Star Wars Jedi: Survivor vann Grammyn för årets spelmusik

Robot
Star Wars Jedi: Survivor vann Grammyn för årets spelmusik

Slog bland annat CoD: Modern Warfare II, Hogwarts Legacy och God of War Ragnarök.

#Grammy, #Star-wars-jedi-survivor


Medlem

Den riktiga skandalen är att Alan Wake 2 inte ens var nominerat. Jag antar att såna här tillställningar bara bryr sig om generisk symfoniorkestermusik.

Medlem

Musiken i Hogwarts Legacy är riktigt bra. Man tror nästan att det är John Williams egen musik man hör

Medlem
Skrivet av Fredede:

Den riktiga skandalen är att Alan Wake 2 inte ens var nominerat. Jag antar att såna här tillställningar bara bryr sig om generisk symfoniorkestermusik.

Det blir troligtvis en viss förskjutning i nomineringarna. Vissa av de nominerade spelen för 2023 är från slutet av 2022 (Modern Warfare 2, Ragnarök).

Så Alan Wake 2 hamnar kanske bland nomineringarna för 2024.

Medlem

Själv tyckte jag Cyberpunk 2077: Phantom Liberty hade 2023 års bästa musik

Medlem

Musiken kanske var bra men jag kom inte ihåg en enda melodi om det nu inte råkade vara något parti som hade samma som filmerna.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Konstigt att BG3 inte ens var nominerat.

Medlem

Star Wars Jedi: Survivor, ok.. Om det inte vore för den skandalösa prestandan och framför allt micro stutter till döds, även med bra hårdvara (som fortfarande inte är fixat) så kanske man kunde orkat spela igenom det och hört musiken.. Kommer troligen aldrig att fixas. Synd, för det kunde varit ett riktigt bra SW-spel annars. Nu är det i princip ospelbart på PC och har varit så sen release för länge sedan nu om man är det minsta känslig för framerate och hackighet. Värsta releasen 2023 tekniskt sett. Tyvärr. Musiken är säkert bra. Men det spelar kanske inte så stor roll då huvudmediet är ett spel.


signatur

7900XTX
7800X3D

1
Skriv svar