Haze (multiplayer)

Robot
Haze (multiplayer)

Tidigare har FZ tittat närmare på singleplayerläget i Free Radicals nya shooter och träffat en intensiv manusförfattare. Nu är det dags att diskutera hur pass bra Haze är som multiplayerspel.


Medlem
Så funkar Haze i multiplayer

Mycket intressant läsning och vad jag kan förstå så tycker recensenten om Multiplayern riktigt mycket då det KANSKE kan bli en halo dödare eller åtminstone en warhawk dödare. Ja detta ska man titta närmare på!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Detta spel är topp med Crysis


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Men jag har mina tvivel efter ha sett de senaste multiplayer filmerna som släppts på GT. Det ser inte alls bra ut rent grafiskt och det ser stelt ut och saknar det där extra som gör COD 4 så underbart. Jag är rät så skeptisk och kommer nog vänta med tills jag har fått testa ett demo innan jag säger mer.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Men jag har mina tvivel efter ha sett de senaste multiplayer filmerna som släppts på GT. Det ser inte alls bra ut rent grafiskt och det ser stelt ut och saknar det där extra som gör COD 4 så underbart. Jag är rät så skeptisk och kommer nog vänta med tills jag har fått testa ett demo innan jag säger mer.

Jo sant, det kan sakna känslan. Men men, vi får väl se


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det ända jag vet är att jag ska köpa det.:D


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Avstängd

Fixar de skön känsla är det givet..

Medlem

Om jag längtar efter det här spelet eller =D Ska skaffa en PS3 till sommaren och då blir Haze ett måste, man måste ha lite skoj med polarna på t.ex en regnig dag, och grafik ser jävligt bra ut om man skulle fråga mig iallf ^^


signatur

Killzone 2 förhandsbokat! : DD

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Detta spel är topp med Crysis

grafik gör inte ett spel

Inaktiv

Jag läste att man kan lägga till bottar. Betyder det att jag kan spela Splitscreen med min bror i en multiplayermatch mot bottar?
Jag + Bror vs 10 bottar exempelvis?

FZ svara genast! And if you don't...

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av mosoloa1:

Detta spel är topp med Crysis

grafik gör inte ett spel

Enligt mig är det 50% grafiken som "gör spelet".


signatur

Jag äger.

Inaktiv

Kibb:

Eftersom du frågar så snällt (...) svarar jag med ett direkt citat av Hazeproducenten Romain:

"– Det här är ett spel som ska vara kul att spela med kompisar hemma. De flesta spel nuförtiden riktar in sig på onlinespel men vi ville även att man ska kunna ta sig an sina vänner utan internet. Är ni två kan ni spela splitscreen, antingen hela kampanjen eller en deathmatch och lägga till en massa bots. Ni kan samarbeta eller spela mot varandra, som ni vill."

Medlem
Skrivet av JonatanJJ:
Skrivet av TruB:
Skrivet av mosoloa1:

Detta spel är topp med Crysis

grafik gör inte ett spel

Enligt mig är det 50% grafiken som "gör spelet".

enligt mig har jag hellre 10%grafik 50%story 20%gameplay 20%AI


signatur

Spela spel är kul ibland.

Redaktör

Så länge det är roligt att lira spelar detaljerna ingen som helst roll. Kul är bra, som en vis bekant en gång sa.


signatur
Medlem

Är ett enormt TimeSplitters fan, hoppas dem lyckas lika bra med det här.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Nils Karlén:

Kibb:

Eftersom du frågar så snällt (...) svarar jag med ett direkt citat av Hazeproducenten Romain:

"? Det här är ett spel som ska vara kul att spela med kompisar hemma. De flesta spel nuförtiden riktar in sig på onlinespel men vi ville även att man ska kunna ta sig an sina vänner utan internet. Är ni två kan ni spela splitscreen, antingen hela kampanjen eller en deathmatch och lägga till en massa bots. Ni kan samarbeta eller spela mot varandra, som ni vill."

Mmm gött, låter som ett spel i min smak!

Inaktiv

Detta kan absolut vara något för mig ska bli intressant å se lite recensioner när det dyker upp.

Inaktiv

Hur länge skulle det dröja innan det kom till xbox?


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Nolite:

Hur länge skulle det dröja innan det kom till xbox?

Förmodligen aldrig, seriöst, detta spel ser förjävligt tråkigt ut och stelt. USCH

Inaktiv

Najs... men suger att det inte kommer till 360


signatur

The only one: DutyEA

Medlem
Skrivet av Daniel_Met:
Skrivet av Nolite:

Hur länge skulle det dröja innan det kom till xbox?

Förmodligen aldrig, seriöst, detta spel ser förjävligt tråkigt ut och stelt. USCH

Seriöst, Fan boy much???


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av Daniel_Met:
Skrivet av Nolite:

Hur länge skulle det dröja innan det kom till xbox?

Förmodligen aldrig, seriöst, detta spel ser förjävligt tråkigt ut och stelt. USCH

Seriöst, Fan boy much???

Haha, lite konstigt att jag bara har ett PS3 då

MSG 4 4 LAJF!

Medlem

Ser väl okej ut, men jag kommer ändå inte köra't online så

Medlem
Skrivet av JonatanJJ:
Skrivet av TruB:
Skrivet av mosoloa1:

Detta spel är topp med Crysis

grafik gör inte ett spel

Enligt mig är det 50% grafiken som "gör spelet".

enlight mig är du då en dumbass. men av oss kan ha fel.

Medlem

De som säger att de inte tycker att grafik är viktigt i spel finner jag aningen konstigt. Jag säger inte att det är viktigare än gameplay, men ändå en viktig del i spelupplevelsen. Det visuella, alltså det du ser på skärmen, är ändå den främsta feedbacken du får genom spelet och om det inte är tilltalande så blir naturligtvis spelupplevelsen lidande.

Jag såg filmerna på gametrailers, såg inte mycket ut för världen.. När ska det komma tillräckligt många bra spel för att ett PS3 ska bli värt att köpa? I dagsläget finns det få exklusiva ps3spel som jag finner intressant och det är Uncharted och Ratchet. Tror det finns ett till men kommer inte ihåg vilket just nu


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Men jag har mina tvivel efter ha sett de senaste multiplayer filmerna som släppts på GT. Det ser inte alls bra ut rent grafiskt och det ser stelt ut och saknar det där extra som gör COD 4 så underbart.

Jag tycker inte CoD4 ser speciellt kul ut på trailers och annat heller men kul att spela är det.

Skrivet av Sito:
Skrivet av Daniel_Met:
Skrivet av Nolite:

Hur länge skulle det dröja innan det kom till xbox?

Förmodligen aldrig, seriöst, detta spel ser förjävligt tråkigt ut och stelt. USCH

Seriöst, Fan boy much???

Jag är så trött på att man inte kan fälla en enda dålig kommentar om ett spel, oavsett om det är en exclusive eller inte, utan att bli kallad fanboy. Jag förstår inte hur folk tänker egentligen.

"Åh nej, han kritiserar konsollen som jag äger genom att kritisera det här spelet som endast kommer till <sätt in valfritt skräp här>. Jag måste kommentera! Låt se, vad kan jag säga? Jag vet! Nu ska jag vara jättesmart och jätterolig och sätta ihop någon liten mening med ordet fanboy i sig. 'Seriöst, Fan boy much?' det blir väl bra?. Nej, för få frågetecken, jag kladdar dit 2 till."

GE ER


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av Daniel_Met:
Skrivet av Nolite:

Hur länge skulle det dröja innan det kom till xbox?

Förmodligen aldrig, seriöst, detta spel ser förjävligt tråkigt ut och stelt. USCH

Seriöst, Fan boy much???

Hahaha låter som du är en mer fanboy då du försvarar spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Sito:
Skrivet av Daniel_Met:
Skrivet av Nolite:

Hur länge skulle det dröja innan det kom till xbox?

Förmodligen aldrig, seriöst, detta spel ser förjävligt tråkigt ut och stelt. USCH

Seriöst, Fan boy much???

Hahaha låter som du är en mer fanboy då du försvarar spelet.

XD

Medlem

gaah! sluta säga "Fan boy"! ska man inte kunna ha en åsikt utan att folk ska attackera? låt folk tycka vad dem vill -.-!

Medlem
Skrivet av Drevlin:

De som säger att de inte tycker att grafik är viktigt i spel finner jag aningen konstigt. Jag säger inte att det är viktigare än gameplay, men ändå en viktig del i spelupplevelsen. Det visuella, alltså det du ser på skärmen, är ändå den främsta feedbacken du får genom spelet och om det inte är tilltalande så blir naturligtvis spelupplevelsen lidande.

böcker vs film?
böcker sägs, om man är "duktig" på att läsa låta leva dig in mer i boken än vad en film nånsin kan göra.
text baseraderollspel som man körde för flera år sen var hemskt roliga för att inte tala om super mario.

så varför kör jag spel idag med grafik alls? för att grafiken kan ha en funktion. som i oblivion för att ta en rpg, där kan man i första person svinga svärdet mot monster och smyga omkring på ett helt annat sätt än om jag satt och skrev in commandon.

12
Skriv svar