Inlägg av hACmAn
Inlägg som hACmAn har skrivit i forumet
De gör samma problem som i BF V. Man får inte välja fritt vilka lägen. Server rotation så om man vill spela Gun Master igen så går det inte då det inte ens finns några servar att joint. Sedan klagas det på att folk inte spelar de game mode som har valts för veckan.
Jag har för mig jag läst att det där är en myt som uppstod här i väst? Däremot så släpper de mycket riktigt spelen på helgdagar för att folk då kan åka och köpa spelen = bra försäljning.
Jag kan dock inte hitta källan på detta nu...
Kan säkert vara en myt. Låter inte helt ologiskt.
Vad händer om de går hem och spelar nåt annat istället?
Då får vi en ny twist på nästa variant av Soul spelen. Kanske ett inslag av Star Citizen eller Lost Ark eller Cities: Skylines.
Kanske blir lite kaos men skulle inte skada med lite mer anpassningsbara kameravinklar ibland.
Hade nog vart ganska kul att se karaktärer från Elden Ring försöka gå genom osynliga väggar i Cities: Skylines.
Första kvarten eller så.
Var det inte Square eller Nintendo som fick alt annat än positiva reaktioner ifrån Japanska staten då då de släppte ett Final Fantasy eller om det var ett Zelda spel på en vardag och hur många skolungdomar som helst skolkade för att stå i kö för att köpa spelet?
Förmodligen FF6 men osäker. Efter det la de release dagarna på dagar som inte var vanliga skoldagar. Men det verkar knappast vara så mer.
Vem vet, chefen kanske var en av dem som skolkade 1994 då FF6 kom ut. Inte så troligt men ja man vet ju aldrig.
Remastern av ettan har förbättrats betänkligt sedan lanseringen. Uppdraget som du talar om har bland annat lagts till och därutöver har spelet optimerats ytterligare.
Kanske bör ge det en chans igen. Har ju ändå köpt det.
Som stort mario kart fan måste jag ändå erkänna att crash team racing nitro fueled är ett bättre spel! Matigare, mer utmanande racing och finns dessutom på alla plattformar.
Förutom PC/MAC eller Android. Måste hur som helst testa spelet.
Remastern av ettan har förbättrats betänkligt sedan lanseringen. Uppdraget som du talar om har bland annat lagts till och därutöver har spelet optimerats ytterligare.
Vilket uppdrag pratar jag om?
De tog bort ljuseffekter då de gjorde konsolporten konsolerna orkade inte med.
De drog ner på möjligheten att förstöra miljöer, träd var väldigt tydligt.
Rent allmänt nurfade de hela spelet grafiskt då de gjorde om det till konsolerna.
Remastern är baserad på den varianten snarare än PC orginalet. Därav att du har problem med en massa mus och tangentbords funktioner. De har de kanske löst? Har de löst att GUI liknar mer xbox 360 än PC verionsionen? Gick inte att mappa knapparna till sidoknapparna på musen korrekt vid lansering. Fick använda konsol julet. Men hur som haver så då det kommer till grafiken,
Sämre skuggor än originalet. Ljussättning är en smaksak då det likt Metro vart mer RGB än en vanligt skog/landskap.
Texturerna går att diskutera,
Fler polygoner på karaktärer ser det ut som. Men fortfarande mindre på växter och träd,
Problemet med dessa remasters är att man tar ett spel, förstör de saker som var bra så att en konsol klarar av det, sedan tar den dåliga kopian som inte folk tyckte om och sminkar den snarare än fixar så till så att folk får testa vad en dator från 2006-2008 klarade av utan problem om man körde 8800 kort i SLI.
En liten jämförelse.
https://www.youtube.com/watch?v=lxBTgRcHYFA&ab_channel=Nick93...
Tvåan och Trean byggdes med konsoler i åtanke och därav samma mindre områden och liknande grafik.
Den stora fördelen med konsolporten på ettan och det som sedan var med på tvåan och trean var att motorn klarade av att använda mycket flera trådar. PC versionen klarade av två, minns inte om den andra användes bra ens. Något som är väldigt märkbart om man startar det idag. (startar inte ettan så kan man kopiera exe filen från warhead till spelets bibliotek/mapp den exe filen är har en nyare variant av motorn)
Då ettans Remaster ser sämre ut än originalet till PC (remastern är baserad på konsolporten så det som de klippte bort är borta) Tvåan hade jag bättre förhoppningar på den samt trean var gjord för att konsol och mer eller mindre portad till PC. Därav de små utrymmena. (läs in minnesbristen på konsolerna),
-AI - narrativitet? Det är en remaster inte en remake. Hur många av er hade gillat en remater av sol.exe utan kort i spelet?
Tyckte inte att tvåan var bra iofs och AI verkade tro att det som inte renderades på skärmen existerade så kanske värre ny om de fixat de buggarna som var kvar. Sida vid sida jämförelse here i dont come.
Finns det något "open world" som inte är som du beskriver? No man's sky är väl närmast då det är ganska stort men är väl ändå samma sak.
Frågan var väl vad man anser vara open world? Jag gav min förklaring.
Sedan finns det spel man kan diskutera om de är open world. Finns en massa där det ska se ut som man har ett val fast man inte har det.
Jag tänker inte som wiki länken. Utan sandlåda.
Sitter jag i en sandlåda kan jag göra både berg och dalar, avgränsningar mm, men är fortfarande begränsad av de ytre kanterna av sandlådan. Spelets historia kan fortfarande vara linjär men min möjlighet att ta mig en titt runt omkring är inte lika begränsad som om spelet totalt låste in mig i olika scenarion. 2d eller 3d.
Tänka Super Mario Bros 1 där man inte kan gå bakåt på kartan. Bara framåt eller till ett annat område. Rör, är ett av deras sätt att gå framåt/annat område.
Ett av de sämsta exemplen på sandlåde spel / open world om ni frågar mig är Far Cry 2.
En öppen fyrkantig värld där man kan åka överallt.
Upp, ner, vänster, höger. Men det är samma sak man gör hela tiden. Så man kan åker från ena kanten i sandlådan till den andra fram och tillbaka. En öppen värld, men skulle inte sammankoppla det med något av storyn att göra. Buse 1 är på A1 du är på H1, Ta bilen hur vill till H1 prata med busen på H1, Han sa att kompisen din på A1 var dum, åk till A1, Kompisen säger att han på H1 är dum, döda honom. Fram och tillbaka ibland blir det A8 eller E4 sedan tillbaks till Vad man nu var. Det är open world då du kan springa fritt. Men mer linjärt än schack.
Lite sent av mig bättre sent än aldrig.
Varmt välkommen
Legend of Zelda (ettan)
Det ända av dem som jag återgår till och spelar nästan varje år. Fast jag tror att Super Mario Bros hade mer påverkan för konsolerna i folks hem, inte bara för Nintendo. Pratar vi Arkad och senare handhållet så Donkey Kong.
Off:
En variant av Mario Maker fast en mix mellan Zelda 1 och 3 grafiskt med ett enkelt sätt att ändra värden sakernas stats. För lite mer RPG skulle vara kul.
I vissa spel fick man välja mellan 50 och 60hz när man startade spelet minns jag, men det kanske inte gjorde någon skillnad i spelet?
Det gjorde skillnad. Tror man var tvungen att hålla in startknappen på handkontrollen i vissa spel då man slog på konsolen. Tror att F-Zero var ett sådant spel.
On:
Verkar vara olika info angående vad Zelda OoT körde. Jag har för mig att PAL körde 12fps(24fps som i film delat i två) och NTSE 17fps.
Men de källor jag hittar idag säger 17fps på PAL och 20fps på NTSE.
Tydligen så ska versionen på 3DS köra 30FPS så den i högre upplösning tack.
https://www.reddit.com/r/emulation/comments/61gtpj/whats_the_...
Ja samt säkert ett fint tillverknings nummer. Så är nog inte värt att be brorsan ta en titt på sitt ex. Öppnat spelat, Njutet av. Men tror inte batteriet dött en. Vilket är lite märkligt.
Om personen som sålde behövde pengarna så grattis. Även att det det uppskattas av köparen.
Ettan och trean tycker jag är bäst.