Lost Planet-demo till pc inatt

Robot
Medlem
Lost Planet-demo till pc inatt

Lätt man sitter uppe å väntar på detta

Medlem
QRT
Medlem

Blir att testa nya datorn då

Medlem

vad e recommended spec? Har en Intel E6400, 1 gb ram, o ska hämta ett 8800 GTS 320MB imorgon, borde ju få 50-60 fps iaf

Medlem

Lyckas du hålla ett stabilt bildflöde i gitantiska 2560x1600 i upplösning lär du inte behöva uppdatera din hårdvara på ett bra tag. Säkert flera månader.

hehe

Får bli att tanka ner det imorgon, bara hoppas på att det funkar på gamla directx9 Bettan!


signatur

En styck signatur.

Medlem

Minimum system requirements:
OS: Windows XP
CPU: Intel Pentium 4 HT
RAM: 512Mb (XP) / 1GB (Vista)
Hard Drive: 8 GB
Disc Drive: DVD9 compatible
Video: VRAM 256Mb. Direct X9.0c/Shader3.0
NVIDIA GeForce 6600 or greater
Sound: DirectSound compatible, Direct X9.0c
Peripherals: Mouse, Keyboard

Recommended system specifications:
Windows Vista
Intel Core 2 Duo
RAM: 2 GB (Vista) / 1 GB (XP)
Video: VRAM 512MB. Geforce 8800+

Medlem

måste inte directx10 släppas då så man kan installera det först???? eller kommer det med demot?...

Inaktiv

DirectX 10 har redan släppts..

Medlem
Skrivet av igloo-:

måste inte directx10 släppas då så man kan installera det först???? eller kommer det med demot?...

Det släpps två versionerav demot: En DX9(Xp och Vista) och en DX10(Vista, kräver DX10-kort.. duh).

Windows Vista har DX10 installerat som standard.

Länk till demot: http://www.nzone.com/object/nzone_lostplanet_downloads.html

Medlem

så dx10 kommer inte släppas på XP?
va ***, har uppgraderat datorn för 8500:- o då måste jag även skaffa vista för o njuta d nya spelen...DÖ MS

Medlem
Skrivet av igloo-:

så dx10 kommer inte släppas på XP?
va ***, har uppgraderat datorn för 8500:- o då måste jag även skaffa vista för o njuta d nya spelen...DÖ MS

man kan ju undra vilken planet du bott på de senaste månaderna. Har ju bl.a diskuterats ganska mycket här på FZ om DX10´s frånvaro i XP!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

måste ha förträngt det eller missat det totalt då jag kollar FZ flera ggr om dagen ^^

Medlem

Ok, så vi alla är med på banan här. DirectX 10 finns bara i Vista. Det finns de som försöker få över det till XP men inget fungerande än. Dessutom måste man ha ett grafikkort som klarar DirectX 10 och det gör i dagsläget endast nVidias 8000-serie. ATI:s graifikkort som klarar detta är på väg ut på marknaden.
Det betyder att: Lost Planet-demon som kommer i natt funkar säkert på äldre grafikkort/XP men det som är nytt och spännande är att det är det första spelet som fullt ut utnyttjar DirectX 10 och därmed Vistas potential. OM man har ett 8000-serie grafikkort från nVidia. d.v.s!

Medlem

Atis 2900 finns ute också...fyi.

Medlem

Ok ATI:s DirectX 10 grafikkort 2900 KAN finnas hos leverantörer idag. "Mitten av Maj" är planerat leveransdatum.

nVidias 8000-serie har funnits ett par månader. Mitt eget 8800GTS (och Windows Vista) sitter och väntar på att få visa vad den går för inatt med denna spel-demo.

Medlem

Komplett t.ex har ett gäng 2900...inte för att jag personligen skulle köpa, 8800 GTS 320 tror jag är en bättre investering.

Medlem
Citat:

Lost Planet PC requires a Shader 3.0 compatible video card

Så ni som inte har ett sånt kort sitter uppe och väntar

Jag kommer dock inte att sitta uppe till 3 för ett demo till ett spel som man redan kört sig rätt så less på

Medlem

Det är nog inte spelet i sig man väntar på. Det lär väl inte vara någon skillnad, spelmässigt från XBOX360 (frånsett kontrollerna kanske).

Det är att för första gången få se om Vista med DirectX 10 och ett DirectX 10 - kompatibelt grafikkort gör någon skillnad visuellt. Det är ett steg mot ny visuell upplevelse på PC:n som man gärna vill kolla in. Det kan vara bull... Men har man köpt Vista och ett DirectX 10 - kompatibelt grafikkort så vill man gärna se om det var värt pengarna och besväret.

Som sagt: Det krävs Windows Vista och ett grafikkort motsvarande ATI:s 2900- eller nVidias 8000-serie för att prova det nya med DirectX 10 i Lost Planet-demon som kommer i natt.

Ni andra med Windows XP och DirectX 9 kan säkert köra den också. Om har ni spelat spelet redan på XBOX360 så vänta er antagligen inget nytt och sitt inte uppe...

Medlem
Skrivet av graniten:

Det är nog inte spelet i sig man väntar på. Det lär väl inte vara någon skillnad, spelmässigt från XBOX360 (frånsett kontrollerna kanske).

Det är att för första gången få se om Vista med DirectX 10 och ett DirectX 10 - kompatibelt grafikkort gör någon skillnad visuellt. Det är ett steg mot ny visuell upplevelse på PC:n som man gärna vill kolla in. Det kan vara bull... Men har man köpt Vista och ett DirectX 10 - kompatibelt grafikkort så vill man gärna se om det var värt pengarna och besväret.

Som sagt: Det krävs Windows Vista och ett grafikkort motsvarande ATI:s 2900- eller nVidias 8000-serie för att prova det nya med DirectX 10 i Lost Planet-demon som kommer i natt.

Ni andra med Windows XP och DirectX 9 kan säkert köra den också. Om har ni spelat spelet redan på XBOX360 så vänta er antagligen inget nytt och sitt inte uppe...

Problemet med detta demo är ju att fullversionen kommer ha fler effekter och använda sig av ännu fler DX10-instruktioner så det här kan resultera i att det är lite missvisande att använda detta demo som referens.

Jag ska iaf ladda ner båda versionerna och jämföra bildkvalitét och prestanda på mitt 8800GTS. Hoppas bara det finns något sätt att frysa bilden vid en viss tidpunkt när man kör benchmark...

Medlem

"Frågvis" kommentar:

"Problemet med detta demo är ju att fullversionen kommer ha fler effekter och använda sig av ännu fler DX10-instruktioner så det här kan resultera i att det är lite missvisande att använda detta demo som referens. "

Jag vet inte var du får den informationen ifrån? Att fullversionen skulle ha "fler effekter"? Ingen har heller pratat om att använda demot som "referens" eller liknande?

Det är bara en chans att få prova DirectX 10 en första gång. Sen lär allt bli bättre med tiden. Det kommer säkert snart fler DirectX 10 - spel/demos osv. Detta är en första test helt enkelt.

Medlem
Skrivet av graniten:

"Frågvis" kommentar:

"Problemet med detta demo är ju att fullversionen kommer ha fler effekter och använda sig av ännu fler DX10-instruktioner så det här kan resultera i att det är lite missvisande att använda detta demo som referens. "

Jag vet inte var du får den informationen ifrån? Att fullversionen skulle ha "fler effekter"? Ingen har heller pratat om att använda demot som "referens" eller liknande?

Det är bara en chans att få prova DirectX 10 en första gång. Sen lär allt bli bättre med tiden. Det kommer säkert snart fler DirectX 10 - spel/demos osv. Detta är en första test helt enkelt.

Jag tänkte på att demot används som referens(-edit- jämförelse är nog ett bättre ord) trots att det inte är färdigutvecklat, man kommer förmodligen få en ännu större prestandavinst jämfört med DX9 om det är ett program/spel som har de flesta DX10-instruktioner implementerade.

Fler effekter kanske var dumt att anta men det verkar bli prestandaökning åtminstone.

Från en Blog på Capcoms sida:

Citat:

While we?re on the subject of DX10, the LP team is currently working on adding some extra enhancements for those of you running Vista and the new DX10 cards that support DX10?s latest-n-greatest Shader stuff. Those of you rocking a GeForce 8800 will see some performance gains in the final game, thanks to DX10. You?re welcome!

Länk till tankning via nZone: http://www.nzone.com/object/nzone_lostplanet_downloads.html

Medlem

Var fin fart från ^

Men frågan är om jag orkar installera nu....????? 03:54 o jobb imorrn. Näääeee!


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Medlem

Vista och DX10 här, med Shadows på High får jag runt 20-22fps.. Sätter jag shadows på medium får jag 50-70+ fps (allt annat på max och 4xAA och 16xAF)
8800GTX, 4Gb RAM, E6700.

Medlem
Skrivet av Heya:

Vista och DX10 här, med Shadows på High får jag runt 20-22fps.. Sätter jag shadows på medium får jag 50-70+ fps (allt annat på max och 4xAA och 16xAF)
8800GTX, 4Gb RAM, E6700.

Hur såg det ut då??? Snyggt som faan. eller???


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Spelet tuggar på bra i min snart tre år gamla dator. Kör 1024 med allting i genomsnitt på medium (vissa inställningar finns inget medium-läge), shadows low och ingen AA.
6800GT, 2GB RAM, P4 3.6HT

Medlem

Om ni kör vista med dx9 kort och tankar dx9 versionen så startar den inte. Fungerade iaf inte för mig. Ska testa och se om man kan köra dx10 versionen även om man bara har dx9 kort.

Edit: Nä, dx10 versionen startar inte heller :evil:

Medlem
Skrivet av Normy:

Om ni kör vista med dx9 kort och tankar dx9 versionen så startar den inte. Fungerade iaf inte för mig. Ska testa och se om man kan köra dx10 versionen även om man bara har dx9 kort.

Mitt startade inte heller. Ska prova o tanka och installera om skiten. Inte för att det lär funka då heller...? :\


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Medlem

DX 9 versionen kräver att ni har ett grafikkort som klarar shader model 3.0.
garanterat därför ni inte får igång det. jag hade samma problem på rainbow six vegas.


signatur

Crack the liars smile.

Medlem

Bah bara kraschar här när man försöker starta dx9 versionen, har ett X1950Pro kort.

12
Skriv svar