FZ:s skattjakt - dag 2

Medlem

Jag lämnar skeppet. Iaf en inom topp-10 ni inte behöver oroa er för:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av nudelsdesign:

Frågan är om man orkar sitta här i 13 timmar och jaga skatter för något som är värt 2000:-

Om man är student och får 1050 i månaden(studiebidrag) så betyder det att man måste vänta 2 månader för att ha råd, detta blir 1440 timmar, så för vissa är 13 timmar rätt lite;)

Du menar elev kanske? Går i skolan, läser på gymnasiet (eller lik.) skulle också passa, men student är du efter tagen studentexamen, och studerar gör du därför på eftergymnasiala utbildningar. Nu har ni lärt er något nytt idag!

Inte för jag tycker det spelar någon större roll dock. Det är gamla hederliga begrepp och vårt språk är i ständig utveckling, men det såg bara fel ut med student och sen barnbidraget följt efter. Ja jag är också fullt medveten vad CSN kallar det.

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Ser ut som ni satsar mer på tävlingar än på nyheter... Dessa skattjakter är orättvisa, det handlar ju bara hur mycket tid man har och bara klicka runt på sidan. Totalt vridna! Tycker ni borde fokusera er energi på annat...

HÅller med till 100%

Medlem
Skrivet av Ymer:
Skrivet av Tpiom:

Ser ut som ni satsar mer på tävlingar än på nyheter... Dessa skattjakter är orättvisa, det handlar ju bara hur mycket tid man har och bara klicka runt på sidan. Totalt vridna! Tycker ni borde fokusera er energi på annat...

HÅller med till 100%

Underskatta inte något som kallas sidvisningar, det är en mäktig statistisk siffra som gagnar folk som vill ha pengar till sin sida. Det har blivit fruktansvärt vanligt förekommande med tävlingar som involverar att folk ska surfa omkring så mycket som möjligt på sidan dom är på, the more the better.

Antikvitet

Jag är helt och hållet övertygad om att ni som "inte får några symboler" fastnar i refreshfiltret. Vi har byggt tävlingen så att du faktiskt måste surfa runt och LETA efter symbolerna.

Missade du symbolen som dök upp på en av sidorna när du öppnade 100 sidor samtidigt? Tough luck, då kommer det inte komma några fler på en viss tid.

Har du hittat en symbol på en sida och sen refreshar samma sida i hopp om att det ska komma fler? Givetvis har vi sett till så du inte kan refresha samma sida om och om igen. Det är ju knappast att jaga, eller hur?

Vill du ha många symboler så ska du surfa runt. På olika delar av FZ. Och vara uppmärksam.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Antikvitet

Och ännu ett inlägg: Herre jösses vilka barnrumpor vissa av er är. Vi har ansträngt oss som utav sjutton för att hitta på en kul grej inför julen och så är det enda så många av er har att komma med gnäll och mer gnäll.

DELTA INTE DÅ!

Det är inte svårare än så. Vi skriver fortfarande nyheter och lägger ut recensioner, lägger upp filmer och laddar upp patchar. Tävlingen är en extragrej utöver det och vill du vinna priserna så får även du anstränga dig, för de var jävligt dyra. Så sluta sura för att du inte vinner en tv genom att klicka på den första symbolen du ser.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv
Skrivet av ZerOne:
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av nudelsdesign:

Fråga

Förklaring av chuppybear varför vi elever sitter här.

Fakta

Oj vilken föreläsning;) Då menar jag elev på gymnasiet ja.

Inaktiv

Gillar verkligen dom här tävlingarna, har bara en frågor om den.

Finns det än gräns på hur många poäng som släpps under tävlingsperioden?

Medlem
Skrivet av John:

Och ännu ett inlägg: Herre jösses vilka barnrumpor vissa av er är. Vi har ansträngt oss som utav sjutton för att hitta på en kul grej inför julen och så är det enda så många av er har att komma med gnäll och mer gnäll.

DELTA INTE DÅ!

Det är inte svårare än så. Vi skriver fortfarande nyheter och lägger ut recensioner, lägger upp filmer och laddar upp patchar. Tävlingen är en extragrej utöver det och vill du vinna priserna så får även du anstränga dig, för de var jävligt dyra. Så sluta sura för att du inte vinner en tv genom att klicka på den första symbolen du ser.

Jag föreslår en veckans fråga om vad folk egentligen tyckte om tävlingen och dess upplägg. Det är ju bra att ni försöker, men bara för ni försökt riktigt hårt betyder det inte att ni träffat mitt i prick ändå.
Dessutom är det ett uppenbart sidvisningsfiske vilket känns lite "lame" nu när ni ändå fått sakerna gratis (antar jag, i utbyte mot exponering).

Medlem

MEN VAD I HELV... varför kan jag inte få upp ngt!!!

*Edit* Jaha, såg nu vad John sa, att om man missat en så kommer det inte upp flera på en stund..
Antagligen så missade jag den på startsidan:evil:


signatur

Wai

Medlem

lol, jag fick min första fungerande symbol nu. och om jag inte var helt fel ute så var orden jag skulle skriva in "becomes stapy" vilket inte betyder någonting så vitt jag vet. så jag tryckte på ljudknappen bara för att få det bekräftat, då försvann texten, och i ljudet som kom hörde jag inte en enda bokstav, bara en massa siffror. så jag skrev in becomes stapy innan tiden gick ut, och det var fel. vafan? aja. jag har ju ingen chans att vinna idag, men är alla frågor såhär? och ska ljudfunktionen vara så omöjlig att tyda?

Medlem

ahha , jag fick skriva gaylord

Edit : håller med om att det kan vara svårt att se vissa ord då det är kludd över en hel bokstav , fast det finns en refresh knapp precis bredvid texten, trycker man på den så får man ett nytt ord att skriva , så det är nemas problemas.

Edit 2 : trycker du på ljud knappen så får du nog ett annorlunda mänsklighets test , tror inte de har spelat in alla de där orden serru , så man får nog en siffer kombination man ska skriva istället då.

Medlem

Det är bra tävlingar, folk tjurar för ingenting ;P
Dock lite skumt det där med att man inte får något ibland men som John sa verkar de ju ha improvat systemet lite sen sist

GL allesammen

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Det är bra tävlingar, folk tjurar för ingenting ;P
Dock lite skumt det där med att man inte får något ibland men som John sa verkar de ju ha improvat systemet lite sen sist

GL allesammen

Tycker exakt samma, förut var det 10 000 personer som satt på första sidan och refresha varje sekund, känns sådär för dom som vill surfa runt på tävlingen utan att tävla...

Jag vet dock inte hur dom som ligger i toppen gör? Sitter ni på första sidan eller blir det in under menyer och liknande?

Medlem

Attans, fick inte en enda poäng av alla 500 som kom nu, för att svara på din fråga Chuppy så surfar jag runt iaf, men det verkade inte hjälpa denna gång.

Vääldigt random detta

Medlem

Nej, usch... nu får jag inte upp något och jag är säker på att jag inte missat någon symbol!


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av John:

Jag är helt och hållet övertygad om att ni som "inte får några symboler" fastnar i refreshfiltret. Vi har byggt tävlingen så att du faktiskt måste surfa runt och LETA efter symbolerna.

Missade du symbolen som dök upp på en av sidorna när du öppnade 100 sidor samtidigt? Tough luck, då kommer det inte komma några fler på en viss tid.

Har du hittat en symbol på en sida och sen refreshar samma sida i hopp om att det ska komma fler? Givetvis har vi sett till så du inte kan refresha samma sida om och om igen. Det är ju knappast att jaga, eller hur?

Vill du ha många symboler så ska du surfa runt. På olika delar av FZ. Och vara uppmärksam.

Ja, jag var en av oss 3 - 4 i denna tråd som hade problem med att få upp några rutor.

Och ja, jag förstod er kristall klart den första av de 374ggr ni sa att man ska surfa runt ist för att refresha samma sida, och nej "jag fick inte några symboler".

Visst kanske sitter massor av trögt folk som inte förstått det och då borde de väl ta till sig av din idiot förklarande text men jag gillar inte att bli tilltalad som jag vore en jävla bebis speciellt när jag gjort "rätt" och det inte funkar/rullar på eller tolkas som ett uppenbart fel.

Skulle inte kunna bry mig mindre om dessa tävlingar, inte därför jag snurrar runt på denna sida.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Inaktiv

John/Tompa är det möjligt om ni har en sådan tävling under jullovet? det är rätt så jobbigt när det är skola + tävlingar, man hinner inte med allt. (jullovet startar nu på måndag)

Medlem

fasen , råkade ha adressfältet markerat när jag hade skrivit klart orden , slog till på enter och så laddades sidan om

Medlem

Jag ger mig här , som jag skrev ovan känns det inte alltför motiverande när man faktiskt surfar runt lungt o stilla för o försöka hitta några när det finns 500 symboler plus att man trycker ctrl+f5 för att försäkra sig om att det inte är cachen.

GG för min del, men systemet borde kanske ses över det är ju något fett mysko på g

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Vääldigt random detta

Tyckte det i ett tag också men nu börjar man fatta hur det fungerar.

Mitt ända tips är det som John sa, svara inte fel för då blir det strafftid dådet inte kommer några poäng.

Medlem

Jag tycker själv att tävlingen fungerar mycket bättre nu än förra veckans tävling!

Det enda negativa jag kan tänka mig är att ni måste nog skriva lite tydligare hur tävlingen funkar. Och ni borde släppa symboler lite oftare, annars blir det får svårt/omöjligt för personer att komma ikapp de i toppen!

Medlem
Skrivet av annexis:
Skrivet av zauii89:

Vääldigt random detta

Tyckte det i ett tag också men nu börjar man fatta hur det fungerar.

Mitt ända tips är det som John sa, svara inte fel för då blir det strafftid dådet inte kommer några poäng.

Jo jag har inte svarat fel på en enda
Så vetifan varför jag inte fick några symboler

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

Jag tycker själv att tävlingen fungerar mycket bättre nu än förra veckans tävling!

Det enda negativa jag kan tänka mig är att ni måste nog skriva lite tydligare hur tävlingen funkar. Och ni borde släppa symboler lite oftare, annars blir det får svårt/omöjligt för personer att komma ikapp de i toppen!

Fast om det släpps fler symboler innan människor har kommit hem från skola/jobb/? så kommer ju bara de som sitter här från morgonen att dra ifrån:)
förstår hur du menar, men bara en tanke från min sida:)

Medlem

Har en fråga till admins , Ni nämde ett "anti f5-filter" fastnar man i det om man febrilt sitter och uppdaterar http://www.fz.se/skattjakt/ ?
jag gör ju de för att ta reda på när det släpps poäng.

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:

Jag tycker själv att tävlingen fungerar mycket bättre nu än förra veckans tävling!

Det enda negativa jag kan tänka mig är att ni måste nog skriva lite tydligare hur tävlingen funkar. Och ni borde släppa symboler lite oftare, annars blir det får svårt/omöjligt för personer att komma ikapp de i toppen!

Vem är det du försöker blåsa , det är omöjligt att komma upp till topp 3 även om dom släppte fler sympoler oftare, vi två har ju suttit här sen sju i morse

Medlem
Skrivet av Devildoll:

Har en fråga till admins , Ni nämde ett "anti f5-filter" fastnar man i det om man febrilt sitter och uppdaterar http://www.fz.se/skattjakt/ ?
jag gör ju de för att ta reda på när det släpps poäng.

Jag gör precis samma sak men jag får då upp poäng så det är nog ingen fara. Tror att filtret kollar så att man inte får upp symboler på en sida om man refreshar den för ofta och eftersom man ändå inte kan få symboler på skattjaktsidan (vad jag vet) så är det ju lugnt

/ LordDaimos

Inaktiv
Skrivet av ZerOne:
Skrivet av ChuppyBear:
Skrivet av nudelsdesign:

Frågan är om man orkar sitta här i 13 timmar och jaga skatter för något som är värt 2000:-

Om man är student och får 1050 i månaden(studiebidrag) så betyder det att man måste vänta 2 månader för att ha råd, detta blir 1440 timmar, så för vissa är 13 timmar rätt lite;)

Du menar elev kanske? Går i skolan, läser på gymnasiet (eller lik.) skulle också passa, men student är du efter tagen studentexamen, och studerar gör du därför på eftergymnasiala utbildningar. Nu har ni lärt er något nytt idag!

Inte för jag tycker det spelar någon större roll dock. Det är gamla hederliga begrepp och vårt språk är i ständig utveckling, men det såg bara fel ut med student och sen barnbidraget följt efter. Ja jag är också fullt medveten vad CSN kallar det.

Allmänbildande och kul. Skål!

Medlem
Skrivet av annexis:
Skrivet av Strumpa:

Jag tycker själv att tävlingen fungerar mycket bättre nu än förra veckans tävling!

Det enda negativa jag kan tänka mig är att ni måste nog skriva lite tydligare hur tävlingen funkar. Och ni borde släppa symboler lite oftare, annars blir det får svårt/omöjligt för personer att komma ikapp de i toppen!

Vem är det du försöker blåsa , det är omöjligt att komma upp till topp 3 även om dom släppte fler sympoler oftare, vi två har ju suttit här sen sju i morse

Men om det släpps symboler oftare så är det större chans för oss i toppen att klanta oss Därmed större chans för de hängivna som ligger längre ned.

Inaktiv
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av annexis:
Skrivet av Strumpa:

Men om det släpps symboler oftare så är det större chans för oss i toppen att klanta oss Därmed större chans för de hängivna som ligger längre ned.

En riktig soldat gör inga misstag!

Give me 100 pushups!

Skriv svar