Inlägg av anon10221
Inlägg som anon10221 har skrivit i forumet
Ett otroligt kul multiplayer spel på lan, sjukt bra spelidé, tyvärr är det alla dessa buggar, hoppas de fixar dem snart.
Så länge som de använder samma mp som i fc 1 så är jag nöjd
Assault ftw!
Jag gör inga moddar, jag gör egna spel
Går för tillfället på HGO. Där pluggar jag speldesign och programering. Därför blir det att man gör lite spel.
Det finns en del anledningar som jag inte riktigt förstår varför man väljer att klanka ner spelet på. Som att spelet har långa laddningstider, eller att spelet inte har multiplayer.
Att spelet har långa laddningstidet är pga 2 saker.
1 det är stora kartor med massor av personer och byggnader per inladdning och 2 för att datorn som du sitter på är inte snabb nog.
Och angående att det inte finns någon multiplayer, det är ett spel som fukuserar på story och stämning för att förstära bilden av storyn, varför skulle man vilja ha multiplayer? Spelet går inte ut på att tävla eller klara av utmaningar genom att besegra en cp-svår boss av ngtslag, dom som tror det har missuppfattat spelet helt och hållet.
Men men, det har varit mkt gnäll på kvinno synen när det gäller det här spelet och därefter sängt betyget på spelet, då skulle jag vilja nämna ett spel som har mkt värre syn på kvinnor och som fick tip betyg på fz: gta:san andreas
http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=925
Buggrikt och mycket kasst stridssystem till nackdel.
När man spelar spelet så vill man upptäcka mer mer och mer, världen är snyggt uppbyggd, grafiken är snygg, och de har verkligen tänkt igenom hur de ska bygga sina städer och byar, det verkar väldigt nära med hur det såg ut på medeltiden, vilket man sällan, mkt sällan ser i spel. När man springer i världen och folk svär åt är också något som höjer stämningen, musiken är underbar. Det här spelet är ett spel som fokuserat på att ha en bra stämning och berätta en bra saga, vilket de lyckats sjukt bra på och det är på tiden att det kom ett spel som bryr sig om att ha något värde i sig istället för ett småtråkigt spel utan något kreativt värde i sig, men totalt fritt från buggar.
Det jag ville säga är att det är skönt att det finns spelföretag som fukuserar på gameplay och story istället för ett "felfritt" spel.
I Sverige blir det Visby och Göteborg.
Utomlands så blir det nog Köpenhamn, och jag fattar inte hur folk kan tycka om London, den stad som jag anser är mest överskattad av alla städer.
renegade var störtskönt på många sätt, hoppas nu bara att de ger mer kraft i spelet och kan göra renegade fast med mer kvalite.
192cm lång och väger 60kg, är 21år och har hela livet försökt att öka i vikt, men går icke. Jag kollade den hemsidan om bmi, hade 16.3 not good
band of brothers är solklart det bästa, synd bara att det är så få avsnitt.
Annars så är de första säsongerna av 24 mkt bra, samt lost, heroes, prisonbreak och rome är mkt sevärda.
Jag är en kille som väntat på det här spelet i tre år, och nu när releasedatumet visar sig, så dyker det upp att det släpps dagen jag fyller 21år, jag menar det spelet är ämnat för att jag ska äga en massa wonnabies online.
så länge som de behåller multiplayer modet: assault så är jag glad
jag hade lätt valt Jack Carver ifall han varit bland de listade.
jag har väntat på crysis i snart 3 år och anledningen till att jag väntat så förbaskat länge har ingeting med grafiken att göra!
Cryisi kommer ha sjukt skön gameplay och dom har så mkt nytt som inte finns i något annat fps och dom låter spelarna vara kreativa vilket inte tillåts i de felsta spel, du kan faktiskt besegra din motståndare genom att vara smartare än honom och behöver inte förlita dig på att ha snabbast reflexer.
Skitbra inläg, jag läser själv till spelutvecklare på högskole nivå och ska börja mitt andre år till hösten. Jag sa till mig själv och alla andra i början av plugget att jag vill inte programera spel, jag vill designa dom, men nu efter ett års utbilding har jag insett att det inte ser ut så i verkligheten, jag har gjort ett färdigt spel med fyra klasskamrater vilket blev mkt bra tycker jag, men där var jag lead designer och pruducer så det blev inte mkt programering, men när vi blev klar med spelet så började jag se att programering är inte så skit som jag tyckte, jag borde nog ta hand om mina programerings skills och ta ifatt.
Iaf för att göra storyn kort, det tog mig ett år till att motivera mig själv att börja programera då det inte går att bara designa spel, så jag tycker det är skitbra att du nämner alla detaljer och allt för folk som inte har någon erfarenhet i ämnet, klockren detalj i designdokumentet också, i vårt projekt tog vi bort 80% av alla features men lyckades ändå med ett bra spel.
En idé till ny spelgenré
Jag får väll först börja förklara mig, jo bland alla rollspel som finns finns det olika subgerner vilka jag tycker är felaktiga, penna och papper heter Rollspel, helt rätt, spel som Baldours Gate, NewerwinterNigths kallas numera CRPG, vilket jag tycker är fel, Japanska spel som FF-serien kallas därimot för RPG, vilket är jätte fel.
Alla som spelar eller spelat dessa spel vet att det är stor skillnad mellan ff-spelen och baldoursgate serien, så det är helt rätt att spelen har olika subgerner, men jag tycker inte att ff spelen borde få har rpg gernen då det står för Roll Playing Computergame, i ff serien följer man en sjukt linjär värld, man rollspelar inte någon karaktär och det ända spelaren får göra är att grinda fiender och göra små quest för att få en extra lvl för att tills slut slå nästa boss så att nästa episka filmavsnitt visas, för att dra det kort ff serien är en söndersågad film där spelaren måste jobba sig igenom timmmar av meningslöst och skill-löst dödande av fiender för att förtjäna att se nästa del av filmen, detta borde inte kallas RPG!
Om vi istället tar Baoulders gate serien där du visst dödar och klarar quest för att få en ny lvl, men där du kan konvesera och bestäma din karaktärs liv genom att konvesera presis som du vill och ta dig över hela världen utan några hinder, alltså världen är nästan olinjär, då main storyn står ivägen för att göra värdlen helt olinjär, men i boulders gate rollspelar du! Oavsätt om du vill eller ej, du styr en karaktär som du skapat helt som du vill själv åt precis vilket ställe du vill, inget av detta får du göra i ff serien.
Och då en slutsats av det hela, RPG genren borde då ges till bauldersgate serien och ff spelen borde få en ny genre, så då har jag kommit på en ny genre vid namn JPSG, detta står då för:
Japan Pruduced Shit Game.
Jag vet att alla ff-fanboys runt i världen kommer lyncha mig för det här, men om ni där ute tänker efter lite så vet ni att jag har rätt.
skitbra grej, sitter själv med några klasskomrater och gör ett spel som ska vara färdigt om lite mer än en vecka då det ska visas upp på Gotland Game Awards den fjärde juni till femte, lite osäker när det slutar, men där ska iaf alla studenter från ettan och tvåan visa upp sina spel för almänheten och folk från industrin.
jovisst man saknar det som fan, har stor lust att börja lira så igen, men det blir aldrig som man minns det ändå.
Dock så håller jag hyffsad kontakt på msn med några av kompisarna, men man lever ju inte ihop som man gjorde förut i ts eller vent.
Clankompisar kommer och går, bara få återstår
Om det är något jag saknar från e-spelandet så är det alla clanpolare som man har spenderat ton av timmar tillsammans med. När det begav sig så kom man hem från gymnasiet och drog direkt in på ts eller vent och där inne satt redan två clanpolare och snackade om vad som helst och där satt man till klockan blev sent sent och snackade om strunt och spelade public för att leka med noobsen eller för att spela en nervpirrande clanmatch.
Det hela började med att jag kom in i den engelskdominerade clanen AlphA som den hette och blev redan direkt varmt välkommen, där lärde jag mig hur claner funkade och stormtrivdes när min blyghet la sig, tyvärr så var det en döende clan som jag joinade så efter 2 månaders sällskap tog det förväll och jag slutade spela mitt drömspel ett tag.
En månad efter det så började jag spela igen och hittade direkt en clan med trevligt folk bestående av svenskar och norrmän, så kul som jag hade det där har jag aldrig haft det tidigare, tyvärr var vi för många och nivån på skillsen böljde mellan vårt stora sortiment av spelare.
Så vi som var aktivast och faktist bäst gjorde en ny clan som vi döpte till =SAT= Scandinavian Assuallt Team och vi skördade stora framgångar både på laddern och i diverse turneringar och oj vilken sammanhållning vi hade, varje dag hände något spännande och roligt, varje dag gick man till söms sent med smilband på läpparna vi spelade ihop 8månader tror jag och det var fantastiska stunder, stunder som jag skulle vilja göra om ifall jag kunde jag fick fantastiska vänner så som Daniel Sebbe HansPetter, men allting tar ett slut, det som dödade vår clan var wow, 2 av vi fem lämnade och började spela wow.
Så eftersom jag fortfarande älskade spelet så joinade jag en annan klan vid namn Saintz där jag drog med mig Sebbe och träffade många nya vänner, men jag hade aldrig så kul som med =SAT=, för övrigt så var detta laget som jag joinade nog det bästa laget jag spelat i då vi konstant var nästbäst hela tiden och det var ett all-star-team kan man säga, men efter ett tag så skulle Saintz ha utrensning för att ledaren i clanen var trött på allt whinne så där försvann jag. Jag och sebbe lämnade klanen för att restarta =SAT=, men vi fick inte med oss våran vapenbrödrer så det blev aldrig den restarten av =SAT= som vi hade hoppats på, men vi fick in nytt folk som var mkt trevliga, så till slut såm hade vi en fin 5a men suget av spelet var inte där längre då spelet var sönder patchat och sönder lagit så vi fem hoppade rakt över till Cod2 där vi spelade bra, men sen så kom innaktiviteten fram bland några av oss, så efter ha suttit ensam i ts många dagar så bestämde jag mig för att byta clan till clanen Epic var många forna clankompisar från Saintz hade flyttat till och vi blev grymt bra, spelet var gudabegåvat och vi klättrade på samtliga ladders och började slå eurocup lag i pcws, jag åkte över till London i somras och träffade några av folket och vi hade skitkul, men när jag kom hem så läg antagningskbeskedet till högskolan där, jag vart antagen och visste nu att jag var tvungen att lämna e-sportandet bakom mig för att kunna klara av studierna, så jag medelade mina vänner att jag skulle sluta efter sommaren.
Jag saknar många väldigt mycket och skulle verkligen vilja träffa vissa av mina onlinevänner irl så som Daniel Sebbe Hanspetter Joachim Stig Jostein, men det är väll bara fantasi.
Om ni skulle få för er att läsa min blog så ska ni veta att det är en ära för mig att ha fått spela och lärt känna er.
Mitt första inlägg
Jadå då blir det av, mitt första blogginläg någonsinn.
Då får jag väll börja berätta lite om mig själv då, Jag är en hardcoregamer som älskar att tävla i spel och varit mycket framgångsrik i några spel, främst i Farcry, men just nu så tävlar jag inte seriöst längre, dvs jag sitter inte och clanspelar 8h per dag. Jag går nämligen nu sen i höstas i högskolan på gotland för att utbilda mig till att jobba med det roligaste som finns: spel. Jag går utbildingen Speldesign och programering 3årig. Speldesign har varit riktigt riktigt kul, men programeringen har jag haft svårt för än så länge, men det fixar jag nog under sommaren. Just nu håller min grupp på at utveckla ett fysiskt interaktivt spel som ska ställas ut på högskolan i juni inför många av sveriges speljournalister vilket kommer bli skitkul, kan bli mitt första steg in i spelbranchsen. Det jag är i vårat projekt är Producer och Lead Designer vilket jag tror min grupp är nöjd med.
Det jag skulle vilja jobba med i spelbranchen är just nu följande, Level Editor, Gamebalancer, Game desinger, syssla med narrativ specielt.
Men vi får väll se vad som händer.
Mina favorit genrér är följande, RTS och FPS även turnbaserade strategispel står högt.
Det här blev mycket längre än tänkt, så nu är det slut.