Köp syndfritt Guitar Hero
några av de blodigaste krigen är baserade på religion , och de värsta folkgrupperna , som tex nazism. Och ni som är religiösa , tror ni att jesus dog för er? jag menar , han har väl fan ingen aning om att ni lever nu 2000 år senare? och varför skulle gud ge människorna makten att döda och att hata? Helt enkelt därför att att gus skulle finnas är lika troligt som att super mario går i min skola. Det finns inte så mycket som ett enda bevis på att gud finns! dessutom kom ju den första bibeln ut 300 år efter jesus dog , och ingen som kände jesus kan ha levt då , dessutom försökte man bränna alla texter som var mot gud , som tex döda havs rullarna. Det är så fruktansvärt gammaldags att tro och lyda regler som är 2000 år gamla.
Predator du har inte hört att man kan respektera andras åsikter? inte bara hacka sönder något som en annan tror på? Ingen tvingar dig att att tro på det som står i Bibeln, Koranen eller något annat. Utan du har den fria viljan att välja om du vill göra det. Jag skulle vilja att du läser boken jag nämnde ovan föra han ger dig träffsäkra svar på dina frågor.
Man får inte glömma bort att religion gjort mycket gott också, nästan alla hjälporganisationer är kristna eller har en kristen grund med kristendomens värderingar, du ska behandla andra som du själv vill bli behandlad
Kom igen nu! Var är er tolerans för oliktänkande? Vill en grupp kristna göra en Gutar Hero rip-off så helt OK för mig. Det är liksom inte så att de kommer att ringa på dörren och spela en trudelutt för er (möjligen om trenden smittar över på Jehovas vittnen) eller på andra sätt förpesta ert liv, eller?
Tänk större.
Som vadå, världsherravälde? Känner du dig hotad?
Det finns ett stort land i väster och en hel del i mellanöstern som du kanske borde läsa in dig på lite. Du verkar ju inte vara särskilt allmänbildad.
Det är en jävla skillnad på att utrota människor och att utrota en företeelse. Din intelligens är det lägsta på FZ. Någonsin.
Jag har inte pratat om att utrota människor. Du måste ju läsa vad jag skriver innan du kallar mig lågintelligent.
Citat från dig:
"Jag hoppas och tror att du är 12 år. Ungefär så där sa en liten tysk herre med mustasch under 30- och 40-talet. Det lägsta jag har läst på FZ. Någonsin."
Vad jag vet, och som du inte verkar veta, är att Hitler lät utrota judar, inte judendomen. Jag vill utrota religioner, inte religiösa. Det är en jävla skillnad. Med andra ord var inte det jag skrev tillnärmelsevis detsamma som "en lite tysk herre" sa. Läs vad du själv skriver i fortsättningen.
http://www.landoverbaptist.org/
Jag menar dom gör det inte lätt för sig, som t ex Satan is Using Olympics Volleyball to Get Baptist Boys to Masturbate!
Den sidan är ett skämt.
Ja om det ändå vore så väl.
Det är lyckligtvis så väl - sidan är parodi, satir, "på låtsas".
On topic, jag tror inte att det så mycket är kristna gamers som är målgruppen för den här produkten. Snarare så är det vanliga gamers kristna mor-/farföräldrar, letandes efter ett säkert helyllespel till kidsen, som förväntas stå för fiolerna.
Lustigt hur vi skriker efter religions- och yttrandefrihet här i Sverige, och hur många "anti-rasister" det finns, när väldigt många hatar religion och religiösa. Dock är det ganska tabu att hata islam så man hatar mest kristendomen.
Rätt motsägelsefullt. Folk är komiska ibland.
Religon, nej tack. Jag gick ur svenska kyrkan och tycker dem som är ateister skall göra detsamma. Tycker personligen kristna har en något snedvriden och ålderdomlig syn på saker och ting som jag inte vill vetas av, men om de vill tro på det så får dem göra det - så länge dem inte försöker praka på mig detta.
Predator du har inte hört att man kan respektera andras åsikter? inte bara hacka sönder något som en annan tror på? Ingen tvingar dig att att tro på det som står i Bibeln, Koranen eller något annat. Utan du har den fria viljan att välja om du vill göra det. Jag skulle vilja att du läser boken jag nämnde ovan föra han ger dig träffsäkra svar på dina frågor.
Man får inte glömma bort att religion gjort mycket gott också, nästan alla hjälporganisationer är kristna eller har en kristen grund med kristendomens värderingar, du ska behandla andra som du själv vill bli behandlad
visst ska man respektera andras tro , men det är så gammaldags och patetiskt att faktiskt tro på allt det bibeln säger nu förtiden! ok för 2000 år sedan då man inte visste bättre och inte kunde förklara en mängd saker. Då skapade man helt enkelt en enkel förklaring till vad stjärnor och solar är , vad som händer efter döden , hur vatten och allt skapades. Så grundades religion , och då var det ju det ända altenativet. men nu har man bevis på hur jorden och vatten skapades , man kan till och med göra vatten , är inte det bevis nog? och sen är hela saken fullständigt löjlig , att göra ett guitar hero för kristna...jag vet att de flesta kristna är emot det också.
Själv tror jag att Jesus dog för minna skulder och Guitar Praise bara är ett nytt sätt att lovsjunga honom.
Som Predator skrev så kan väl Jesus inte ha vetat att just du skulle leva 2000 år senare. Var han synsk också? Fattar inte varför folk ska snacka så mycket om Jesus. Om han nu funnits så lär han bara ha varit en vanlig snubbe som kanske var snäll och hjälpte andra människor mycket. Ryktet började väl gå om honom att han var så snäll och folk sökte upp honom för att få hjälp med saker. Sen vet ni väl hur det är med rykten, de har en förmåga att förstoras upp hela tiden. Efter några hundra år när det var dax att skriva ner bibeln så var väl dessa rykten helt ur proportion och folk som var så vidskepliga då fick väl för sig att han var Guds son. Men det där att gå på vatten, hela, göra fåglar av lerduvor och annat hokus pokus har bara hittats på under årens lopp.
Så utan kristendomen skulle det inte finnas hjälporganisationer menar du? Att ateister inte kan hjälpa andra?
Hell Tengil, vår befriare!
Ingen tvingar dig? Ha! Försök du bo i Palestina som jude, i Israel som muslim eller i Texas som ateist så ska du få se på tvång. Vilken naiv kommentar! Dessutom så uppfostrar de flesta religiösa människor sina barn med samma religiösa dårskaper som de själva bär på, vilket indirekt tvingar barnen in i något de själva inte har valt.
För övrigt är det patetiskt med människor som inte kan göra goda saker utan att göra det för att rädda sitt eget skinn ("och slippa brinna i helvetet"). Det är betydligt noblare att göra något gott som ateist eftersom du gör det av ren medmänsklighet och inte för att du tror att du själv ska belönas för det.
Kan inte annat än att kasta mig in i diskussionen iom att religion är ett ämne som berör väldigt många och är inressant att diskutera...dessutom för att man allt som oftast läser FZ
Detta kanske är lite väl off-topic...men kul att få vädra lite åsikter.
Nåja...att många känner sig hotade av religon är inte så svårt att förstå. Bara för att vi som bor i västvärlden och framförallt vi i sverige har mer eller mindre religionsfrihet, fritt tänkande och dom som är kristna här tror på kristendom "delight". Där man i stort sett är nöjd med att säga "Hej, jag tror på gud och att han skapade jorden" ...that's it! Men så harmlöst som i Sverige ser det tyvärr inte ut i resten av världen. Om man tex skulle räkna ihop alla religiösa "wackos", tänker t.ex på Jesus camp, så är dom med lätthet fler till antalet än Sveriges hela befolkning. Då märker man att ateism och "fri" tanke är en minoritet och lyx som inte allt för många kan röra sig med då man t.ex i många kulturer skulle hamna starkt utanför.
Än idag används tyvärr religon som maktmedel, för förtryck och en ursäkt för krig...främst i U-länder. Vad värre är...att många ser det som acceptabelt att gömma sig bakom.
Kristendomen har förvisso grundat samhället som det ser ut idag...vilket är bra!
Men där känns det som att den har spelat ut sin roll.
Vi borde veta bättre än att tro att det för 4000 år sedan fanns ett allsmäktigt väsen som slog med knäna och vips så blev jorden till. För att förvirra folk lite så slängde denne ner skelett i jorden daterade till ett par miljoner år sedan. Det man inte rigtigt kan förklara eller förstå sig på fungerar för att "gud vill det". Detta skulle då ligga till grund för att folk kan bete sig som vilka svin som helst och fria sig med "gud vill det".
Min stora övertygelse om sanningen är som sagt att det var människan som skapade Gud. På samma sätt som "vi" har skapat så många andra gudar.
Fast det som är lite roligt är att vi "religionsfria" fortfarande idag lever omedvetet under en annan typ av religion som vi hjärntvättas av varje dag... nämligen, media! Bara det att idag har ingen media monopol som bibeln hade på sin tid. T.ex som att läser du expressen istället för aftonbladet blir du hängd...
För er som vill ha lite extra grädde på moset så kan jag tipsa om en mkt intressant dokumentärfilm eller vad man vill kalla den. Den sprider lite extra ljus över fenomenet Kristendom plus lite annat. Kapitel 2 och 3 kanske ska tas med en liten nypa salt. Men dom är ändå väldigt intressanta och kanske inte helt uppdiktade...
Se den:
[http://www.zeitgeistmovie.com/]
Ignorance is bliss! 8)
P.S detta inlägg är inte menat att kränka er "kristna delight". Det är ju som bekant fritt att tro precis vad man vill...iaf här!
DonGrif, så här säger kristendomen: Jesus är Gud. Gud är Jesus. Gud tog på sig straffet för allt ont vi gjort genom att dö i vårt ställe. Som Aslan i Narnia (för att ta ett mer begripligt exempel). Det handlar inte om att Jesus var en cool snubbe som kunde göra under - det är mycket djupare än så.
Pennywise: Den kristna Guden särskiljer inte människor. Man får inga belöningar i Himlen. Alla är vi Guds barn och han särbehandlar inte någon - oberoende hur vi än lever vårt liv. Han tog också straffet för alla - oberoende hur hederlig du är. Det spelar ingen roll om du är en ärlig medelsvensson eller om du är en mördare.
Det är det som skiljer kristendomen mot alla andra religioner. Andra religioner handlar om att man ska göra "det och det och det" för att finna Gud och för att få en belöning i paradiset. Kristendomen handlar om att Gud letar efter varje individs hjärta och han blir alltid lika glad när finner ett. Sen skiter han fullständigt i om du är ett helgon eller inte - han älskar dig ändå. Ingen kan förtjäna en plats i Himlen för alla har gjort fel i livet. Det var därför som han tog straffet för sina barn. Och därför har nu vägen till Himlen öppnats.
Oj, glömde nästan... det är bara att kasta pärlor för svin att skriva sånt här på fz. Men jag hoppas i alla fall att några tar till sig informationen om vad kristendom egentligen handlar om. Även om det är mycket roligare att ha en massa ogrundade fördomar.
Det blir ju nästan pinsamt...:$
Edit: Rättelse, det är pinsamt :$:$
Alla är vi Guds barn och han särbehandlar inte någon - oberoende hur vi än lever vårt liv. Han tog också straffet för alla - oberoende hur hederlig du är. Det spelar ingen roll om du är en ärlig medelsvensson eller om du är en mördare.
Så med andra ord skulle det vara helt ok att gå omkring och mörda folk och vara allmänt kriminell? Gud tar ju tydligen på sig straffet. Varför har vi då fängelser? Borde inte Gud sitta där medan alla mördare går fria då?
Hell Tengil, vår befriare!
Alla är vi Guds barn och han särbehandlar inte någon - oberoende hur vi än lever vårt liv. Han tog också straffet för alla - oberoende hur hederlig du är. Det spelar ingen roll om du är en ärlig medelsvensson eller om du är en mördare.
Så med andra ord skulle det vara helt ok att gå omkring och mörda folk och vara allmänt kriminell? Gud tar ju tydligen på sig straffet. Varför har vi då fängelser? Borde inte Gud sitta där medan alla mördare går fria då?
Givetvis ska det finnas fängelser. Vad tjafsar du om?
Vad är det som är så jävla farligt med det här. Låt dom ha sitt spel. bara för att det finns ett gäng hardcore kristna idioter i världen så betyder det inte att alla krisnta är freaks. många är, men inte alla. jag är själv väldigt Ateistisk men det betyder inte att man ska klanka ner på andras val. Vill de ha ett spel som inte är "syndigt" så ska de väll ha det. sammtidigt så kan man ju fråga sig vad som är syndigt med de andra.
Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE
Lustigt, folk gör ett spel som i teorin hyllar tanken om att vara snäll och folk blir arga!?
Var kommer alla dessa homofober och personer som ser sin åsikt så mycket mer värd än andras? Blir ju mörkrädd av att se alla dessa hårda ord bara för att någon gör ett spel.
Det som är mäst skrämmande är att vi kan göra hur många spel somhälst som hyllar krig, mord, våld och inte helt ovanligt där det faktiskt finns folk som fortfarande sörjer de som vi spelare glatt mördar i tusental och ingen höjer ett ögonbryn men ajbaja om du gör ett spel för de 1 miljard kristna.
Lustigt, folk gör ett spel som i teorin hyllar tanken om att vara snäll och folk blir arga!?
Var kommer alla dessa homofober och personer som ser sin åsikt så mycket mer värd än andras? Blir ju mörkrädd av att se alla dessa hårda ord bara för att någon gör ett spel.
Det som är mäst skrämmande är att vi kan göra hur många spel somhälst som hyllar krig, mord, våld och inte helt ovanligt där det faktiskt finns folk som fortfarande sörjer de som vi spelare glatt mördar i tusental och ingen höjer ett ögonbryn men ajbaja om du gör ett spel för de 1 miljard kristna.
Haha. Huvudet på spiken.
Homofobin grundar sig i bl. a. kristendomen, om du nu inte visste det, precis som kvinnoförakt, dödsstraff, rasism och andra mindre smickrande saker. Inte så smart att nämna just det i ditt inlägg.
Nej det stämmer ju då inte med tanke på att det finns i alla kulturgrupper och att kristendomen predikar tolerans och att inte dömma, högmod är en synd. De sakerna härstamar från kulturen som kristendomen kommer ur.
Finns massor med saker som relgioner beskylls för som tex krig, inga krig har startas pågrund av en religon utan har alltid funnis andra orsaker som vägt tyngre tex ekonomi. Att sedan religonen används som propaganda är en annan sak, lite som slavfrågan i inbördeskriget.
Lever man som de stora religonerna lär skulle vi inte ha krig, fattigdom eller svält dock så gör väldigt få utövare det utan är mäniskor av sin tid.
Pennywise: Den kristna Guden särskiljer inte människor. Man får inga belöningar i Himlen. Alla är vi Guds barn och han särbehandlar inte någon -
Menar du att en påhittad fantasi figur är min pappa? Nope , min pappa heter Anders och kan inte gå på vatten. Och bryr sig gud inte om om man är mördare eller medelklass svensson? Men jag trodde att ni trodde att himmel och helvete fanns? är inte det en ganska stor särbehandling? de som är mördare hamnar väl i helvetet och " medelklassens svensson" i himlen?
Det är lite lustigt att så många "gamers" vill att spel ska bli accepterat som en hobby och kanske till och med som en konstform men så fort det kommer ett spel som sticker ut från mängden och de gängse normerna så gnälls det.
Precis som det finns film och musik som inte passar alla så behöver väl inte spel göra det.
Sen är det lite udda att man betraktar de som kritiserar spel där man dödar tusentals personer som idioter och sedan själv betraktar ett kristet spel lika lågt som om det skulle hylla nazismen.
Nej det stämmer ju då inte med tanke på att det finns i alla kulturgrupper och att kristendomen predikar tolerans och att inte dömma, högmod är en synd. De sakerna härstamar från kulturen som kristendomen kommer ur.
Finns massor med saker som relgioner beskylls för som tex krig, inga krig har startas pågrund av en religon utan har alltid funnis andra orsaker som vägt tyngre tex ekonomi. Att sedan religonen används som propaganda är en annan sak, lite som slavfrågan i inbördeskriget.
Lever man som de stora religonerna lär skulle vi inte ha krig, fattigdom eller svält dock så gör väldigt få utövare det utan är mäniskor av sin tid.
Men korstågen är väl enbart pga religion? krigade för att tvinga på den kristna tron ?
Propaganda syftet var det men propaganda beskostar inga krig, möjligheten till att plundra rika arabiska städer och få ett ordenkligt fotfäste i arabvärlden var det faktiska syftet. Vist fans det de som var där för att de faktist trodde på budskapet om att kristna världen men fortfarande så hade det mer med ekonomi och teritorium att göra.
Det är som med inbördeskriget, många tror att slavfrågan var det som startade kriget när det mer handlade om skatten på bomull och sydstaternas missnöje med en i deras ögon orätvis politik.
Hm, hur får du det att gå ihop då den kristna guden säger "Du ska inga andra Gudar hava jämte mig"? Det betyder med andra ord att man bara får tro på den kristna guden, vilket jag inte tror att varken muslimerna eller judarna håller med om, varpå det uppstår en konflikt och snart kriget är igång. Sluta vara så naiv, snälla!
Dock har de båda ett icke döda, mord är en dödsynd tillråga på allt. Alla lever inte som de lär men budskapen är fina i min värld, betydligt finare att skrika homofobiska tillmälen och bli arg för att någon släpper ett spel.
Bli arg på spel som gestalar kvinnor på ett nervärdernade sätt eller på spel som sätter ett folk i ett rasisktikt eller förnedrande fack som tex alla andravärldskriget spel eller gta. De spelen är värda att bli arga på, men det är ju inte lika pk och ärligt talat så är det ju kul med pixeltuttar.