Rein öppnar för fler än tre Gears of War
okej...låter inte lovande. Känns som att de satsar på kvantitet ist för kvalité. Visst säger de att de ska bibehålla kvalitén, men jag tycker storyn är väldigt svag i GoW. För att hålla serien vid liv måste de gå bort från korridor action och ta och skapa ett mer öppet spel med flera alternativa slut.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Jag tror att Epic är överlyckliga över att ha lyckats skapa en populär franchise i stil med Half-Life.
Men faktum är att Gears of War inte alls är karaktärsbyggande på samma sätt som Half-Life. Jag tror att de flesta kommer ha svårt att identifiera sig med en uppföljare på samma sätt som Gordon är ett kärt återseende i Half-Life 2.
Men faktum är att Gears of War inte alls är karaktärsbyggande på samma sätt som Half-Life. Jag tror att de flesta kommer ha svårt att identifiera sig med en uppföljare på samma sätt som Gordon är ett kärt återseende i Half-Life 2.
Kan jag nog hålla med om. Det var frustrerande att spela igenom spelet när man hela tiden insåg att det fanns potential att göra Gears till ett riktigt fantastiskt spel. Visst var det ett actionspel, men i ärlighetens namn så kunde de gått in lite mer i storyn och givit karaktärerna personligheter. Mer mellansekvenser, kanske från Marcus Fenixs förflutna, vilket verkar spela en stor roll men glöms bort gång på gång. Spelet var så intensivt att mellansekvenser i stil med Metal Gear Solid-serien hade varit välkomna, så man fick pusta ut lite.
[...] Får man någonsin reda på vad han har gjort för att hamna i fängelset från början?
Tror det står något i manualen (är på jobbet nu, kan inte kolla) om att han inte lydde order eller något liknande, och/eller så kanske någon av soldaterna mumlar något om det mellan kommentarer om att byta blöjor och kakrecept. God knows.
Och ja, kanske kommer det mer om Marcus förflutna i tvåan, men hur bra Gears än är så känns det rushat att komma ut i närheten av Sonys release av PS3.
Tycker GOW e grymt bra och denna nyhet gör mig bara ännu mer glad... fattar inte att vissa börjar gnälla om kvantitet istället för kvalitet, dom har nu visat att dom kan leverara ett grymt actionlir så lite mer tid och ett par uppföljare till så tror jag det kan bli ett av dom bästa spelen i action genren... vilket iofs GOW redan är.
Och ja, kanske kommer det mer om Marcus förflutna i tvåan, men hur bra Gears än är så känns det rushat att komma ut i närheten av Sonys release av PS3.
Vill du utveckla det lite? Spelar det ingen roll hur bra det är?
Och för övrigt alla som börjar whina "kvantitet för kvalité" osv kan ju ta och läsa vad som faktiskt står i uttalandet. Han säger inte att de tänker göra en långkörare av Gears of War utan han säger att möjligheten finns. Vidare nämner han ingenting om hur frekvent de tänker släppa Gears of War-spelen eller om de ska följa samma fps-mall.
system: online
Tycker GOW e grymt bra och denna nyhet gör mig bara ännu mer glad... fattar inte att vissa börjar gnälla om kvantitet istället för kvalitet, dom har nu visat att dom kan leverara ett grymt actionlir så lite mer tid och ett par uppföljare till så tror jag det kan bli ett av dom bästa spelen i action genren... vilket iofs GOW redan är.
Fel fel fel och åter fel. Gow är inget annat än snygg grafik.
Det bästa action spelet genom tiderna är och kommer alltid förbli "Resident Evil 4" som slår lilla gow på fingrarna vad gäller story, gameplay och känsla.
Den som vet vet.
Fel fel fel och åter fel. Gow är inget annat än snygg grafik.
Det bästa action spelet genom tiderna är och kommer alltid förbli "Resident Evil 4" som slår lilla gow på fingrarna vad gäller story, gameplay och känsla.
Också kanske man ska säga att du skriver för dig själv? För du talar ju knappast för mängden.