Inlägg av Ralf

Inlägg som Ralf har skrivit i forumet

Gillar att achievements finns. Jag försöker aldrig ta några när jag spelar ett spel. Men om det är ett spel jsg verkligen gillar så kan jag gå in för att ta all, då ger det mervärde till spelet.

Skrivet av micke52:

Det är exakt vad det inte gör i allra flesta fallen
Och helt ärligt så vet du ju inte det för jag tror inte du känner alla som skrivit det eller har jag fel

Känner du alla som har skrivit det då?

Och du behöver ju inte spela spelet om du tycker det är för svårt och det är tråkig.

Skrivet av Ralf:

Nej det behöver du inte. Det ör inte i närheten av det mästerverk som ettan är.
Det är alldeles för långt och ganska dåligt.

Edit.
Ett tips är att spela om ettan på det svåraste. Det är inte skitsvårt men det ger en helt annan nerv och världen känns verkligen livsfarlig

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tack för din fina text! Påminns återigen om att jag borde spela igenom tvåan. Inte för att jag ogillar det, men kändes typ fyra gånger så långt som det behövde vara? Kom väl kanske, tja, 20-25 timmar in innan jag gav upp. Ettan däremot har bra längd. Det enda jag verkligen inte gillar är fajterna mot människor. Har inte riktigt den där nerven.

Nej det behöver du inte. Det ör inte i närheten av det mästerverk som ettan är.
Det är alldeles för långt och ganska dåligt.

Skrivet av Bojkott:

Skulle dock inte säga att något av spelen har dött ut, bara landat där de hör hemma. Dö ut, då tänker jag mig lite mer Starfield.

Starfield är ju ett singel player spel så det är ju inte så konstigt.

Jag vet inte om 42k spelare är bra eller uselt för ett mp, Det intressanta är ju hur många spelare måste det ha för att det ska vara värt att släppa uppdateringar.

Skrivet av Sphere Of No-Form:

Absolut, det fattar jag att det är. Behöver ju inte vara så extremt som att döda bossarna på ett slag. Det är ju att dra det till ytterligheter. Någon slags mellanväg skulle ju kunna fungera med valfriheten som funkar i många andra fall. Men så klart kan inte alla spel vara för alla. Som allt annat här i livet.

Nä men just i detta fall så vill jag att det ska vara som det är. Annars kan dom göra som jag har sett att Nintendo gör i vissa spel. Du kan ha en odödlig karaktär eller så kommer det upp en text du har dött x gånger vill du skippa banan/bossen.

Då tänker jag att vi som gillar att plågas skulle vägra hjälp och de som tröttnat kan skippa😊

Men jag vet inte vilket som är bäst. Själv gillar jag att From Software inte kompromissar, men jag kan förstå att alla inte är som mig.

Skrivet av Sphere Of No-Form:

Nu har jag aldrig fastnat för spelen som From Software gjort. Hur påverkar det er spelupplevelse negativt om någon annan vill spela spelet men på en lättare nivå? Tänk om någon vill uppleva världen, storyn och dess lore men är ovan att spela, eller har något handikapp. Enda alternativet för dessa personer är att titta på när någon annan spelar spelen på Youtube.
Tycker det luktar unken elitism. Och det blir än värre när spelskaparen spär på den attityden.

Det är roligt när man väl får ihjäl en svår boss. Så jag håller inte med dig egentligen. Men visst kunde dom lägga in easy där man inte kan dö och bossarna dör på ett slag för de personer som bara vill uppleva storyn.

Uselt spel i vr!!!!!! Eller åtminstone var Re7 demot uselt.
Spel ska ju vara roliga inte så läskiga att dom förkortar livet 😂

Hatten av till er som spelar i vr, ni är bra mycket tuffare än mig 😊

Skrivet av Brona:

Microsoft säger att man är nöjda Hi-Fi Rush inriktning och försäljning men det kan inte stämma. Jag tycker det är uppenbart att man ljuger här. Kanske uppfyllde det "officiella" mål men det måste finnas interna glädjekalkyler som inte uppfylldes och därför lägger man ner. Är lägga ner en studio helt istället för att byta ut ledarskapet eller göra normala nedskärningar är extremt. Gissningsvis kommer MS fortsätta starta nya studios i länder med lägre löner.

Men inget av deras spel har väl varit några succéer?
Så även om Ms var nöjda med HI-FI Rush, så kanske studion blödde pengar och kanske inte hade några fler bra spelidéer att investera i.

Skrivet av SWEBarb:

Va snackar du om ? väst håller på att gå under, vanliga människor med hederliga jobb har knappt råd med något...

Har du ett hederligt jobb har du råd med mycket.

3 säsonger för TLOU2 låter rimligt. Spelet var ju otroligt utdraget, så serien kan ju fortsätta på det spåret.

Skrivet av Patrik1975:

TLOU2 är ett mästerverk och är nog det bästa spel som någonsin skapats.

Att vissa har svårt för att Joel dör är bara barnsligt.

Att du inte begriper att alla inte tycker likadant som dig är väl barnsligt?

Skrivet av Thane:

Men Microsoft kan ändå gå back på Gamepass eftersom de förlorar intäkter för spelförsäljning de annars skulle fått.

Nej dom gör vinst på Gamepass.
Sen kanske dom väljer att avsluta Gamepass för att dom ser att dom skulle göra större vinst om dom säljer spel till fullpris. Men det handlar om vinstmaximering.

Skrivet av Sillgam:

Netflix och Spotify är inte verksamma i samma bransch så varför jämför du med dessa?

Intressant. Var har du läst detta?

Finns en artikel här på fz bland annat.

Skrivet av Thane:

Vad innebär gå med vinst? Räknas bara kostnaden att driva Gamepass? Kostnaden att utveckla spel till Gamepass? Kostnaden att köpa in spel till Gamepass?

Vinst är definierat som intäkter minus kostnader.

Gamepass går med vinst. Alltså gamepass drar in mer pengar än vad gamepass kostar företaget.

Skrivet av Molotov:

Gamepass är dömt att misslyckas.
Ja visst för indie osv kanske det funkar med en pengapåse till utvecklarna men att ge sina egna AAA titlar dag 1 och dessutom efter dyra uppköp av utgivare och studios så kommer det inte bära sig.
Det är väll om spelen säljer så pass bra fortfarande utanför gamepass som skulle vara räddningen men det är mycket potentiell inkomst som går förlorad av att göra på detta sätt.
Det börjar väll gå upp för MS att det inte håller.
Gamepass är inte bra för spelindustrin anser jag, detta såg man komma.

Gamepass går ju med vinst så helt dömt att misslyckas är det förmodligen inte.

Men Ms vill ju säkert ha mer pengar så det slutar nog med att dom släpper spel till alla format och låter gamepass gå i graven. Trist i så fall

Skrivet av lonian:

Är det ett bra spel då? Har inte kört det än.

Nej verkligen inte. 😂 Jag blev så jäkla besviken...
Men jag verkar vara rätt ensam om den åsikten, så ge det en chans.

Så jävla B. Day one ska spelen komma annars är det ju lika dåligt som ps plus.

Skrivet av Margy:

Jag undrar om detta kommer minska snacket från en del MS-studior (och fans) om att Game Pass främjar kreativitet och minskar pressen på att göra spel som säljer bra när inte ens ett hyllat spel som Hi-Fi Rush räcker för att hålla en studio vid liv?

Det beror ju helt på om det kommer nya kreativa spel från andra studios. Det kan ju vara så att nedläggningarna är av andra anledningar...

Men faan vilket sorgligt öde det skulle vara om Gamepass blir fyllt med cod och diablo och andra säkra kort.

Jag såg fram emot Redfall och tyckte det är kul att det kom nått nytt. Sen tyvärr verkade just det spelet vara så uselt att jag inte ens testade det.
Och (om jag inte minns helt fel) så släpptes Hi-fi rush samtidigt som dom visa upp det. Sånt är ju underbart. När vår vanliga spelvärld där spelen först ska få en teaser > trailer > teaser för datum > datum 2år bort > uppskjutet > trasigt släpp.

Skrivet av Pihlbaoge:

Det utgår ju ifrån att det genererar mer än det kostar att investera i det.

Vad skulle det kosta att rädda ryktet på Helldivers 2 i det här läget? För jag tror inte det räcker att bara ta bort kravet på PSN. Något mer måste till för att komma tillbaka till där man var förra veckan.

Vad finns att tjäna på det? Vinna tillbaka de spelarna man tappade?

Visst, det är väl en del som begärt refunds av spelet och så, men tror någon att de skulle gå och köpa spelet igen?

Jag har svårt att se att ekvationen går ihop på ett sätt där svaret blir "Det är värt att pumpa in pengar i spelet. Vi kan rädda ryktet och tjäna mer pengar på det här."

För som du säger, Sony är ett företag, inte en tjurig unge. De kommer väga de möjliga positiva utfallen mot de möjliga negativa och ta ett beslut därefter. Och jag har som sagt svårt att se att det beslutet blir något annat än att "Nu vänder vi blad och går vidare".

Spelet har ju massa ingame köp så jag gissar på att en stor del av inkomsten kommer därifrån. Och jag tror inte det är så otroligt många som har refundat spelet. Och dom som var tvungna pga psn restriktioner är förmodligen sugna på att köpa spelet igen bara dom kan spela det.

Skrivet av Pihlbaoge:

Så, kortsiktigt kanske PSN kravet försvinner, men på sikt tror jag inte det här är en "win" för spelarna. Sony lär inte vilja investera mer i spelet, utan Arrowhead avslutar de patchar de håller på med, sen beordras de gå vidare med nästa spel.

Jo. Sony kommer investera mer pengar.
Så länge spelet genererar pengar lär dom investera i spelet.

Sony är ju ett företag inte en liten tjurig unge som tänker dumma spelare nu skiter vi i er och att ni spenderar pengar på vårat spel.