Inlägg av Artontrettiosex

Inlägg som Artontrettiosex har skrivit i forumet

1

Dead Space 2, Alien Isolation och Alan Wake! Ger mig dock inte på att spela skräckspel längre, utan tittar hellre på när andra gamers spelar på youtube...

Den galna doktorn i Bioschock (1 eller 2?). Höll på att dö av skräck. Även häxan i första The Longest Journey var en hemsk överraskning. Annars håller jag med om den första zombien i RE1. Hade mardrömmar hela min barndom efter att ha sett den scenen.

Att kunna bosätta sig i Whiterun eller Riften, Skyrim skulle vara en dröm!

Skrivet av Cirdane:

Håller helt med.
För mig var det aldrig buggar eller prestandaproblem (spelade på en bra PC) som var problem, men jag tappade totalt intresset för spelet efter bara några timmar då man undan för undan märkte hur livlöst spelet var, och hur mycket som helt enkelt inte fanns där jämfört med vad CDPR hade sagt att spelet skulle vara under utvecklingsfasen.

Märktes tydligt att de kapade väldigt mycket i deras vision om vad spelet skulle vara, så slutresultatet blev enligt mig någon sorts korsning mellan ett något ostrukturerat story-drivet actionspel och ett riktigt uselt open-world spel.

Det fanns ingenting att utforska, alla dörrar var låsta och sidouppdragen kändes lönlösa. De släppte även de spännande questlinsen alldeles för snabbt.

OBS! Spoliers

T.ex. det rika paret som kände sig övervakade. De slutade plötsligt bara att svara vad man än gjorde och den rätt spännande questen tog var slut.

Eller clown-mannen, varför byggde de inte vidare på den storyn? Man sköt ihjäl några personer och sen var det tack och hej.

Även questen med River kändes ofärdig. Finns massa spännande storys som de kunde vidareutveckla.

Men min största besvikelse med spelet var hur innehållslöst det var, inte buggarna. Jag spelade på PS4 så förstod såklart att grafik osv skulle vara på topp.

Skrivet av shelter:

Har man mycket poäng på en viss attribut kan man ju låsa upp dörrar, känns ju ganska meningslöst att tänka att man ska satsa på det om det knappt finns nåt att gå in i, nu gör väl attributen inte bara det men du fattar. Det lilla jag testat har jag inte hittat en enda dörr som faktiskt går att låsa upp, jag vet att det finns men de är ju inte direkt vanliga.

Personligen tycker jag utforskandet är en del av ett RPG, där verkar Cyberpunk inte riktigt hålla måttet. Man får aldrig riktigt den där känslan att "wow, vad är det här, det måste jag kolla", utan det resultatet blir mer "jahapp, här gick det inte heller att gå in" eller "här var det tomt".

Nu spekulerar jag bara, men de kanske tänkte ha mer byggnader man kunde utforska men det blev en av grejerna de fick slopa, vad vet jag?

(Du nämnde open world spel, kom att tänka på AC: Odyssey, som visserligen inte är ett spel i modern stadsmiljö men det finns ju otroligt mycket att utforska i det, kände mig aldrig "låst" i det spelet)

Håller med, jag vet att många här ogillar FO4 men i den världen kan man gå runt i timmar för att plötsligt hitta någon random quest eller något ställe att utforska. Jag kände inte att i princip något jag gjorde i spelet (förutom slutvalet) påverkade spelet märkbart. De sa faktiskt att kartan må vara mindre (än the Witcher 3? Rätta mig om jag har fel) men att utforskandet på höjden skulle kompensera för detta, vilket det inte gjorde för det fanns knappt något att utforska på höjden heller.

La ner massa tid på att fundera på vilken bakgrund min karaktär skulle ha och hur hon skulle se ut, men inget av detta påverkade heller spelet i sig då man aldrig ser sin karaktär och ingen bryr sig om vilken bakgrund man har i spelet. Jag menar, till och med i Skyrim behandlas du annorlunda beroende vilken ras du har valt i början av spelet.

Kände noll engagemang för min karaktär som alltid svarade alla på ett otrevligt sätt vilket val jag än gjorde, alla konversationer kändes styrda.

Såg på kartan att det oljefält jag tidigare hade besökt i main questen var gigantiskt och körde ut dit med målet att utforska vidare. Surprise, surprise, det var avspärrat. Sjuk besviken.

Områden

Jag skulle vilja ha fler alternativ för design på byggnader så som skolor, sjukhus, brandstationer osv. Det skulle även vara kul att kunna skapa olika socioekonomiska områden, t.ex. förorter med stora, gråa byggnader där majoriteten av invånarna var lågutbildade och kriminaliteten hög (jag vet att alternativet ”school’s out” finns men vill att det också ska speglas på byggnaderna i staden).

Är sjukt trött på ”cannot connect to route” samt att sophanteringen och begravningsbilarnas inkompetens alltid skapar problem i mina megastäder.

1