Inlägg av sitheps

Inlägg som sitheps har skrivit i forumet

1

Om man läser vad dem själva säger på sina hemsidor. Så är det ett Sim-Management spel. Skulle gissa till mobiltelefon pga fonten dem använder och Cyprus registrerat företag. Vill man läsa mera så är det bara att inspektera sidans innehåll.

Smart att uttanonsera detta innan Diablo 4 releasen, ingen kommer komma ihåg eller bry sig om OW2 fiaskot efter det. Så länge Diablo releasen går bra dvs.

Bloodborne PC med Continuous COOP mod, vågar inte drömma. Man blir bara för krossad om det inte blir av.

Spelet rullar på OK med en 1080TI, men sedan när man kommer till första världen efter Coruscant så fryser spelet varje gång, på samma plats. Så det är helt omöjligt att komma vidare. Tråkigt.

Kanske går mot strömmen, men jag gillade verkligen DeathLoop personligen. Rolig värld och intressant tematik.

Men ja, Redfall verkar dessvärre bli en stor besvikelse.

Vilket svagt argument, vi anställde folk, så betala extra! Jag antar man alltid anställer folk för voice-acting och liknande. Ska man inte ta bort animationerna och ha det som DLC för man hade en animatör? Eller musiken? Kostnader för projektet lägger man ju i produkten för tusan. Ologiskt.

Skrivet av Kalliban:

Tror nästan det hade varit bättre att faktiskt ha med det i spelet i så fall, men begränsat i singleplayer där man ex bara kan spela seeker ett visst antal matcher (sista terminens säsong typ). Och sen släppa ett eget större spel när alla fått blodad tand där man kan spela multiplayer som alla positioner och skapa ligor osv som vilket sportspel som helst.

Mja, det förutsätter att båda produkterna håller samma kvalitét. WB vill ju att alla Potter-heads/wizardWorld fans köper båda produkterna.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Är alltså därför det inte finns med i Hogwarts...make sense.

Tänker exakt samma sak. Man vill ju inte konkurrera med sig själv,

Instämmer med ovan kommentarer. Remedy har i min åsikt inte förbrukat sin trovärdighet som andra spelföretag.
Så från min sida har dem ändå vind i seglen, tills annat påvisas!

Ett spel som redan verkar tveksamt, inför en ny typ av vidrig "gated content". Låter som det var rätt beslut att inte planera att köpa denna titel, kommer nog 80% rea om några månader ändå, om någon är desperat nog.

Var det inte detta spel som hade riktigt Cringe spelkaraktärs dialoger som hela tiden försökte vara löjligare än varandra hela tiden?

Scars above känns som det kan bli spännande, jag undrar hur det mäter sig med gamla hederliga DeadSpace och Returnal.
Vi lär få se om det är en re-hasch av äldre titlar eller något helt nytt.

Frontier har haft problem en tid nu med att underleverera på sina DLC. Mycket av det som levereras saknar djup och nu förtiden även buggigt.

Hoppas dem korrigerar sin kurs, vore synd att se studion och deras produkt långsamt sjunka i leran Artax style.

Skrivet av NiC:

Jag tycker det här med crunch inte borde vara så konstigt egentligen? I vilken bransch förekommer inte övertid? Ibland behöver man ju bara bli klar med något i tid. Då får man glatt sitta där, visst vi har ju ofta dubbel lön i Sverige. Men jag tror det är så i de flesta länder i Europa? Blir bara löjligt varje gång de pratar om det.

Skillnaden är när du tvingas till Crunch under flera månader, ibland år(i extrema fall) i sträck. Då pratar vi inte om att tvingas sitta kvar på kontoret 1-3 timmar extra en vecka eller två om året. Utan vi pratar om att under längre tidsperioder arbeta kontraktuellt eller socialt 'betvingad' övertid i upp till 14-16 timmarsarbetspass så att anställda tvingats sova på kontorets golv (I extrema fall).

Sedan är också spelbranschen väldigt nischad i många länder/Städer fortfarande. T.ex. i Stockholm så känner nästan alla chefer inom spelbranschen varandra, så om du trotsar din chef och dem tar illa vid sig, så ska du vara säker på att dem andra cheferna kommer få höra om det. Det skulle troligen påverka din karriär negativt, så många vågar inte säga 'Nej' när chefen beordrar Crunch, som blir standardarbetssätt istället för något ovanligt.

För om vi ska granska konceptet 'Crunch' så måste vi se det i kontext till den bransch och socioekonomiska situationen i det land där det förekommer. Om Crunch inte var så allvarligt för CDPR så skulle chefen inte behövt lägga sig på golvet och be om ursäkt.

Precis så

Skrivet av Godofcheese:

Som sagt
Steam är en premium affär.
Dom har möjligheten att ha dom priserna.

Sen kan jag också tänka en sak varför många indie studios vill fly steam, som inte handlar om Steams cut.

Många indie studios har klagat på deras återköp system
Speciellt de som har korta spel.
Epic har som det är nu inget fastställt system för återköp, som kommer göra det svårare att få tillbaka pengarna.

Det är en teori bara.

Samt att Steam blivit en Slask hink med massproducerade copyPaste spel som fyller butiken så det blir omöjligt att hitta något nytt och bra, varav Steam har skapat inflation och sänkt värdet på sin egen butik.

Varav vilken indie vill betala för det?

Dock så undrar jag hur Epic behandlar folks Data, ägs dem delvis av ondskan själv Tencent?

1