Inlägg av Puddy

Inlägg som Puddy har skrivit i forumet

Allt tjingat, tack för ert intresse :>

Enbart denna tillgänglig! (L4D2)!

Bortskänkes: inramad spelkonst i Stockholm/Sundbyberg

Hej!

Bor du i Sthlm/närhet och vill ha ett par snygga, högkvalitativa tryck som är professionellt (bokstavligen) inramade? Se hit! Nypris mellan 600 - 900+ Kr styck.

Det rör sig om 3st Portal 2 tavlor och 1st från L4D2.
Dessa hämtas nu på lördagen under dagen.

Först till kvarn! Skriv här för att tjinga!

Redacted

En remake av 3ans slut vore inte helt fel.

1. Det är mycket svårt att admina servrar och bekräfta fuskare utan first person spectating; kommer detta implementeras eller kommer vi fortsätta att behöva gissa?

2. Är tävlingsinriktat spelande något ni är intresserade utav och vill stödja? Kommer ni att tweaka och balansera vapen, fordon etc post-launch?

3. Förekommer killstreaks i någon form i MP?

Du behöver EP2.

Tjena FZ!

Är jag och Dvorak (se tidigare kommentar) som fixat och trixat för att göra den här.
Om ni har några frågor om det är det bara att skriva!

Om du vet hur tidiga TF2 såg ut så inser du att Valve kan ändra sina planer.

Jag tror att nästa HL drivs av en ny motor.

Skrivet av Tove Bengtsson:

Spelbranschen som verkligen borde försöka göra mer för jämställdheten introducerar istället "sällskapsflickor".

Om jag hade ett företag som tog betalt för att tjejer skulle följa med killar på bio, vore mitt företag en del av filmbranschen?

Nä, just det.

Snabb fråga: Varför använder de temat från 28 dagar senare? Har för mig att det är rätt "specifikt" temat för 28 dagar senare och inte bara en låt som används....

Tufft. Faktiskt.

Känns som en lite mer intressant product placement.

Om du aldrig gillat BF blir väl tävlingen sisådär intressant ändå?

Skrivet av dosman:

Om man justerar för inflation hamnar Shenmue på andra plats med 88 miljoner dollar.

http://data.bls.gov/cgi-bin/cpicalc.pl

Eftersom spelet gjordes i japan (antar jag...) är nog budgeten omräknad till dollar i dagens värde.

"Heavy rain till wii måste ju va orgasmic för en så djup och bildad person som redmac."

Du får ursäkta varför jag inte specifierade vad som var så roligt. Var fullt upptagen med att skratta. Ska försöka hålla mig.

Skrivet av redmac:

Intellektuella spel som vill beröra spelare på djupet passar med andra ord inte dig. Samt att du dömer ut hela spelet på ett demo är ganska ignorant.

Hur är spelet intellektuellt? För att en pretentiös fransman stått vid rodret? För att spelet har en image som "vuxet"?

Och herregud... "ignorant"? Spelskaparna skapar demon för att ge spelaren, och potentiella köparen, ett hum om spelet. Är deras fel om det skiter sig.

Skrivet av redmac:

Att säga att spelet har QTE visar hur lite du förstår av spelet. "Contextual input" är vad spelet gör. Spelet imiterar verkliga rörelser för att få spelaren att interagera med spelet på ett djupare plan.

Kul att det blir mycket djupare av att QTE kallas för nått annat. Tjiho! Hahahahaha... på ett djupare plan!

Skrivet av redmac:

I alla andra spel trycker du på en knapp så gör spelkaraktären en rörelse. Här i Heavy Rain så gör du rörelsen. Man kan säga att du har en djupare interaktion i detta spel än du någonsin tidigare fått vara med om.

Wow. Blivande hype-machine här kanske?

Skrivet av redmac:

Manuset i Heavy Rain har mer djup än majoriteten av världens spel.

Tycker väldigt många spel har schjysstare manus än Heavy Rain; och väldigt många har mycket bättre voice acting. Anledningen till att folk tolererar andra spels svaga story är för att... det finns ändå ett spel att spela. Inte en interaktiv film.

Skrivet av redmac:

Kan säga att de vuxna människor jag visat spelet för har blivit riktigt imponerade. Många har aldrig spelat förut då det känns som spel gjorda för barn. Men med Heavy Rain så känner för karaktärerna och de dras med i detta unika psykologiska äventyr.
Med andra ord, spel för vuxna.

Mm, en interaktiv b-film är spel för vuxna...

Skrivet av redmac:

Intellektuella spel som vill beröra spelare på djupet passar med andra ord inte dig. Samt att du dömer ut hela spelet på ett demo är ganska ignorant.
Att säga att spelet har QTE visar hur lite du förstår av spelet. "Contextual input" är vad spelet gör. Spelet imiterar verkliga rörelser för att få spelaren att interagera med spelet på ett djupare plan. I alla andra spel trycker du på en knapp så gör spelkaraktären en rörelse. Här i Heavy Rain så gör du rörelsen. Man kan säga att du har en djupare interaktion i detta spel än du någonsin tidigare fått vara med om.
Manuset i Heavy Rain har mer djup än majoriteten av världens spel.

Kan säga att de vuxna människor jag visat spelet för har blivit riktigt imponerade. Många har aldrig spelat förut då det känns som spel gjorda för barn. Men med Heavy Rain så känner för karaktärerna och de dras med i detta unika psykologiska äventyr.
Med andra ord, spel för vuxna.

Hahahahahaha...

hahahahahahahahahaha!... bwahahahhahahhaha!!!

GOOOOOLD!!!!

MS kommer göra detta till en mindre posterboy för 360. Locka köpare. Visa lite muskler genom exclusive.

Högst 1,5 år senare får vi en _okej_ pc-port.

Bryr mig inte ett smack sålänge de fixar PC-versionen... betan är inte tipptopp direkt.

Folk glömmer att tankar och idéer också är en del utav marknadsekonomin.

Vilket diskuteras här... så there you go.