rate dat instance / expansion generellt sätt

Medlem
rate dat instance / expansion generellt sätt

Hur gillar ni dom nya instanserna helt enkelt?
UK - 6/10 standard, inte direkt dålig imo men levererade inte mycket spänning
Nexus - 8/10 jag har inte mycket erfarenhet med instanser men denna gillade jag skarpt.

Halloj, ett par veckor innan wotlk släpptes blev jag lockad till att börja lira WoW igen efter, ptja, 4 års uppehåll eller så. Jag spelade nämligen upp min karaktär vid release till 60 och sedan slutade jag. Dels för att min guild löste upp sig dels för att efter ett par strat och scholo runs frågade jag mig varför jag ens spelade. Så jag slutade.

Nu har jag lirat upp en 71 lock med hjälp av RAF vilket gjorde det hela otroligt smidigt. Jag missade tyvärr den stora delen av det Outlands har att leverera. De enda instanserna jag körde var ramparts och blood grejen, båda var ganska "meh". Precis som det content jag hade pre-tbc och ogillade då. Dock så var solo-levlingen aslajbans så jag slutade inte.

Nu har jag alltså kommit en bit in nya expansionen och har hunnit prova två instanser, UK och Nexus.
Av de två är Nexus hands down mycket bättre. UK hade, enligt mig, inga spännande moment, var linjärt och otroligt o-orginellt. Nexus hade bara roliga bossar som var interaktiva, intressant design och trevligt struktur. Väldigt maffig bitvis, dock så är en av bossarna lite svår att urskilja från bakgrunden då han har, i princip, samma färg.

Hur gillar ni dom nya instanserna? Står dom sig mot tbc, är dom t.om. bättre? Nu har jag som sagt inte provat dom instanser som kommer, men ser fram emot dom med spänning.

Det enda som har saknats hitintills är gruppquests, TBC hade massor med gruppquests och roliga bossfajter att ta tag i längs hela levlingbiten. Än så länge har varenda elitemob jag mött blivit försvagad av en eller annan manick. Lite tråkigt eftersom jag lirar 9/10 av tiden med min broder.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

1
Skriv svar