GoW billigt att göra - buggigt att spela?
Nu blev jag förvånad, trodde inte att epic kunde göra en "EA" men de kunde de visst. Snålhet går före kvalité...inte bra epic...inte bra.
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
är det snart ute alltså? jag har ingen koll alls xD
ja de här ska bli kul o se
redmac, var redo med printscreen knappen om 2 poster ;D
är det snart ute alltså? jag har ingen koll alls xD
ja de här ska bli kul o se
redmac, var redo med printscreen knappen om 2 poster ;D
*skrattar högt* Kul att du la märke till det, nu får jag min fina "1337" i min posträkning. Ska köra printscreen, skriva ut och sätta upp på väggen
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Asså, man ska inte ta ut för mycket i förväg, Tror ni detta sänker mitt rykte för Cliffy B och hans spel? Nej, eftersom att det jag har sett på det ser riktigt bra ut. En annan sak är om jag hade spelat spelet, då hade jag kanske haft en annan åsikt.
Ang att lägga ner lite pengar på ett spel, tror ej att det har med snålhet att göra. Tydligen så räckte den budgeten för att spelet skulle bli ett grymt spel. Ingen har spelat den slutgiltiga produkten ännu, för spelet har inte "gått guld" ännu. Mycket kan hända under den tiden. Spelet har dessutom fått skitmycket skitbra omdömen från de som testat spelet, ytterst sällan spelet har fått sig en "sågning".
Jag tror att detta spel har full potential för att bli årets spel 2006.
Nu blev jag förvånad, trodde inte att epic kunde göra en "EA" men de kunde de visst. Snålhet går före kvalité...inte bra epic...inte bra.
Man behöver inte nödvändigtvis tolka den oväntat låga budgeten som att de sätter snålhet för kvalitet. Kontrollsystemet skall vara intuitivt (nextgen!) och man skall inte ha en egen knapp för varje liten handling. Detta är precis samma håll som Nintendo färsker dra sina nextgenspel åt. Att de inte lyckas med konceptet första gången samtidigt är kanske inte så konstigt...Krångel i utvecklingsprocessen är inte alltid relaterat till projektets budget. $10m UTAN motor är inte heller en jättelåg summa i spelutvecklingssammanhang.
Sedan angående "göra en EA"...om folk verkligen tror att Epic, ID, Crytek och alla andra spelföretag som har ett gott namn INTE gör som EA och sätter vintsintresset högst, så kan jag inte annat än att buga och vara imponerad övar att företagen har lyckats grundlura så många gamers...
Sen får man ju ta det negativa med en lika stor nypa salt som man tar det positiva. Tror varken Microsoft eller Epic vill släppa ifrån sig ett spel som är buggigt. Gears of War ska ju trots allt bli den första riktiga exklusiva AAA-titeln till Xbox 360 så de har inte råd att släppa det innan det är riktigt klart.
Sedan angående "göra en EA"...om folk verkligen tror att Epic, ID, Crytek och alla andra spelföretag som har ett gott namn INTE gör som EA och sätter vintsintresset högst, så kan jag inte annat än att buga och vara imponerad övar att företagen har lyckats grundlura så många gamers...
Meh! Menar du verkligen att företagen inte gör spelen för vår skull? Att de hela tiden utvecklar spel med baktanken att de ska tjäna så mycket pengar på det som möjligt?! Nu förstördes nog många människors världsbild
Det är ju bara lite mer än en månad kvar så vi får väl se hur det blir när det dimper ner i affärerna. Personligen tror jag inte de har slängt ihop någon halvfärdig kebab men man har ju blivit besviken förut så återstår att se.
Givet köp om man äger X360 dock.
AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch
Går aldrig efter vad andra säger. Sen att dom klagar på kontrollen bara för att dom inte kan använda den så kallas det för en bug :S
Handlar väl inte om att inte kunna använda den om du nu läste vad dem sa. De sa att knapparna krockade vilket får anses vara en bug enligt mig iaf.
/_\_/_\
/_\
Handlar väl inte om att inte kunna använda den om du nu läste vad dem sa. De sa att knapparna krockade vilket får anses vara en bug enligt mig iaf.
...Om det inte är ett designbeslut. En bug blir det inte förrän det är oönskat (sett från utvecklarens synvinkel!!)
vad är det som är så speciellt med det här spelet?
grafiken, epic gör det?
finns det nått som gör spelet speciellt eller är det bara gå å skuta på framtidsmonster cyborgs osv ?
är inte alls hypad över det här spelet.
Vad är det för snack om kontrollen? jag hajar inte
vad jag fått ut av texten så ska kontrollerna ha en egen vilja i vissa fall så du inte behöver göra allt själv. Så uppfattar jag det, eller är det jag som är ute och cyklar?
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Kinesiskt kvalitet + Konsol + Konsol från M$ + Handkontroll + FPS + "Next-Gen" = Utmärkt recept på en riktigt härlig flopp-soppa.
Jag undrar vilka knep dom tar till för att klara sej ur det här, för dom lär ju inte acceptera ett nederlag nu.
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
oj.. en typ aim/styr bot det är ju trevligt skulle man ha i online spel
Vadå skulle?? Det har du ju redan, sluta spela oskyldig nu va!!?
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
"]vad är det som är så speciellt med det här spelet?
Nextgen-kontroll? Vad jag har förstått så liknar konceptet Nintendos filosofi. Spel håller på att bli så komplexa, att om du lägger till en knapp för varje ny funktion så har du snart så hög inlärningströskel att man inte längre orkar spela. För tjugo år sedan kunde du lära farmor spela Super Mario på två minuter: "styr med de här knapparna, hoppa här". Detta är inte längre möjligt. Det håll som spelvärlden måste utvecklas mot för att accepteras av fler är att gå tillbaka till enkelheten, men med fortsatt djup och realism.
Det är detta som är nästa generation. Inte fin grafik eller realistisk fysik.
Ju mer och enklare nått blir att producera, ju mindre lockas man lägga ner svett å tårar på det.
Det kommer ofelbart bli fler spel oftare, oengagerade själlösa spel.
Detta märks väldigt bra i musikbranchen oxo.
edit: deppa inte ihop nu.
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Kontrollen ska väl inte vara särskilt nyskapande? Utan snarare påminna starkt om den Capcom körde med i Resident Evil 4? Så har då jag förstått det ifrån vad jag läst.
Vilket inte är någon nackdel alls då RE4 är ett av världens bästa spel. GoW verkar inte bli mycket sämre. Epic är inga buggmästare utan brukar vara bra med att lägga undan gott med tid åt sina spel, med få medlemmar i sina team. I kontrast mot EA som sätter 150 man i sina team och tvingar ut dem på ett år.
Kinesiska studion oinräknad nu.
Skitsnack, klart ett av MS flagskepp till 360 kommer levereras i bästa möjliga skick. Skulle vara självmord annars.
Jag längtar något enormt efter GoW. :heart:
Kontrollen ska väl inte vara särskilt nyskapande? Utan snarare påminna starkt om den Capcom körde med i Resident Evil 4? Så har då jag förstått det ifrån vad jag läst.
"nyskapande" och "framåtsträvande" är inte nödvändigtvis samma sak.
Se bara på spelmekaniken i DOOM3, framåtsträvan genom konservatism.
Det håll som spelvärlden måste utvecklas mot för att accepteras av fler är att gå tillbaka till enkelheten, men med fortsatt djup och realism.
Det är detta som är nästa generation. Inte fin grafik eller realistisk fysik.
Hur kan du kalla det next-gen om man tar ett steg bakåt i utvecklingen?
Hellre bättre fysik och bra grafik än gimmickia kontroller, nintendo är och har alltid varit över-hypade. Men det är ju klart barnen ska få sina spel också.