Inlägg av Fredede

Inlägg som Fredede har skrivit i forumet

Jag testade någon beta bara, men det var ett väldigt kul spel. Dock extremt ful grafisk design och karaktärer som inte lockade en till spelet.

Galet mysigt spel, men det blir tyvärr väldigt repetitivt efter de första ~10 timmarna. Och spelets progression-system är tyvärr uppbyggt för att man ska grinda uppdrag i dussintals timmar, men dit kommer man inte komma om man, som jag, har låg tolerans gör repetition.

Det är lite samma mentalitet som i Souls-spelen. Jag har inget emot detta i ett spel som det här. Men det gäller verkligen att de inte har några game breaking bugs i såna fall, så man slipper spela om HELA spelet och inte bara från en tidigare save.

Skrivet av KoP:

Ja det är lika illa där. 😬 Spelbranschen känns tyvärr som en komedi ibland eller så fegar dom stora utvecklarna och väljer att endast spela med säkra kort istället för att satsa på fräscha koncept.

Det är på gott och ont när det blir dyrt att utveckla spel. 😔

Personligen är jag bara glad att jag får tillfälle att spela gamla spel som kan vara svår att få tag på idag, och som på originalkonsolen skulle bli svårt att spela ordentligt på en HD-TV. Remasters är skitnice. Remakes är ofta längre utvecklingstid, så där kan jag förstå att folk blir sur när det tar fokus från nya delar i serier eller nya IPs.

Alla tre är underbara, men jag spelar nog mest solo. Co-op är nog min runner-up, men det är bara mycket svårare att få till, så det blir inte av lika ofta. Och utbudet riktigt bra co-op-spel kan ibland kännas ganska smalt.

Den riktiga skandalen är att Alan Wake 2 inte ens var nominerat. Jag antar att såna här tillställningar bara bryr sig om generisk symfoniorkestermusik.

Spelet hade verkligen tjänat på att vara mer som ett action RPG i stil med Witcher 3, än ett standard Ubisoft open world-spel. Saknade interaktioner med skolan och karaktärerna däri. Det fanns några rätt intressanta sidequester, men en stor majoritet av dem var bara att man skulle gå till någon grotta och döda samma en av 10 olika fiendetyper. Blev enormt repetitivt fram amot slutet av spelet, och huvudstoryn kunde inte hålla ens instresse hela vägen fram.
Med det sagt så slulle en potentiell uppföljare med ännu större ambitionsnivå kunna bli ett enormt bra spel, för de nailade verkligen slottet och Hogsmeade.

Skrivet av joejjeman:

bra gillar inte dataporr.. vill ha en äkta kvinna

Jo, visst, men vi får väl faktiskt vara lite realistiska också för vad vi kan få.

Speltid på PS5: 333 timmar
Speltid på Xbox Series X: 10 minuter

Känns som det är en liten obalans där för min del...
Jag tror dock att speltiden på PS5 inte stämmer, för den konsolen räknar speltid extremt fel ofta.

Och folk (läs: företagen) undrar varför vi vill ha fysiska spel...

Skrivet av Fezk:

Detta är nytt för WoW dock.

Jo det vet jag. Kommenterade främst för artikeln skrevs som att detta var första gången Blizzard gör detta.

Detta är inget nytt för Blizzard. Diablo 4 hade också betala för försprång.

Skrivet av Bro Exotic:

Vissa män vill bara se världen brinna.

Nej då, nej då! Bara våran tid, och speciellt våra plånböcker! 😊

Det här är en av de sämsta trenderna i spel (och film) industrin. Avskyr det varje gång. Kan någon förklara varför detta bara blir vanligare och vanligare? Vem tycker om detta?

Bloober påstår att de "förstår" vad som gör SH2 så speciellt, men ju mer jag ser och hör om remaken desto mindre tror jag på dem.

RE2 och SH2 är såklart 10/10, men jag vill ändå slå ett slag fär Project Zero (Fatal Frame) 2. Förmodligen det läskigaste skräckspelet jag kört.

Jag älskade första Spider-Man, men jag kände mig rätt mätt på formulan efter jag klarat det 100%. Men jag köpte och körde Miles Morales 100% också, men efter det började det kännas för mycket av samma. Och nu verkar tvåan vara väldigt lik de två föregående spelen, så jag tror jag väntar till någon rea innan jag köper det. Tvivlar inte på att det är ett mycket bra spel dock.

Skrivet av YmerXE:

kommer inte ihåg vad den hette på snes då man skuttade runt på olika punkter i en karta

Super Mario World troligtvis.

Jag brukar ofta drabbas av burnout runt 80h-sträcket, oavsett hur bra spelet är. Men det finns vissa guldklimpar som Persona 5, Tears of the Kingdom, Baldurs Gate 3 där jag bara kan kötta på efter 100-150h.
Men i övrigt håller jag med de flesta andra, att spel ska vara så långa som de sig bör utan att de känns repetitiva.

Skrivet av robbis:

Jo men nu förtiden är det ju extremt hur gamers håller på. Hur fan kan man gnälla på en uppdaterad version av ett spel liksom? Det har ju blivit löjligt.

Troligtvis för att folk känner att det tar bort resurser som kunde ha lagts på att göra nya originalspel, istället för en remake på ett 3 år gammalt spel som redan fått en liten remaster (PS5 bump).