Inlägg av Albax11
Inlägg som Albax11 har skrivit i forumet
Rätt så många spel har fått Epic konton/Always online krav satta långt efter release. Homeworld Remastered och Deserts of Kharak fick det i vad som verkar vara samband med HM3 släppet.
Noll hype här för Veilguard, trots att jag anser DA:O vara en av alla tiders bästa rpg.
Samma här. Tappade intresse med tvåan.
...
Men "Outstanding Writing For A Drama Series"? Finns det verkligen någon som tyckte att serien var välskriven på någon nivå bättre än "godkänt"? Undantaget sidostoryn för vad för det var för skumheter i Vaultet hon kom från, så fanns det ju knappt någon story värd att bry sig om... Det var ju bara en serie mer eller mindre intressanta scener med Fallout-motiv som hölls ihop med den tunnaste röda tråd jag sett!
Tack. Håller helt med. Serien såg bra ut. Men karaktärerna och storyn i sig sumpade väldigt mycket potential. En skådis som är bra kan bara göra så mycket för att rädda ett kasst manus. Folk prisar med all rätt Walton Goggins, Ella Purnell och co. Men det är svårt att bry sig när motivationer, kompetens och ton skiftar så vilt.
Det känns som det helt enkelt var dåligt skrivet i grunden, och folk försöker fylla i plothålen med sin egna fan-fiction eller genom att härleda till spelmekaniker. Exempelvis när folk säger om BOS plotten "Maximus är idiot savant, det är därför han lyckas ändå!" som ursäkter till varför hans karaktär är som den här.
Varje scen mend Maximus irriterade mig bara. Han var så dålig. En arg liten idiot som bokstavligt talat gör onda saker och belönas.
Och för er som vet.
"The problem is factions."
Har inte varit intresserat i något Ubisoft har erbjudit sedan Assassins Creed: Black Flag och Rainbow Six (innan det helt gick off the rails).
Mmmmmm. Låga förväntningar. Känns som CDPRs sista hurrah var Phantom Liberty.
Håller med er helt. Stänga ute låter mer som Epics "timed exclusive" trams dom försöker göra för att locka in utvecklare och spelare.
Han har inte gjort något bra med gearbox sen Borderlands 2. Dags att byta. Bara för att man grundat något betyder inte det att man är rätt man för jobbet.
Yeh. Hört mycket skit om honom. För mycket att det bara ska vara goja. Dessutom verkar han vara mer av en idea guy. Hans start kom väl under Doom? Om jag inte missminner mig var det väl snack om att han aldrig gjorde klart något, tog credit när andra fick gå in och göra klart hans banor.
Taget ur minneslunden i huvudet nu, så citera mig inte!
Vad är det som beror helt på hurvida manuset är "turbocringe" eller inte?
Ekonomisk framgång?
GTA V drog inte in 8.5 miljarder dollar på sitt fantastiska manus.
Beror helt på hur mycket dom tappat med writingen nu när Dan Houser har stuckit. Är det turbocringe så doftar det en Last of us 2 liknande schism i fanbasen.
Jag gillar inte vad som ändrats. Inga stratagem- eller vapen upgrades. Tycker inte core game loopen är tillräckligt bra. Så jag refundadar nog utan någon större ångest.
Battle Pass modellen är bra dock, det tåls nämnas för jag hoppas det ska bli nya normen om Battle Passes är illa tvungna att leva kvar.
Den har ingen Fomo, för den går aldrig ut, ska kunna köpas närsomhelst i spelets livslängd och låsas upp när du vill. Om jag inte missförstått något.
Sweet Baby Inc strikes again.
inga prenumerationstjänster för mig inte, föredrar att äga mina spel.
Håller med helt. Folk kan argumentera att "Ja men du äger inget på steam heller" Jo. Men det är inte riktigt samma sak som att hyra ett spel.
Om man ska ta det åt det hållet så kan man väl säga att dom flesta av oss föredrar ett "perpetual license" på våra spel över månad till månad.
Som vanligt börjar steam spelare grina
Not sure if bad take or trolling.
Såg helt okej ut. Om dom inte tar ockerpriser för det blir det kanske ett köp.
Kanske är det översättningen som brister, men jag tycker personligen inte att böckerna är något vidare jämfört med t ex Wheel of Time eller Malazan, så jag kan förstå att han mest vill casha in på en bokserie som aldrig hade nått utanför Polen utan CDPR. Och jag kan också förstå lite bitterhet över att CDPR är de som tar den stora pengapåsen. Men Witcher spelen är betydligt bättre spel än witcherböckerna är bra böcker. Jag tycker CDPR har gjort ett bättre verk i sitt medium än Sapkowski om man säger så.
Kan inte mer än hålla med fullständigt med din summering och slutsats.
Han är kanske lite butthurt då han sa nej till royalties från spelen utan hellre ville ha en klumpsumma. Visade sig vara en dum idé. Han hade ett bättre avtal angående tv-serien men den blev ju inte så bra till slut.
CD Projekt var snälla och förhandlade om, även fast dom inte vart tvunga att göra det.
Jag tycker att han verkar ganska härligt. Inget skitsnack, utan vad han tycker. Uppfriskande.
Jo. Att han är "ärlig" är ju fint. Dock sa han inte så mycket om Witcher förut. Att han baktalar ju både Netflix och CD-Projekt.
Hade han brytt sig om sitt verk hade han inte sålt det utan någon slags exekutiv roll där han kunnat värna om sitt verk (som One-Piece författaren). Sen att han inte vill spela spelen är en sak, men varför sitter det så långt inne för honom att ge CD Projekt ens lite kred? Dom är trots allt den bästa (eller iallafall mest kända) tolkninen av Witcher världen utanför hans böcker. Särskilt eftersom de reworkade dealen med honom även fast dom inte behövde göra det.
Jag tycker spelen överträffar böckerna. Men jag misstänker också att någonting väsentligt i böckerna förlorades i översättningen till engelska. Nästan så jag vill lära mig Polska så jag kan läsa dem. XD
De flesta är väl rätt nöjda med Last of Us?
Finns ju rätt mycket rättfärdig kritik att dela ut med nästan samtliga filmatiseringar av datorspel som gjorts hittills. Tycker inte att "gamers" är överdrivet kritiska.
Håller med helt. Gamer stämpeln är nästan lika förgiftad i onlinediskurs som "feminist". Har bara blivit en lat retorisk genväg för folk.
Tror en del av det gör folk skeptiska är att Amazon studios nuvarande taktik är att skapa sina serier med otroligt banala restriktioner på vem som får spela vad och göra vad bakom och framför kameran. Samt deras track record med Rings of Power, och kanariefågel i kolgruvan som var Wheel of Time.
Det hjälper när skaparen själv är kvar med i bilden. Jämnför hur Witcher skaparen Sapkowski struntade helt i att ha något att göra med Netflix Witcher för att han bara ville ha pengar och inte jobba och kontrastera det med One Piece skaparen, som behöll och utnyttjade kreativt veto flera gånger.
Eller helvete. Dom bra säsongerna av Game of Thrones hade fortfarande GRRM med på något hörn. Det var först när skaparna gjorde sig osams med honom (och böckerna tog slut) och började skriva själva som allt föll samman.
Hon är helt klart en bra skådespelerska men jag har väldigt svårt för hennes röst. Det är inte inte raspigheten i sig utan hennes släpiga uttal som jag stör mig på. Har haft svårt att ta mig igenom the Expanse pga av hennes röst.
Jag har inte haft jättesvårt för den, men hon är väl i lite väl mycket nuförtiden så jag tror jag börjat tröttna på den.