Call of Duty-betan hos FZ

Inaktiv
Skrivet av Mahlberg:

Trevligt nu är det installerat och klart.

Enda problemet är att jag bara får felmeddelande så fort jag försöker starta CoD. Får upp "unhandled exception caught".

Kan det vara vista x64 som spökar?

Läste en tråd på COD.com forumet. Där föreslår de att man ska ändra inställningar för ljudkortet från 24-bit 96000Hz till 24-bit 48000Hz "Problem solved".

Säkert inte fullständigt stöd för allt ljud i betan eller nåt sånt.

MVH


signatur

äldre än dig!

Medlem

Ett lättare CoD4 i WWII-miljö. Däremot så flyter det på bättre än COD4(då menar jag inte grafiken). Och då ska man komma ihåg att CoD 4 flyter på jävligt bra redan.

Bra att det är avskalat. Tänk CS. Också ett väldigt lätt spel, egentligen(bara segt), se vilken succé. CoD 5 är mycket snabbare, flyter bättre och har en långt större grad vapen och mer varierande, öppna banor.

Medlem

Efter mycket möda och besvär med att införskaffa en beta key så kan jag ändå itne spela spelet. Får upp ett meddelande om att de inte går å starta pga "d3dx9_37.dll inte kunde hittas".

Hjälp mig fixa

Medlem

installera om directX

Medlem

Spelet var riktigt skojj.
Men som gammal cod fan av de tidigare i serien (innan cod4) är det svårt att inte bli irriterat på allt som bara finns där pga att det fanns i cod4. Dessutom får man leva med att spelet är OTROLIGT orealistiskt och saknar historisk fakta any day med vissa perks / attachments.

Sen veti fan vad dem gjort med hastigheten nu spurtar alla runt som om det vore quake 6, serri dem borde försöka göra det liiiite mindre arkad iaf , var fan lagom fart i cod1, cod2 då vare skills som gällde.

Medlem
Skrivet av mogvard:

Ingen nyskapande grafik men ful sträcker jag mig inte till. Ganska kul att lira, blir nog roligare med ett par polare. Starta FZCOD kanske? : )

Tycker faktiskt att CoD4 va bra mkt snyggare. :/

EDIT: Ok, har lirat lite på dom andra banorna och dom såg mycket bättre ut, men Castle ser fortfarande riktigt sunkig ut.

Inaktiv

alla ni som har problem, har ni provat GOOGLE nångång?? samma fråga som ni ställer har FLERA andra redan ställt och till och med besvarats i denna tråd???!? herregud läser INTE folk vad andra skrivit??

Mitt funkar klockrent på Windows Vista X64 SP1

Medlem

blire att spela när man komemr hem från jobbet fick min pc beta key också:D WIHO


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag är oehört positivt överraskad. När man har kollat på tidigare gameplay trailers så har spelet sett riktigt stelt ut, men när man spelar det själv så är inte alls så. Blir ett köp för min del

Medlem

Jag vet knappt vad jag ska tycka än men det verkar vara roligt ;P
Känns som någon sa som en mod till 4:an. Ljudet var fruktansvärt men det kanske ordna till sig lite? Annars blir det nog roligare när man fått mer perks och diverse finesser på vapnen, kommer nöta på det här framåt nu tills jul

Vad kör ni för nick i 5:an?

Nick: athlOn (Doh!)


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Inaktiv

Håller på att tanka från FZ nu och jag tackar så mycket för det!

Inaktiv

MP är precis som CoD4 jag köper det nog för SP delen.

Medlem

sweet, jag försökte tanka igårkväll men sidan var överbelastad hehe

Medlem

Registrerade mig för några veckor sedan och loggade in i går, ingen nyckel alls

Någon som vet ifall det är problem eller om det tar lång tid innan man tilldelas en nyckel?

Medlem

Vad gött ska lira det söndetr och samman

Medlem

Bara jag som fick punkbuster-fail?


signatur

B lup

Inaktiv

Tja! När var och hur får man cd-nyckeln till cod5 om man reggat sig på callofduty.com ?

Medlem
Skrivet av nagrazol:

Registrerade mig för några veckor sedan och loggade in i går, ingen nyckel alls

Någon som vet ifall det är problem eller om det tar lång tid innan man tilldelas en nyckel?

HAr du kollat mailen??

Inaktiv

Jepp både mail & kontot på cod.com. Skapade kontot i går kväll

Medlem
Skrivet av Alesi09:
Skrivet av nagrazol:

Registrerade mig för några veckor sedan och loggade in i går, ingen nyckel alls

Någon som vet ifall det är problem eller om det tar lång tid innan man tilldelas en nyckel?

HAr du kollat mailen??

Självklart, flertalet gånger.
Inget i mailen och inget på sidan.

Inaktiv

Samma här nagrazol !!

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Eottt:

Bara jag som fick punkbuster-fail?

Yepp jag fick det. Installationen bara lade av när det skulle intstallera punkbuster. Kunde inte ens avinstallera spelet normalt efter det.
Andra installationen såg ut att funka felfritt, men hälften av filerna i installations mappen saknades, bla exe-filen för att starta spelet.
Tredje gången fungerade allt dock.

Medlem

Riktigt nice! Känns dock mer som en cod4-mod än ett eget spel...


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Medlem

nån som har en kod över dom verkar inte kunna skicka en key till massor jag är en utav dom...! =(
pc

Inaktiv

Kan inte någon som har fått nyckeln skriva in den här?

Medlem
Skrivet av Monte64:

Kan inte någon som har fått nyckeln skriva in den här?

koden är ju personlig så jag tror inte någon vill ge ut den om de tänkt använda den själv.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Monte64:

Kan inte någon som har fått nyckeln skriva in den här?

Hehe, inte så troligt kanske.

OnT: Första gången jag känner mig lite besviken över ett CoD-spel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Nightportier:
Skrivet av Mahlberg:

Trevligt nu är det installerat och klart.

Enda problemet är att jag bara får felmeddelande så fort jag försöker starta CoD. Får upp "unhandled exception caught".

Kan det vara vista x64 som spökar?

Läste en tråd på COD.com forumet. Där föreslår de att man ska ändra inställningar för ljudkortet från 24-bit 96000Hz till 24-bit 48000Hz "Problem solved".

Säkert inte fullständigt stöd för allt ljud i betan eller nåt sånt.

MVH

Letade som en galning på det officiella forumet utan att hitta en lösning. Men med gigabytes senaste ljuddrivrutiner och den där ändringen så fungerar allt nu.

Medlem

Såja, betanyckel införskaffad och installationsfil hämtad. Tack FZ!

Problemet är att installationen vägrar starta, men det löser jag på en handvändning. Ska bli intressant det här.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Skriv svar