PS3 säljer bättre än Xbox 360

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av Sito:

Har själv både xbox och ps3 men föredrar PS3'an. Kvaliten är mycket bättre (har fått byta ut min xbox 2 gånger pga rrod) samt jag tycker spelen är mer innovativa (typ LBP) och inta bara fps som finns på xboxen.

Okej, ja alla delar ju en åsikt :)... LBP tilltalar mig inte alls... Inget spel, förutom när jag såg Heavy Rain, då blev jag kär. Tycker Fahrenheit var asbra.

Eller nu ljuger jag litegrann. Är ju lite av en grafikbög så Uncharted: Drakes Fortune har jag också, men Heavy Rain blir mitt andra spel till PS3.

LBP? Inget spel, på vilket sätt är LBP inte ett spel?
Det är ett spel lika mkt som Mario eller Sonic är, LBP är ett plattformspel med en banbyggarfunktion, inte tvärtom...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Medlem

Jag har både 360 och PS3 och inuläget använder jag PS3an mest, men jag är lika nöjd med båda ;D

Inaktiv

Man borde kunna välja: "Jag gillar alla lika mycket"


signatur

Infiltrate the walls that are caving in
It ain't a bad thing,This ain't reality

Medlem

simulacra: Läs hans mening igen. Han menade ju att "Inget spel tilltalar mig". Men kan hålla med dig om att det kan vara svårt att förstå när man använder ett ej tidigare skådat skrivsätt. Back to school with you, Elit-mannen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

simulacra: Läs hans mening igen. Han menade ju att "Inget spel tilltalar mig". Men kan hålla med dig om att det kan vara svårt att förstå när man använder ett ej tidigare skådat skrivsätt. Back to school with you, Elit-mannen.

Äh, jag skriver om jag skriver :P...Inte fan tänker jag ändra på det =)...

Medlem

Kom igen nu fanboys, nu har ni ju en lucka Haha...försäljningssiffror, bara i tv-spelsbranschen man bryr sig så jävla mkt om sånt som konsument. När man köper bil skiter man väl i vilken som sålt bäst Utan vilken som ÄR bäst för de man behöver den till

Medlem

PS3 har typ allt 360 och lite till

Bluray
Webläsare.
Snyggare imo ;D


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Inaktiv

Liten kul sak som hände för inte så länge sedan, jag skulle ta och köpa en datorskärm för min nya dator. Eftersom jag var så trött efter att samlat ihop all det olika delarna så tog jag bara en som hade bra specs(vilket man aldrig ska göra...).

Visade sig att den matchade min ps3:a perfekt, hade till och med touch knappar för att sätta på och stänga av !


signatur

Infiltrate the walls that are caving in
It ain't a bad thing,This ain't reality

Medlem

Har både PS3 och xbox360 men använder endast PS3 då jag trivs så himla bra med den. Kvalités maskin som känns genomarbetad, där till massvis med roliga spel samt grymt bra online.

*EDIT*

Nu visar det sig också att det säljs mer spel till PS3 än till XB360 enligt flera stora spelutgivare så som Ubisoft och EA.

Källa: http://gamer.blorge.com/2008/10/26/analysis-ps3-selling-more-...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Vad skönt att inte FZ har blivit invaderat av "fanboys". Om denna fråga skulle komma upp på t.ex. gametrailers så skulle det gå vilt till.
Själv har jag bara en konsol och det är 360, anledningen till att jag inte köpte ps3 för ca ett år sedan var på grund av priset.
Kontrollen tycker jag också är underbar, är dock uppväxt med xbox och inte playstation så är inte van vid deras kontroller...

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Har både PS3 och xbox360 men använder endast PS3 då jag trivs så himla bra med den. Kvalités maskin som känns genomarbetad, där till massvis med roliga spel samt grymt bra online.

*EDIT*

Nu visar det sig också att det säljs mer spel till PS3 än till XB360 enligt flera stora spelutgivare så som Ubisoft och EA.

Källa: http://gamer.blorge.com/2008/10/26/analysis-ps3-selling-more-...

Roligt att ps3 börjar komma ikapp nu, bara bra för oss konsumenter!

Inaktiv

PC Gaming Supremacy8)

Medlem

Jag har en PS3 jag är mycket nöjd med. Xbox 360 är högljudd och känns allmänt ointressant. Wii kan jag se charmen med, men jag kräks tyvärr en smula varje gång jag ser skärmdumpar på den usla lågupplösta grafiken.

MEN! Jag tycker det är bra att tre stora konsoller håller sig kvar och säljer helt ok. Breddar utbudet och gör marknaden mer dynamisk. "3 is a crowd" och då gäller det att försöka sticka ut lite.

Medlem

Nu kommer Jonas Mäki på Gamereactor gråta blod.

Medlem
Skrivet av ChuppyBear:

Vad skönt att inte FZ har blivit invaderat av "fanboys". Om denna fråga skulle komma upp på t.ex. gametrailers så skulle det gå vilt till.
Själv har jag bara en konsol och det är 360, anledningen till att jag inte köpte ps3 för ca ett år sedan var på grund av priset.
Kontrollen tycker jag också är underbar, är dock uppväxt med xbox och inte playstation så är inte van vid deras kontroller...

Uppväxt? Hur gammal är du, 10?

Inaktiv

När jag skulle välja vilken konsol jag skulle köpa, gick jag efter spelutbudet så de blev ett 360. Skall införskaffa mej en ps3 också när den gått ner i pris, då främst för bluray spelaren och MSG4.

Inaktiv
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av ChuppyBear:

Vad skönt att inte FZ har blivit invaderat av "fanboys". Om denna fråga skulle komma upp på t.ex. gametrailers så skulle det gå vilt till.
Själv har jag bara en konsol och det är 360, anledningen till att jag inte köpte ps3 för ca ett år sedan var på grund av priset.
Kontrollen tycker jag också är underbar, är dock uppväxt med xbox och inte playstation så är inte van vid deras kontroller...

Uppväxt? Hur gammal är du, 10?

haha, kan väl skriva så här: Har spelat mer xbox än playstation så är van vid den stora "klumpiga" kontrollen som dock sitter som en smäck i handen.
Är för övrigt 18 vintrar...

Medlem

Wii för Nintendos underbara mästerverk och även andra bra och roliga spel. PC för lite snyggare och spel som passar bättre med mus/tangentbord, och även GTA spelen som jag iofs brukar köra med JoyPad.

Medlem

YES ! PS3 FTW, Xbox360 blääää !

Medlem
Skrivet av xXMarcusXx:

360n har ju varit ute långt innan PS3an... dom är knappt samma generation... Så när alla har en 360 kan dom ju inte köpa en till så dom köper en PS3a

Jasså inte? Microsoft bannade en massa maskiner pga att dom va flashade, vilket gjorde/gör att folk köper ännu en Xbox för att ha tillgång till Live. Men visst börjar försäljningen av 360 att rundas av nu, PS3 har dock inte förens nu börjat sälja och kommer nog att landa i många hushåll framöver, för vi får inte glömma att över 100 miljoner PS2 ägare finns kvar att nå ut till.

Men men, vi får väl se hur slutsiffran slutar, vi har ju trots allt många år kvar av denna generation.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

simulacra: Läs hans mening igen. Han menade ju att "Inget spel tilltalar mig". Men kan hålla med dig om att det kan vara svårt att förstå när man använder ett ej tidigare skådat skrivsätt. Back to school with you, Elit-mannen.

Mm, väldigt förvirrande


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Det finns en fin gräns mellan att erbjuda en bra konsol till ett billigt pris och att få konsolen att framstå som ett alternativ för den fattiga konsumenten, ingen gillar det sistnämnda och jag tror personligen att det är dit Microsoft har fört 360n.

Nintendo 64 är min favorit!


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem
Skrivet av xXMarcusXx:

360n har ju varit ute långt innan PS3an... dom är knappt samma generation... Så när alla har en 360 kan dom ju inte köpa en till så dom köper en PS3a; Microsoft går ner och Sony går upp... Logiskt

Jag har två 360s och en PS3a.

Föredrar den sist nämnde dock.

Medlem

Det kommer fortfarande att ta lång tid innan PS3 skulle komma upp i samma antal såla konsoler som Xbox 360. Lite mer än 10% fler sålda konsoler i ett kvartal efter många där de legat efter (stundtals ganska mycket).

Men det bevisar i alla fall att kunderna tycker att marknaden är redo för PS3. Det är inte förens på sistone som man kan få tag på bra Blu-ray filmer och just detta är en av de stora argumenten för att köpa en PS3 öven en Xbox 360.

Om de bara kunde komma ut med lite bra spel som även använder kraften som finns i konsolen så kanske det skulle gå bättre.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Mjo, jag tycker dock att lineupen till PS3an är riktigt bra, enda felet skulle väl vara att det är lite långt mellan de stora släppen.

Sen har vi det eviga problemet med att 360n får fler exklusiva släpp och får tack vare sin ställning mer extra content, men det kommer nog att utjämnas allt eftersom PS3an säljer mer, Mirror's Edge är tex ett spel som har en lite starkare inriktning mot PS3 även om det är marginellt.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Fanboi = person som har bestämt sig för att en sak är bättre än allt annat oavsett vad som händer. Och det finns gott om dom tyvärr. Sen att du känner dig träffad och blir aggressiv över det hela är nog mest ditt eget problem. fAKKAfAcEs inlägg är ett ganska typiskt fanboi inlägg då han inte har någons om helst källa för sitt uttalande, utan bara känner att man måste påpeka hur hans valda konsoll är bättre än den andra.

Annars finns det alldeles utmärkta ordet 'obstinat' som är bra mycket mer beskrivande än 'fanboy', dessutom slipper man låta som en lam 14-åring cs-spelare när man skriver det.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Flakmonkey

Har alla moderna konsoler och just nu använder jag PS3an mest. Wiin, står tyvärr mest och samlar damm - mycket för att jag inte kommit för mig att köpa "klassikerna" ännu som Mario, Metroid, etc... När det gäller valet mellan 360 och PS3 så kör jag faktiskt hellre multiplattformstitlar på ps3an numera. Nu är de så pass lika i kvalitén och då är ljudnivån hos PS3an ett rejält trumfkort. Köpte en nya Xbox 360 för ett par månader sen för att få en med HDMI-ingång och visst lät den mindre, men fortfarande på tok för mycket för att jag ska tycka att det är okej :/ Man måste ju dock ha en 360 för de härliga exklusiva spelen som kommer till den som gears of war, fable 2 etc etc.

Sen så använder jag även PS3an som stereo, bytt ut hddn mot en 300gb så då får man plats med samlingen så det är ju också en anledning till att den går varmare än 360n...

Medlem

Det var lite chockerande..

Skriv svar