Europa Universalis III-succé för Paradox

Robot
Inaktiv
Europa Universalis III-succé för Paradox

Härligt att höra!

Väntar på 1.2...

Medlem

*flinar*

Jag har en EU3 tröja

(Och självklart, det är ett jäkla bra spel..)

Medlem

Hurra!!!
Men snälla paradox sälj inte. Ingen annan kan göra lika bra spel, av den typ ni gör, som ni!


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Jag vill också bli uppköpt


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Medlem

Mycket glädjande att höra att det går bra för dem!

Medlem
Medlem
Skrivet av the wookiee:

Gött!

Finns en tråd i det svenska forumet på paradox också


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av the wookiee:

Gött!

Finns en tråd i det svenska forumet på paradox också

Se mitt svar

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av the wookiee:

Gött!

Finns en tråd i det svenska forumet på paradox också

Se mitt svar

Gjort


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Inaktiv

Något som är lite skumt är att spelet är hyllat samtidigt som det är sågat. Orkar inte länka men aftonbladet är en av dom som sågat samt gameelite.se. FZ hyllar det samt gameplayer.se.

Är väl inget spel för alla antar jag.

Skrivet av Therradon:

Något som är lite skumt är att spelet är hyllat samtidigt som det är sågat. Orkar inte länka men aftonbladet är en av dom som sågat samt gameelite.se. FZ hyllar det samt gameplayer.se.

Är väl inget spel för alla antar jag.

Jo men aftonbladet är ju ingen tidning att tro på, kvällsposten är mycket bättre!

Blir orolig att höra om eventuella uppköp när det gäller Paradox. Säljer dom så kan de glömma många fans!


signatur
Inaktiv

För att såga ett spel krävs en recension, den notis om EUIII som AB publicerade berättade inget annat än att recensenten inte klarar av komplexa strategispel.

Gameelite (aldrig hört talas om denna sida tidigare, och med tanke på deras EUIII-recension är jag inte förvånad) listar 2 negativa saker med spelet:

Citat:

-De riktigt höga systemkraven
-Inga filmsekvenser vilket gör storyn väldigt torr

De riktigt höga systemkraven? Spelet kräver en dator som är ca fyra år eller yngre.

För det första: Vad fan i helvete har filmsekvenser med story att göra? För det andra: Vilken story? EU III är en alternativ-historia-simulator, inte nästa Final Fantasy.

Kort sagt: Alla negativa recensioner av EU III jag sett ser ut som om de var skrivna av 13-åringar.

Medlem
Skrivet av Therradon:

Något som är lite skumt är att spelet är hyllat samtidigt som det är sågat. Orkar inte länka men aftonbladet är en av dom som sågat samt gameelite.se. FZ hyllar det samt gameplayer.se.

Är väl inget spel för alla antar jag.

Ta en titt på aftonbladets recension och se vad läsarna tycker. 4.78 i snittbetyg. Recensionen är helt värdelös och fokuserar på helt fel saker.

Jh
Medlem

..aftonbladet är en sk*t tidning som har noll trovärdighet som man möjligen kan bli road av.
"tro inte på allt som tidningarna skriver" gäller även aftonbladets spelsida..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Kul att det går bra för dem


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Trevligt att det går bra för Paradox, synd att jag inte känner samma kärlek till EUIII som till EUII. Bara jag som tycker att det känns segare och har tappat flytet?

Medlem
Skrivet av Fik0n:

Trevligt att det går bra för Paradox, synd att jag inte känner samma kärlek till EUIII som till EUII. Bara jag som tycker att det känns segare och har tappat flytet?

Segare är det, och inte riktigt lika bra för sig tid.
Men ändå otroligt bra!


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Denna succé måste bero på de tuffa komplexa kopieringsskydden EUIII använder dig av! ;D

Inaktiv

Hurra för svensk spelindustri!

Inaktiv
Skrivet av Ozmonatov:

Denna succé måste bero på de tuffa komplexa kopieringsskydden EUIII använder dig av! ;D

Ja, jag blev uppriktigt förvånad när jag upptäckte att jag kunde spela utan skiva i. Kan inte ens minnas sist jag upplevde det i ett singleplayer.

Och siffrorna talar ett tydligt språk; sluta skyll på piratkopieringen och gör bra spel istället.

För det här är verkligen bra. En gammal goding som kommit tillbaka känns det som. Har nämligen knappt gjort annat än att spela det här underbara liret den senaste tiden. Har precis erövrat större delen av europa som Sverige och har nu börjat härja runt i afrika och anatolien.

Medlem
Skrivet av Ozmonatov:

Denna succé måste bero på de tuffa komplexa kopieringsskydden EUIII använder dig av! ;D

japp, var nog dyrt att göra!
En av andledningarna till att jag köper deras spel. Slipper tramsiga "skydd".


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av RoGGe:
Skrivet av Ozmonatov:

Denna succé måste bero på de tuffa komplexa kopieringsskydden EUIII använder dig av! ;D

Ja, jag blev uppriktigt förvånad när jag upptäckte att jag kunde spela utan skiva i. Kan inte ens minnas sist jag upplevde det i ett singleplayer.

Och siffrorna talar ett tydligt språk; sluta skyll på piratkopieringen och gör bra spel istället.

Den har inte ens skydd på skivan, vilket gör det lagligt att göran EN backup av den.
Hurra!


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Medlem

Alldrig provar EU spelen. Kanske får göra det snart. Men jag är glad att den svenska spelindustrin får ännu mer uppmärksamhet.

Medlem

EU III, inget kopieringskydd + bra spel = Bra försäljningssiffror.

Galactic Civilization, inget kopieringsskydd + bra spel = Bra försäljningssiffror.

Hoppas spelutgivarna lägger märke till det!

Inaktiv

Visar att det inte behövs kopieringsskydd om spslen är riktigt riktigt bra. Men det jag tycker är mest intressant är att Paradox får hela kakan eftersom de inte har en stor förläggare som betalar ut royalties.

Iofs. får de ju dras med förläggarens utgifter... men det kanske är värt det när man delvis kan sälja spelet via nedladdning?

Medlem
Skrivet av Ozmonatov:

Denna succé måste bero på de tuffa komplexa kopieringsskydden EUIII använder dig av! ;D

Det är på grund av att spelet ämnar sig till en vuxen publik som har vett i kroppen att betala för sig och inte "låna"/"stjäla" från paradox.

Kan säga av egen erfarenhet att alla exemplar jag sålt till har varit till personer mellan 30-50.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Riktigt kul att det säljer så bra. Tror dock inte att ett uppköp direkt skulle göra paradox alldeles underbara spel bättre. EU3 är verkligen en hit, trots att det har kraschat alldeles för ofta.

12
Skriv svar