Inlägg av Corhtege339

Inlägg som Corhtege339 har skrivit i forumet

Det är kluvet, och väldigt svårt att veta vad som verkligen hände. Jag tror dock inte att något företag, EA eller annat, skulle helt droppa ett spel de lagt pengar på utveckling av utan någon rimlig anledning. Att ha lootboxes eller inte är ett barnsligt sätt att rimliggöra händelsen istället för att analysera situationen. EA har hög press på sig och de är ett stort företag så de kan varken sväva ut för mycket från bekväm igenkänningszon eller ta risker på designen, FRAMFÖRALLT inte Starwars-IP't. Om man skulle råka göra fel så får man ganska stark kritik för det vilket påverkar hela företagets framtid även ekonomiskt, så jag tror helt enkelt att de gjort en avvägning på hur det går och hur det kan gå och insett att det inte är värt risken. Vi vet ju själva hur långsinta vi är när något vi älskar förändras inom spelindustrin.

Det är min åsikt att spel i dagsläget är mer ambitiösa och därav dyrare än spelen på t.ex. 90-talet. Nu har vi specialister inom olika kategorier så som motion-capture, narrativa designers, filmskapare för trailers, ja en hel drös specialister som såklart ska ha betalt. Lägger man ribban på EA/DICE-nivå så är kostnaden för att skapa ett spel rätt högt. Samtidigt tycker jag att det är fel väg att gå att lägga in microtransactions i spel för att tjäna in de pengar man inte tar i retailkostnad. Se på Warframe, alla publishers skrattade dem rakt i ansiktet och de har kört stadigt Free to play sedan de släppte första alphan. Snopet av de större företagen att se hur bra det går för DE just nu

Jag tror att det har att göra med att om man betalar för ett spel så vill man ha spelet, inte delar av det. Jag tror de flesta är mer okej med att betala 6-800kr för ett spel utan mikrotransaktioner, för annars känns det delvis som att man blir lurad på pengar efter att man redan köpt spelet. (Jag köpte Escape from Tarkovs högsta tier EOD edition för 1200 spänn, värt varje krona so far, men de introducerar ju också nåt som inte redan finns)

Skrivet av PsyX:

Därför kör konsoler mest 30fps.
Och ni skrattar åt konsolerna med era 144hz skärmar och 4k i 120fps.

30fps FTW

Input lag är en sak som ökar med låg FPS. Dvs från det att man trycker på en knapp och något händer i spelet. Vissa spel känns helt enkelt bättre om man har riktigt bra respons, tänk Call of Duty eller Battlefield, medans vissa spel funkar finfint med kontroll och 30fps.

"I've been watching videogames grow into a meaningful way to tell stories"

Varningsklockorna ringer för fulla halsar >__>
Bra film, men om man missar ludus i spel och enbart tänker på hur "skjysst en film skulle kunna vara som spel" så blir det Uwe Boll åt andra hållet

Windows 10 har många problem när man är avancerad användare, t.ex programmering/ljuddesign/komponering finns det en del kernelfunktioner och annat som inte fungerar med gammal hårdvara (Studioutrustning för högre belopp än ett par nya datorer) så jag tror många, som jag, håller sig från att uppgradera tills man är helt säker på att windows 10 är stabilt.
Har redan i Windows 7 problem med TI firewire.
När funktionerna i OS:et kanske är grunden för din inkomst hoppar man inte på bara för att det står "nytt" "fräscht" osv.

Har en laptop som jag testar win10 på med och när den klarar av allt jag behöver den till kanske jag uppgraderar på min arbetsdator.

Massive Entertainment visar upp survival-läge till The Division

Survival-läget var helt okej. Inte riktigt som jag hade önskat men man kan ju inte få allt anpassat efter sig.

Hade en del problem men svårt att säga om det var fusk eller om jag bara var dålig. Det finns fuskare i alla spel, och det gör ingen glad.

Trodde E3 handlade om att visa upp nya IP'n och väcka intresse, inte visa upp gamla IP's med ny titel och content. Alla vet ju redan vad call of duty är, så vad är poängen?

$799 = 6776,00SEK
Vart går de extra 1700kronorna?

Jag har Win10 på min laptop som jag tänkte programmera på och köra min DAW på, men varken Cubase eller Dev-cpp-compiler eller MingW eller alternativa versioner (Testat både x32 och x64) har fungerat. På windows 7 funkar allt utmärkt.

Men det är väl så att om man sysslar med ordinarie saker som t.ex. spel som inte är så glest använt så är det väl ingen anledning att inte uppgradera.
Jag tänker inte byta upp mig förrns jag vet att alla pluggar och skit jag köpt för multum funkar. Varför byta när det redan funkar liksom.
Kan tänka mig katastrofen med att få Ti Firewire 800 att funka med mitt ljudkort, för att inte tala om drivrutinerna för mitt Midi-keyboard. Jeebus!

Företag tänker likadant, så länge programmen man använder fungerar så finns det ingen anledning att byta.

Microsoft Doors 3.11

Föga förvånande. Utöver att man kan spela spel på en dator kan man även jobba och skapa liksom.

Kommer nog inte köpa det, alla spel efter Fallout 2 har varit undermåliga i min mening.
I fallout 3 hade de inte ens en animation for sidestep-springande.. det mesta känns bara plastigt och som en fasad, svårt att hamna i den atmosfär de försöker skapa. Men det är min åsikt.

Hade jag haft ett vinnande koncept hade jag också "mjölkat" det.
Tror inte folk sätter sig in i hur det är att gå och uppfinna något helt nytt hela tiden, ett helt nytt universum med djup historia, och försöka få allt (som jämförs med dina tidigare produkter) att nå upp till samma nivå eller högre än din förra produkt.

Förstår att han vandrar vidare, 17 år kan ju vara lite väl lång tid att syssla med samma 'verklighet', kanske.
Jag vet inte, jag har aldrig varit i den sitsen men han lär inte ha problem att skaffa jobb, det kan jag lova.

Skrivet av azynkron:

Jamenförhelvete.. du kan ju inte droppa en sida om TCP/IP vs UDP som fakta om GPUer..

Jag skrev ju precis i min post vad jag ämnade med länken.
Tanken var att förklara 3-stegs handskak och dess funktion i kommunikation mellan CPU och GPU i dagens OSI.
Det AMD gör är att de börjar om på nytt, från grunden, istället för att bygga på redan existerande teknik. Och slopar helt handskak och allt vad det heter och tjänar då minst 2 bit per byte per cykel. Redan där har du en markant ökning i prestanda och mängd data som kan skickas.

Jebus! "Välinformerad och insiktsfull video"

Det kostar att utveckla ett demo, som ni säger ska det fungera relativt felfritt. Då behövs det testas. Det är anledningen till att de flesta inte har demos längre förutom på mässor osv.
Early access är i princip att du betalar för potentialen i en produkt, och får börja i förväg.

Problemet är inte produkten, det är att folks förväntningar förvirras med fungerande, testade demoversioner.

Synthar t.ex. NI Massive är CPU-krävande medans bibliotek med samples t.ex East West eller LA scoring strings tär väldigt mycket på RAM-minnet och hårddisk.
Om du vill skapa en bra musikplattform ska du främst se att du har en stabil CPU, hårddisk samt bra RAM-minnen och se till att om du kör Firewire ska det vara en Texas instruments FireWire-krets på ditt moderkort alternativt köpa ett separat PCI/PCIe-kort.

Har du en bra firewirelänk så hänger det mesta av prestandan på ljudkortet och ASIO-drivrutinerna. (Om du kör MIDI-keyboard märks det framförallt på Latency, dvs hur lång tid det tar för en tangent att skickas från keyboard till program)

PMa mig om det är något du undrar över, jag är inte blyg att hjälpa om det är så, har använt cubase i många år nu.

Lycka till!

Jaaa!!

Jag grävde själv ner diverse spel..
Dom är begravda av en anledning..
Låt de vila i frid!