Inlägg av Nioreh

Inlägg som Nioreh har skrivit i forumet

Spelade detta mycket som barn. Jag kan tycka det är lite för lätt. Ett "hard mode" hade inte suttit fel.

Är väl mest en patch för att låsa upp framerate och upplösning. Borde knappast räknas som en kandidat till årets spelsläpp.

Om det kommer några spel jag vill spela så köper jag. Just nu så finns ju bara Mario Kart, och det klarar jag mig utan. Inte min typ av spel. Nytt 3d-Mario och/eller Zelda, ja då kan vi snacka.

Skrivet av scaryfoot:

Första är bäst. Det var där allt började. Det kändes originellt och nytt. Det var inte för stort och övermatat.

Första var imponerande, men alldeles för repetitivt. Fanns typ 4 olika typer av uppdrag som alla kändes autogenererade. Och man kan inte skippa cut scenes!

Tvåan var nog den bästa uppföljaren jag någonsin upplevt. Den tog allt bra från ettan, och fixade allt det dåliga. Ett fantastiskt spel, som jag omöjligen kan se som sämre än ettan. Oavsett hur nyskapande ettan var, så är det med Ezio det blev ett bra spel till slut.

Godkänt kanske? Aldrig varit nåt stor fantast av Doom, men lite har man väl snappat upp per automatik.

Skrivet av Proximately:

Längre väntetid och mindre crunch? Yes please.

Förmodligen bara en längre crunch

Skulle nog helst vilja bo i Balmora från Morrowind. Känns alltid så mysigt att vara tillbaka där i spelet.

Har spelat alla utom online. Måste nog sätta dem i denna ordning:
Morrowind > Skyrim > Oblivion > Daggerfall > Arena

Skrivet av Monki Rauklund:

Jag har en bugg att karaktären ställer sig upp på hästen när man bestiger den men sotter ner sen när man börjar rida. Ser rätt lustigt ut

Bestiga en häst betyder inte vad du tror det gör

Skrivet av Jonas Vågström:

Precise som Loxus säger så har de fixat hur man levlat själv, annars fungerar det som förut.

Jo den biten visste jag ju, det står också i recensionen. Jag är liksom läskunnig.

Skrivet av Loxus:

Det fungerar som tidigare. Inget att fixa, det är by design, men jag förstår att alla inte gillar det.

OK, tack för beskedet! Synd Jag fick nästan upp hoppet när de sade att de fixat level-systemet

Min största fråga kvarstår; har de fixat så spelvärlden inte levlar med ens karaktär?

Jag vet att många med mig undrar detta, men har inte hittat nån review på nätet som svarar på detta ännu.

Svårt

Skrivet av Ducci:

Jag är inte super insatt, men en tellefon börjar på 8500 idag så en konsol för 6500 låter rimligt, sen håller jag med om att spelen är dyra.

Nu tar du väl i. Det går att få en helt okej telefon för under 3000. Alla måste inte ha en iPhone. Samsung Galaxy A26 och liknande finns ju.

Har ni sökt Bergsala för nån form av kommentar kring priset i Norden?

Skrivet av GustavA:

Sen är det väl bara 3% kakao i den där ”chokladen” ändå så det skulle inte påverka priset mycket.

Sitter du och gissar eller? Det är minst 30%

Dyrare än PS5

Skrivet av Majinbuu:

Switch 2 skulle väl köra 1080p/120fps...

Ja, 4K60 eller 1080p120. Jag har inte påstått något annat.

Skrivet av lolipopapa1:

så tidigt!? jag hoppas jag kan få tag på en så jag kan spela Metroid Prime 4 i 60fps. men det kommer väll vara slut sålt tills maj nästa år om man inte förhandsbokar redan nu

Prime 4 kommer vara 60fps på Switch 1. Hyggligt säkert iom att remake går i 60, och trailern för 4:an går i 60 med Switch 1-grafik.

Skrivet av Gertzy:

Vet inge jag heller. Är det helt fel beskrivet?

Cacheminnet i cpun används för att lagra kod och data som processorn behöver utan att behöva gå hela vägen till RAM-minnet. När CPU behöver något från RAM, så hämtas en hel chunk med data och lagras i cachen. Detta eftersom det är stor chans att CPU behöver data nära det den just använde snart igen. Så ju större cache, desto mindre dötid blir det när CPU behöver vänta på data från RAM. Resultatet blir en "snabbare" CPU. Att ladda nästa bana i ett spel handlar mer om att ladda stora mängder data från disk till RAM-minnet. Detta påverkas oftast inte särskilt av CPU-cache.