PS3-lanseringen i Europa tar form

Medlem
PS3-lanseringen i Europa tar form

Nån som såg GameSpots "marathon" med deras första PS3a de fick till sitt kontor? De vart som små 14 åriga flickor som fick traffa Darin eller nåt, hehe.

Personligen är jag skeptisk, varit på Sony/PS sidan hela tiden men senaste året har jag helt och hållet gått över till MS/Xbox. Tvivlar på att PS3an kommer bli varken bättre eller sämre än 360n så i slutändan är det nog en smaksak vad folk väljer... och kanske prislappen


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Call Of duty 3, vilket grymt spel. Sitter o lirar det just nu!!! Mycket bättre än t.om 2:an!! Ska bli kul o se om det blir lika bra på ps3. Snart kommer Gears of War, då glömmer nog många bort ps3, iaf för stunden. Den har fått 10/10 på OXM, och 9.6 från gamespot(det är högt, för att vara gS) och g4 gav det 5/5. Så jag tror GoW lever upp till sin hype faktiskt. Så vem bryr sig om ps3 just nu??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Call Of duty 3, vilket grymt spel. Sitter o lirar det just nu!!!

kommer det inte den 10?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Nån som såg GameSpots "marathon" med deras första PS3a de fick till sitt kontor? De vart som små 14 åriga flickor som fick traffa Darin eller nåt, hehe.

Personligen är jag skeptisk, varit på Sony/PS sidan hela tiden men senaste året har jag helt och hållet gått över till MS/Xbox. Tvivlar på att PS3an kommer bli varken bättre eller sämre än 360n så i slutändan är det nog en smaksak vad folk väljer... och kanske prislappen

Så för dig handlar det inte om spelen utan konsolen? Själv har jag förbokat Wii med Zelda, men kommer det nåt spel till 360 eller PS3 som jag vill ha så blir det inköp av dem också. Kvittar liksom vilket företag som ligger bakom maskinen eller vilken hårdvara som sitter i...de är värdelösa utan spelen...

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:

Så för dig handlar det inte om spelen utan konsolen?

Självklart har spelen en stor betydelse, men nu för tiden är spelkonsollerna inte enbart till för spel, är mer ett kombinerat media centrum. Visst, PS3an klarar Blueray men det känns som om det är det, allt annat finns redan på 360n. I stort sett alla stortitlar som Fifa, alla EA spel etc görs ju till multiplatform. Visst, Sonys maskiner har alltid varit kända för deras rollspell men för oss som inte finner de spelen på toppen av våra favoriter tittar ju mer på vad för andra spel det finns samt vad maskinen klarar utöver det... samt då igen, priset

Som sagt, man ska inte yttra mig för mycket förren man själv har testat maskinen i frågan. Aldrig direkt tyck PS3an varit lockande, ändå mindre Wii (gillar inte konceptet), men vem vet, kanske blir man en liten Nintendo Fanboy efter man testat den lilla vita lillebrorn till 360n, Wii


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av HaZe303:

Call Of duty 3, vilket grymt spel. Sitter o lirar det just nu!!!

kommer det inte den 10?

Ja det gör den, men jag har införskaffat mig den på annat sätt!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

*host* nedladdat från internet *host*


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av HaZe303:

Call Of duty 3, vilket grymt spel. Sitter o lirar det just nu!!!

kommer det inte den 10?

Ja det gör den, men jag har införskaffat mig den på annat sätt!?

okej du uppskattar spelet och anser att det bästa cod spelet du spelat...men du stödjer inte utvecklarna som slitit blod svett och tårar för spelet, utan tankar hem det...tycker det känns väldigt oklokt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jorå jag stödjer dem... på mitt sätt!!

Påstår du att du aldrig spelat pirat spel?? Tror jag inte ett dugg på, så sluta var så dubbelmoralisk.

Och MS, Utgivarna, utvecklarna får skylla sig själv. Hade spelet blivit släppt här i EUROPA samtidigt som i usa så hade jag köpt det. Men dem incisterar på att alltid släppa spel i US först.. Dumma som dem är.
Det kanske inte ger mig nån rätt, men det är min största anledning. Jag har faktiskt köpt dem flesta spelen jag har.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Håller med om att släppa spelen under olika tidpunkter i olika världsdelar är ekonomiskt korkat. Det måste ju fresta folk rejält att ladda hem spelen istället för att köpa dem.
Det är en hel rad sådana saker som distributörerna gör på ett, för sin egen ekonomiska vinnings skull, korkat sätt.

Inte för att det är någon ursäkt för att inte köpa ett spel som man tycker är bra men iaf.

1
Skriv svar