge den inte har en 15" skärm eller större

Inaktiv

När jag hade en PSP tyckte jag faktiskt det var riktigt skönt att se lite southpark osv på den, riktigt bra tidsfördriv på långa bussresor osv


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

1
Skriv svar