Clankompisar kommer och går, bara få återstår

Inaktiv
Clankompisar kommer och går, bara få återstår

Om det är något jag saknar från e-spelandet så är det alla clanpolare som man har spenderat ton av timmar tillsammans med. När det begav sig så kom man hem från gymnasiet och drog direkt in på ts eller vent och där inne satt redan två clanpolare och snackade om vad som helst och där satt man till klockan blev sent sent och snackade om strunt och spelade public för att leka med noobsen eller för att spela en nervpirrande clanmatch.

Det hela började med att jag kom in i den engelskdominerade clanen AlphA som den hette och blev redan direkt varmt välkommen, där lärde jag mig hur claner funkade och stormtrivdes när min blyghet la sig, tyvärr så var det en döende clan som jag joinade så efter 2 månaders sällskap tog det förväll och jag slutade spela mitt drömspel ett tag.
En månad efter det så började jag spela igen och hittade direkt en clan med trevligt folk bestående av svenskar och norrmän, så kul som jag hade det där har jag aldrig haft det tidigare, tyvärr var vi för många och nivån på skillsen böljde mellan vårt stora sortiment av spelare.
Så vi som var aktivast och faktist bäst gjorde en ny clan som vi döpte till =SAT= Scandinavian Assuallt Team och vi skördade stora framgångar både på laddern och i diverse turneringar och oj vilken sammanhållning vi hade, varje dag hände något spännande och roligt, varje dag gick man till söms sent med smilband på läpparna vi spelade ihop 8månader tror jag och det var fantastiska stunder, stunder som jag skulle vilja göra om ifall jag kunde jag fick fantastiska vänner så som Daniel Sebbe HansPetter, men allting tar ett slut, det som dödade vår clan var wow, 2 av vi fem lämnade och började spela wow.
Så eftersom jag fortfarande älskade spelet så joinade jag en annan klan vid namn Saintz där jag drog med mig Sebbe och träffade många nya vänner, men jag hade aldrig så kul som med =SAT=, för övrigt så var detta laget som jag joinade nog det bästa laget jag spelat i då vi konstant var nästbäst hela tiden och det var ett all-star-team kan man säga, men efter ett tag så skulle Saintz ha utrensning för att ledaren i clanen var trött på allt whinne så där försvann jag. Jag och sebbe lämnade klanen för att restarta =SAT=, men vi fick inte med oss våran vapenbrödrer så det blev aldrig den restarten av =SAT= som vi hade hoppats på, men vi fick in nytt folk som var mkt trevliga, så till slut såm hade vi en fin 5a men suget av spelet var inte där längre då spelet var sönder patchat och sönder lagit så vi fem hoppade rakt över till Cod2 där vi spelade bra, men sen så kom innaktiviteten fram bland några av oss, så efter ha suttit ensam i ts många dagar så bestämde jag mig för att byta clan till clanen Epic var många forna clankompisar från Saintz hade flyttat till och vi blev grymt bra, spelet var gudabegåvat och vi klättrade på samtliga ladders och började slå eurocup lag i pcws, jag åkte över till London i somras och träffade några av folket och vi hade skitkul, men när jag kom hem så läg antagningskbeskedet till högskolan där, jag vart antagen och visste nu att jag var tvungen att lämna e-sportandet bakom mig för att kunna klara av studierna, så jag medelade mina vänner att jag skulle sluta efter sommaren.

Jag saknar många väldigt mycket och skulle verkligen vilja träffa vissa av mina onlinevänner irl så som Daniel Sebbe Hanspetter Joachim Stig Jostein, men det är väll bara fantasi.
Om ni skulle få för er att läsa min blog så ska ni veta att det är en ära för mig att ha fått spela och lärt känna er.

#blogg

Medlem
Clankompisar kommer och går, bara få återstår

Så jävla tragiskt det här med klanspelande. När man tänker tillbaka så förstår man vilka jävla bra vänner man fick på den tiden bara genom att spela i klaner, nu är det i princip borta, studier tar upp livet, men jag är så jävla sugen på att bege mig in igen, hitta en rolig klan att spela i och bara ge gärnet. Jag saknar verkligen den gamla goda tiden...

Medlem

Nog för att det krävs tid och ambitiöst plugg om man ska ha 5:a i alla ämnen (något som nog är väldigt sällsynt ändå), men nöjer man sig med att fixa studierna så har man ju nästan hur mycket tid som helst på högskolan? Tiden man får över efter spelandet går åt till att dricka öl, typ.

Det går kanske inte riktigt ihop sig att sitta 10 timmar/dag (eller mja, börjar man tidigt så fan vet) men man har ju definitivt kvällarna lediga osv.


signatur
Inaktiv

jovisst man saknar det som fan, har stor lust att börja lira så igen, men det blir aldrig som man minns det ändå.
Dock så håller jag hyffsad kontakt på msn med några av kompisarna, men man lever ju inte ihop som man gjorde förut i ts eller vent.

1
Skriv svar