Inlägg av anon_1399
Inlägg som anon_1399 har skrivit i forumet
För att produktionerna blir större, fler folk, lönerna går upp, man vill ha mer ut per sålt spel? Det är inte så konstigt. Att spelen inte blir bättre är inte så konstigt heller, 99% av alla som jobbar inom stora produktioner är inte där för att göra så att spelen blir "bättre" (vad man nu egentligen menar med det).
Känns som produktionerna blir större för att fler vill vara med och dela på kakan bara.
Med bättre menar jag att utvecklingen senaste tiden enbart är pushandet av mer pixlar. Annat känns inte mer utvecklat om man inte aktivt söker sig till annat.
Men det kanske är bara personlig psinter, kanske finns dom som älskar allt som släpps från AAA industrin. Själv tycker jag detär copypaste i snyggare förpackning oftast tom bara snyggare förpackning.
Jag ser risker i att fortsätta med svindyra projekt som inte säljs, eller som säljs men inte nog mycket.
Kan inte begripa hur spelutveckling kunnat blivigt så dyrt, så lång utvecklingstid med så många utvecklare mm och endå är spelen ofta inte böttre än dom vr för 20 år sen.
Proportionerna stämmer inte.
Dom behövde få ut det till försäljning.
Nja, takten på uppdateringar här är bra mycket högre än för Cyberpunk, och spelet är inte lika fundamentalt trasigt som Cyberpunk var vid release.
Ok 👍
Jag vill se bättre AI användas I spel
Frågan är hur länge man ska vänta innan man spelar det, väntade ungefär 1 år på Cyberpunk och det var sååå värt det. Vad tror ni? Ett par månader till iaf?
Japp.
Själv räknar jag hösten 2025
Besviken på STEAM som drar in sådan smörja.
Steam är en marknadsplats, inte en plats för puritaner. Om någon annan än dig vill köpa detta, varför är det ditt problem?
Om jag inte minns fel så är kategorin med sex spel dold som standard.
Man måste aktivt aktivera den
Så pass! Hjälpte inte att jag inte fick den att sitta bekvämt på huvudet heller. PSVR2 har ju ingen vaddering vid näsan/näsroten, utan ist något fladdrigt gummistycke, så fick skav på näsan snabbt.
Har varit lite nyfiken på Quest 3 faktiskt. Men hur är det? Den är helt bärbar och därmed lite svagare? Eller klarar den AAA-spel i paritet med GT7 eller Resident Evil etc? Har ingen PC (längre) tyvärr.
Det är så klart lägre prestanda på Quest 3. Men spel som har enkom Quest 3 uppgradering eller Quest 3 exklusiva ser inte så pjåkigt ut endå. Spel som är anpassade för Quest 2 utan Quest 3 upgrade märks ofta ganska tydligt.
På Quest har du dessutom ett offantligt större bibliotek, du har mixed reality och appar utanför själva gaming.
Jag hade just ett kort, bitterljuvt möte med PSVR2. Slog till på Black friday-rean och köpte ett för 4990 kr, vilket kändes som ett bra pris. Köpte det på Power i måndags, och idag lämnade jag tillbaka det.
Orsakerna till återlämnandet är två:
1. Ja, åksjukegrejen var på riktigt för mig. Statiska spel funkar ok, men RE4 och Horizon klarar jag inte mer än 30 min med, trots snälla inställningar som teleport och liknande. Vanesak säger vissa, men är inte beredd att testa mig fram med korta spelsessioner i månader för att Kanske vänja mig längre fram. Har även gått runt i 2 dagar och haft ont i ögonen och typ
artefakter i synfältet (typ som när man tittat för länge in i en stark ljuskälla).
2. Kändes inte så revolutionerande som jag trott. Spelade en del Oculus Rift hos en kompis när det begav sig 2016/17 och kände redan då att det här med upplösningen/skärpan var en deal breaker för mig, även om det var riktigt ballt med Lone Echo och Beat Saber etc. Men PSVR2 har ju lovordats med 2000 pixlar per öga och ögontracking etc, så jag tänkte att tiden för skarpa vr-spel var kommen! Men hur mkt jag än fixar och trixar med inställningar (ja, har hittat sweet-spoten) så blir jag inte nöjd. Har svårt att fokusera i menyer och känslan inne inspelen är lite som att spela väldigt nära en crt-tv (för mig).
Känns väldigt tråkigt för jag är verkligen en sucker för immersion, och tänker att VR är nästa steg för mig efter 30 år av 2D/3D-gaming, men jag får väl vänta i en generation till 😅.
För den som går i tankarna att köpa kan det vara värt att nämna att flera stora återförsäljare där ute är ok med att man bryter förpackningen och testar hårdvaran först. Jag var lite orolig men Power tog tillbaka headsetet direkt över disk utan krångel. Tog 1 minut och fakturan makulerades.
PSVR2 är inget bra headset tillsammans med PS5 om man är nybörjare eller känslig
Tyvärr. Tom rutinerade VR användare har rapporterat att PSVR2 får dom att må illa.
På PC fungerar den bättre imo, då slipper man, reprojection, HDR vilket är skonsammare.
Skulle i ditt läge inte avfärda helt, ka ske teata Quest 3 eller nått ist om du fortfarande är sugen.
Men att vänja sig måste man mer eller mindre oavsett.
Någon här som uppgraderat sig till en Quest 3 från Quest 2?
Är det värt det? 😁
Ja och ja
Ja, snart kanske FZ lägger upp medlemsrecensionen av Pansu hunter eller vad det hette på framsidan
PS1 - Användes mycket
PS2 - Användes mycket
PS3 - Kort stund, användes i princip inget
PS4 - stog och dammade
PS5 - Använts för PSVR2, nu står den och dammar.
Som sagt, Playstation har dalat rejält.
Blir det PS6? Ser inte ut så.
Playstation idag är bara "dålig kopia" på en dator.
Samma (typ av)spel som spelas bäst på dator, finns inget unikt.
Visst är det så. Men om någon kommer och skriver ”ryktet säger bla bla xxxx” så kan man väl åtminstone länka till något.
Annars blir det bara en jäkla massa skräp.
Men skräpet växer bara om man ska kommentera vidare på det.
Lika så denna diskution som jag ber.om ursäkt för det skräpar också ner tråden.
Men så har jag fått det sagt.
Nu avslutar vi offtopic.
Jag följer tråden för att se vad som pratas om. Men det känns som häften av alla ”rykten” bara är egna spekulationer.
Jag uppskattar gertyz engagemang och gillar att läsa sammanfattningar.
Men ogillar alla dessa ”HÖHÖHÖ JAG HAR HÖRT RYKTE ATT DEN KOMMER KOSTA TRE MILJARDER OCH DRAGON QUEST FJORTON ÄR RELEASE TITEL HÖGÖHÖHÖHÖHÖ”
Bara scrolla vidare.
En är ju fri att skriva vad den vill så bara tysta sånt genom att scrolla vidare.
Läser man artikeln så står det såhär:
”Enligt den tidigare Gamereactor-redaktören Juan A. Fonseca, baserat på uppgifter från olika källor hos Nintenduo, kommer Switch 2 lanseras runt juni 2025 (kanske juli) till ett pris på mellan 400 och 500 euro (mellan 4650 och 5800 kronor - och sedan svensk kemikalieskatt på det).”
Så vart kommer ryktena att den kostar ”6000kr, (7000+ i sverige)??
Det postas så sjukt mycket här och säger ”rykte rykte rykte” tror inte ens folk vet vad ordet rykte betyder..
Stör man sig så är det bara sluta besöka/prenumerera på tråden och glöm bort.
Eller starta din egna tråd med autentiska rykten.
Så kan ni andra och dom som tummar upp klagoinläggen flytta dit
Det skulle hetat Tom Clancy's Xdefiant. Då hade det sålt.
Har inte Ubisoft dragit Tom Clanys namn i smutsen nog mycket vid det här laget.
Man blir ju smått deprimerad, vart gick utvecklingen fel när man tittar tillbaka på dom gamla bra R6 och Ghost recon.
Det är också när man ska plocka upp objekt procedurelt, så du använder kontroller och fingerspårning.
Sedan att spåra resten av kroppen. Just nu tycker jag att flytande händer har bäst inlevelse, för det matchar alltid sina egna händer bäst. Men att kunna spåra armbågar, axlar, höfter och fötter hade varit bra. Då kan man ha helkroppskaraktärer i spel.
Jag tycker också handgester har varit bäst för förflyttning. Men du kan använde fötterna som gester för förflyttning också; du går på plats för att gå framåt (vilket kan göras med bara huvudspårning, men fötter är ett bonus).
Oftast utgår spel ifrån att bröstkorgen är i samma riktning som huvudet. Men jag brukar ställa mig i en sidoställning under bossfighter, vilket gör att placeringen av hölster hamnar fel på kroppen.
Japp Meta har att man ska kunna spåra överkroppen och armarna men det har vad jag vet inte implementerats i nått spel än.
Känner också igen mig i problemet att överkroppen inte alltid stämmer överens med hur mannstår i verkligheten.
Ben och fötter är nog svårare med bara kameror på headsetet.
Dom måste nog vara.väldigt vidvinkel kanske och sen får systemet i övrigt förlita sig på att "gissa rätt"
Intressant.
Det visar att Sony jobbar med tekniken tom på Playstation nivån.
Själv tycker jag handtracking är riktigt smidigt när man inte ska spela men navigerar annat i VR/MR.
Än så länge finns det nog ingen vettigt användningsområde på Playstation vad jag vet.
Dåligt optimerat tyvärr.
Hur kommer Series S klara detta? Om man ser på systemkraven
Lägre upplösning och "suddigare" är det inte så brukar?
Det är rätt tråkigt endå att enda utveckling som skett är i stort bara att pusha fler pixlar.
Vad man kan göra i dessa vackra världar har dock inte gått framåt, snarare bakåt.