Inlägg av ro

Inlägg som ro har skrivit i forumet

Jävla gnäll här. Spelade några hundra timmar i BF3, bra skit. Köpte aldrig BF4, såg aldrig någon anledning till det efter betan (mer eller mindre samma spel).

Är själv aktiv inom mod och indievärlden sen flera år tillbaka och mods är inte påväg någonstans. Det kommer finnas kvar så länge det finns spel. Men mods tar bort möjligheten att sälja DLCs. Varför köpa något när du kan få det bättre och grattis? Det är inte ekonomist försvarbart att lägga ner så mycket tid och energi som många gör på att skapa sina mods. Klart de stora företagen vänder sig mot det, dom är helt enkelt vinstdrivna.

Battlefield är fortfarande en grym serie och unik i sitt slag, men dom har, precis som det sägs i artikeln, mycket att bevisa innan plånboken öppnas igen från min sida.

Skrivet av conthox:

Talar inte alla pre-orders och kickstarters med mera emot detta? Eller hur ser sifforna ut?

Två skilda saker? Många backar ju ett spel för att det är billigare (och man tror på att det blir en produkt).

Köper 2-3 spel till fullpris per år men köper säkert ett 10-tal till via reor (då pratar vi om mindre än 150 kr).

Rejält med FPS lag, med eller utan beta drivers. Helt ok spel-mässigt, kul och se att de förändrat en del mechanics (bullet drop, ammo till fordon m.m.). Inget banbrytande men bra.

Konstigt att de missat så grundläggande saker i ban designen som att förhindra base-camping (man kan enkelt förneka det andra laget helikoptrar), när banan i övrigt är välbyggd (även om jag tröttnat rejält på den).

Vill veta mer om battlepacks och hur de tänker tjäna pengar på mikrotransaktioner (vilket för mig är ganska avgörande hurvida jag kommer köpa det eller ej).

I ärlighetens namn var det väl precis det här jag hade förväntat mig av BF3.5. Inget revolutionerande men välgjort.

Har inga planer på att bli supporter, har för lite att hämta på FZ (använder andra siter). Men är det något som jag faktiskt tycker är intressant är det just era krönikor.

Är det något som fattas i spelbranschen så är det välskrivna krönikor om ämnen som berör. Genusdebatten är intressant och väl värd att skriva om, även om det blir tjatigt efter ett tag. Det finns så många andra intressant aspekter att skriva om, snöa inte in på en enda.

Balla inte ur som RockPaperShotgun och vägra åka på pax bara, men skriv gärna om det .

Såklart han kör en Von Anka

(någon, klipp in Notch huvud ))

Pallar inte med det här.

Fantastiskt buggigt. Framförallt har de lyckats göra slagen ännu tråkigare än va de varit i tidigare spel. Eloge för att de gjort kampanjkartan mer intressant, även om AI'n återigen är undermålig (oavsett svårighetsgrad).

Jag tvivlar starkt på att spelet har genomgått någon testfas. Verkar vara gemensamt för alla nya Sega spel.

Det blir säkert ett underhållande spel efter en sådär 6 månader och lika många patchar, för att inte tala om mods. Men man måste ju recensera det man har här och nu, inte vad det kan bli. Finns inte en jävel jag träffat IRL eller på nätet som spelat spelet och inte är besvikna.

Recensionen är vattenpölsdjup och intetsägande. Spelet är söndrigt, och vad som är ännu värre, strids-mekanikerna är sämre än tidigare spel. Det som spelet står och faller på har inte förbättrats, utan i många fall blivit sämre.

Det finns positiva saker med spelet, såsom kampanjkartan och grafiken (när det fungerar), men det dras ner av alla de Otaliga buggar man finner överallt.

Sluta kränga klicks FZ. Ta er i kragen och se över varför ni recenserar spel, vilka kriterier ni har för det. Det här är undermåligt.

Ser ju fortfarande ointressant, spelmekanikerna är densamma som för 6 månader sen.

Meh.

Instagram filtret är medvetet från utvecklarna, och jag tycker det passar bra, färgsättningen är fin (men blek) och det har en egen look.

Inget direktköp från min sida, men ser helt klart spännande ut. Har fått massa lovord från andra spelsajter. Skönt med en utvecklare som vågar sticka up och göra något lite udda.

Skrivet av Draug:
Skrivet av walter_iego:

Förhoppningsvis slipper vi vikingahjälmar med horn.

Bara för att vi aldrig hittat en vikingahjälm med horn betyder det inte att de aldrig existerat.

Man har inte hittat lasersvärd heller, men det betyder inte att de inte finns..

Finns knappt några hittade hjälmar från vikingatiden överhuvudtaget, att sen börja drömma om horn på hjälmarna som någon jävla artonhundratals nationalist är ju mest fel. Eller är det Thor som spökar?

Historisk korrekthet är överskattad. Historisk rimlighet (plausibility) är mycket mer intressant (vad hade dom andra jävlarna runt omkring vikingarna på sig under de århundraden?). Säkerligen förändrades vikingarnas stil och vanor ju mer de fick kontakt med omvärlden (och således vapen och utrustning).

Släng in lite arabiska influenser vet ja, det är iaf mer väldokumenterat än hjälmar med horn..

Ser för jävla fint ut, The Division.

Gameplay, nja. Ingame var det ju iaf.

DarthMod har ju på egen hand räddat allt vad Total Serierna heter de senaste åren, med sina nästan obligatoriska Mods (för Vanilla Total War är alltid katastrofalt söndriga vid släpp..).

Vem ska nu rädda Rome när det släpps?

Äh, what.

Tycker snarare att alla de 'fixade' screenshotsen ser värre ut. Ökad kontrast betyder inte att något blir bättre. Måhända börjar artikelskaparen att bli lite till åren..?

Vill du sälja som pc indie-utvecklare är steam mer eller mindre, ett måste.

Steam är bra och billigt, för det mesta. Men dom har monopol på marknaden. Få siter, om någon, har så bra regelbundna erbjudanden som Steam,

Det här känns ju lätt oroande. Varför skulle en indie-utvecklare INTE kunna gå till en publisher istället för green-light och via den vägen steam?

Steam är ju de-facto en form av publisher som tar en rejäl del av inkomsten. Steam är ett måste för Pc-spel och indie-utvecklare. Jag använder steam för att jag 'måste' men greenlight är ett horribelt system som bygger på potentiell försäljning via 'likes', inte kvalité.

Hade BF släppt moddingen loss hade det här löst sig snabbt.

CoH 2, Rome 2, DayZ standalone, 2013 är räddat.

Förvånansvärt bra.