Inlägg av Dumlen

Inlägg som Dumlen har skrivit i forumet

Tja, blir det här standard i varje hem så lär väl modcommunityn dö ut.

Skrivet av AstroCreep:

Hur tjänar dom pengar på de?
Är icke insatt i spelet för fem öre...

Man hyr ut grejer och säljer grejer som folk betalar för med riktiga pengar. Dvs, ekonomin i spelet bygger på pengar spelarna sätter in i spelet själva och använder som valuta.

Vissa grejer man hittade i sidequests bidrog lite grann till storyn, men inte mycket.

hmm, intressant. får se ifall man köper till det hela, klarade spelet häromdagen och det är en jäkla massa speltid ifall man försöker sig på det mesta iaf.

Skrivet av -=anders=-:

Jag fattar inte ett skit, men fpsen flög upp till skyarna med denna patch. Världen ritas även upp DIREKT och inte bit för bit vilket tidigare medfört att grafiken har hackat till med låg fps varje gång den ritas upp. Men nu är det helt ändrat. Det är lika smidigt som ett fps nu och jag provade på ett jädrans stort warfare MP game igår. Det var stooooooor skillnad mot förr.

Vilken underbar optimering! Det är en fröjd att sikta nu. Dock har man ju en burk som är heelt ok dessutom. Men det är huur mk grejer som helst som jag prisar med denna patchen.

Gött att det fixat det med uppritningen, var nog det som störde mig mest.

De kanske tänker visa Unreal Engine 4 som de började med innan de blev färdiga med 3an?

Unreal 3 vore nice dock, med mkt singleplayercontent och story.
Hoppas även att det skulle handla om kriget mot skaarj, dvs i princip där 2an slutade.

Skrivet av DeKvittar:

Så nu dras dessa program in i "mobilkriget". Jag skaffar det program som har bäst kalkylator och har inbyggd videospelare som stödjer Voddler!

Eller så sitter jag där med ventrilo 2.1.4 som fortfarande fungerar väl. Jag var öppen för att byta till mumble men folk var tillräckligt otekniska för att inte orka lära sig att tuna inställningar i ett nytt program - så våran spelgrupp hoppade tillbaka till ventrilo.

De måste vara bra lata isf, mkt lättare att ställa in mumble än ventrilo iaf.

Jäkligt mkt extramaterial i den där versionen.

Den kör på en version som skulle kunna betecknas som 9.5.

Dvs, den har mkt från nian och användes lite som testplatform vissa delar av 10an, unified shaders osv t ex.

Skrivet av pazu:

Helt fel väg att gå för MoH-serien.. borde återgå till orginalet och göra den konsollexklusivt med lite mindre hektisk spelupplevelse. Medal Of Honor orginalet (Playstation 1-exklusivt) är bästa i serien.

Tycker Medal of Honor: Frontline var något bättre faktiskt.

Skrivet av Whimsical:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av xector:

Håller helt klart med. Finns inte mycket story att hurra över i den där spelserien.

Visserligen innebär inte ett stort universum bra story, men Halo-serien har bra story. Halo 2: ODST hade en grymt bra story, men den var gömd som audio-logs vilket de flesta (lata) missade (deras förlust). Sen har Halo 1-3 klart bra story, som hänger ihop och engagerar (om man spelar spelet vet man, och om man orkar med en story).

Dock behöver ju vissa *wall of text* för att fatta att ett spel har en story, tycker synd om er. Det finns i Halo både filmsekvenser, in-game kommunikation och text (som t.ex. i Terminals). Ska man döma spelet på förhand, eller har aldrig ens orkat spela det seriöst så kan jag förstå om man missat storyn, annars är det illa. Härnäst är det väl dags att hävda att Bioshock inte heller har någon story? *facepalm*

Avundsjukan har många ansikten men inget är vackert

Har ej spelat ODST, älskade det första Halo, spelade aldrig tvåan mer än några gånger hos polare. Halo 3 tyckte jag var ett riktigt bra spel, men singelplayerdelen var riktigt dålig. Multiplayer, forge och theater var grymt och jag tycker fortfarande Halo 3 har den bästa multiplayerupplevelsen på konsol.

Sen får du gärna sluta insinuera att man är lat och dum bara för att man inte gillar storyn i Halo-serien. Det vore lika fjantigt som att jag skulle kalla dig en infantil idiot för att du gillar storyn i Halo. Jag föredrar rollspel framför shooters och rollspel brukar vara betydligt tyngre rent storymässigt än shooters. Så kom inte och säg att man är lat och inte orkar sätta sig in i den fantastiskt välskrivna, nobelprisvinnande storyn i Halo-serien bara för att man ogillar den.

Mitt problem med Halo-serien är följande. Det finns inte en enda intressant karaktär i hela Halo universumet. Som spelare så gör man inget annat än att ständigt skjuta rymdisar. Alla viktiga storysegment levereras i form av trista cutscenes som man aldrig känner sig delaktig i. Dialogen är trist, karaktärerna är otroligt tvådimensionella(inte grafiskt menat) och man får aldrig någon känsla av att de har någon bakgrund. Halo fokuserar så mycket på stora händelser och stora intriger. Planeter förstörs, stora ringplaneter hotar galaxen och The Flood skördar alla livsformer. Det blir lite för pampigt, lite tjatigt och lite hetsigt.

Jämför med Half Life 2 när man anländer till Black Mesa East eller när man anländer med tåget till City 17. Där har man ingen Cortana eller någon cigartuggande sergeant som spyr information om combines härs och tvärs via någon comlink. Där står man öga mot öga med karaktärerna och får se vad som pågår med egna ögon. Man får aldrig riktigt veta vad det är som pågår, varför, vilka är combines etc. Det får man fundera över själv. Man fäster sig vid karaktärerna och man känner sig genuint motiverad att kämpa mot combines. I Halo är min enda motivation att kämpa mot Covenanterna att att mitt sikte lyser rött när jag siktar på dem.

Halo-serien har alltid haft fantastisk multiplayer. Första spelet hade en bra kampanj för att det var väldigt nyskapande, co-op, hade bra speldesign och var helt enkelt väldigt roligt. Kampanjen i Halo 3 var ju däremot fruktansvärt trist. Det hade ju inte utvecklats alls sen det första spelet och storyn var tråkig.

Tycker dock att Halo 3 i sin helhet är ett grymt bra spel.

Jag kanske tar i när jag pratar om storyn i Halo-serien. Den är ju inte förjävligt men man hör så ofta att den hyllas till skyarna och jag har aldrig förstått varför. Den har helt okej story för ett FPS men mer än så skulle jag inte lovorda storyn.

Mja, själv blev man inte särskilt imponerad utav storyn i vare sig halo 3 eller i half-life 2.

Halo 3 var dock något bättre på den fronten.

Half-life 2 kändes rätt ihophaffsat, speciellt med de där bil/båtbanorna som bara fanns där som utfyllnad, ravenholm och andra banor var bättre, men det märks att det saknas en del där med.

I halo-universumet blev man lite trött på att bara lira som masterchief iaf, de ändrade lite på det i 2an och man fick lira en något mer intressant karaktär och en liten vändning som gjorde det hela lite roligare.

Tråkigt nog blev det stora klagomål på detta och arbiters roll blev betydligt mindre i 3an.

Hoppas de gör något spel baserat på vad som händer med elites någon gång iaf, de var mer intressanta än masterchief iaf.

Rome Total War är imo det bästa total war-liret.

Islam är världsförödande! oh mee gosh.

Skrivet av stygger:
Skrivet av Beelzebub:

7. Det finns skills som är till hjälp vid trading. Om du med bountyhunter menar att jaga spelare med hög bounty är det nog svårt och inget som lär gå så bra solo.

Med Bountyhunter så syftade jag på att döda NPC pirater, missions och dylikt alltså. Jag måste ju erkänna att jag inte riktigt förstår i vilken form det finns NPCs att jaga, eller om dessa bara dyker upp när man har missions.

Jag spelade Elite för 20 år sedan, där fanns ju bara alternativet Trade+NPC dödande. Är det något man kan ägna sig åt medans man blir tillräckligt bra på någon nish för att vara nyttig i ett stridande Corp?

Med inflation menar jag bara att OM missions alltid ger t.ex. 100k ISK så ändras ju värdet på de pengarna om folk i allmänhet har 100 Miljoner eller 10 Miljarder ISK. Men jag vet ju inte vad man får för missions, är det prylar som alltid säljer så blir ju belöningarna inflations-immuna så att säga!

Tack för snabba svar!

Det finns npcs lite varstans med, i vissa fall är de i deadspace complex och kan ses i overviewn.

Sedan kan man även använda sin onboard scanner för att hitta små stridszoner med npcs.

Finns även npcs i low och nullsec, främst kring asteroidbälten, gäller att vara uppmärksam så att man inte hamnar i en pvp-situation man inte är beredd på dock.

Olika nivåer på uppdrag ger olika mkt pengar, dessa regleras även utav kvalitén på agenten från -20 till 20, samt utav ett par skills.

Quarian Fleet såg rätt ball ut iaf.

Det var nog den längsta och tråkigaste trailern jag sett faktiskt. Förstår inte riktigt varför de var tvungen att dra ut det hela på 9 minuter.

Ta det lugnt nu med kebbe, grabben har ju faktiskt en Sega Saturn som avatar.

Skrivet av spiken:

har inte lirat UT3 alls, lika bra som föregångaren?

Mja, mjo, mjee

De är något olika i spelsättet men båda är bra spel.

Ut3 fick en klar förbättring efter titan-packet iaf.

Skrivet av Hizzi:
Skrivet av Loading:

Nu när Zune har kommit till Xboxen så kan man säga att It's awesome :> Hyra högupplösta filmer för en billig slant det är sweet det. Jag tycker att 360:n är en bättre maskin än PS3:an.

Samma sak kommer till ps3 nu i november,
fast vi i norden får vänta tills början av 2010.

Fast vi slipper ju betala extra för att se på fiilm,
alla dom som är utan guldl live måste skaffa det för att kunna hyra film,
inte så kul kanske för dom.

Det var mig ett jäkla gnäll på att man måste betala för att få använda tjänsten. Anledningen till att man inte betalar på ps3an är ju för att Sony tar betalt för varje gb som tankas från spelskaparna själva.

Rätt intressant det där med att medan 360n lägger till fler stöd så tar ps3an bort mkt utav det stöd de hade innan.

Skrivet av Sniper_Nr1:

Kanske så att dom tar större delen utav utvecklingsteamet på projekt som har högre prioritet än Ep3? Kolla på TF2 och L4D, när L4D utvecklades så har större skaran av TF2 arbetarna gått över till L4D och arbetat där, när L4D var klart började TF2 updates komma in snabbare, samma sak syns nu igen iom L4D 2. TF2 is on hold..

Ep3 = 2 gubbar som sketchar på hur nästa trädgårdstomte ska se ut? :/

På tal om saker on hold, Day of Defeat: Source har inte direkt sett många uppdateringar iaf.

Tror snarare så att Valve lätt hoppar på något nytt när de är färdiga med det gamla.

Sedan kan man inte direkt jämföra Valve-tid med vanlig tid.

Gabe Newell: "We will release it in the next 3 months... ooh, something shiny... delay that, we will release it when it's done."