Det handlar om Spore

Medlem
Det handlar om Spore

Kom inte direkt på en bättre titel men det handlar om Spore. Som dem flesta vet vid det här laget så har spore kommit ut och det hyllas lite här och där även här på Fz. Jag har suttit och spelat det nu i några timmar, och har inte direkt något positivt att säga om detta spel, eller jo det börjar bra men sedan så funderar man på hur dom tänkte när dom gjorde resten av spelet.

Första delen är rätt så charmig då man som en liten amöba åker omkring o äter andra celler och sådant, men så fort man kommer upp på land så försvinner allting som verkade bra med spelet. Visst det är väldigt roligt att skapa sina "monster" men när man väl får spela dem så känner man hur ofärdigt spelet är. Allting är göra samma sak hela tiden och spelet i sig är otroligt buggit men visst sådant kanske fixas sig efter några patchar iaf bugg-biten.

När man väl kommer till Tribes stadiet så blir det ett rts men ett vädligt billigt sådant, som en vänn sa man skulle gärna vilja ha mera bygga och sedan döda sinna fiender C&C-style. Men sen när man tänker på vilka som ligger bakom detta spel så är det lite väl mycket att be om. Tribe stadiet är så lätt och det enda man behöver göra är A. Döda dom byar som finns eller B. Alliera dig med dom Byar som finns.

Har börjat lite på Civ-delen och den är inte helt frisk den heller massa buggar och irritationsmoment. Får se om man orkar ta och fortsätta att spela Spore men som det är nu så är man mest besviken på hur det blev. Jag ger inte ut något betyg själv då jag inte spelat alla delar i spelet än.

#blogg

Medlem
Det handlar om Spore

det är i space-delen som spelet verkligen lyser upp

1
Skriv svar