Inlägg av KoP

Inlägg som KoP har skrivit i forumet

Skrivet av Gertzy:

Fråga Skyrim och GTA V

Ja det är lika illa där. 😬 Spelbranschen känns tyvärr som en komedi ibland eller så fegar dom stora utvecklarna och väljer att endast spela med säkra kort istället för att satsa på fräscha koncept.

Det är på gott och ont när det blir dyrt att utveckla spel. 😔

Remaster nr. 2 för detta spel alltså? Finns ju redan Beyond good and evil HD (vilket jag själv äger).

Frågan är hur många gånger man kan remastra ett spel innan det börjar kännas billigt och tramsigt? Var 10:e eller var 20:e år i all evighet? 🤔

Skrivet av Joakim Kilman:

Älskar School Daze. Jag och en kompis spelade det hela tiden. Vi brydde oss inte nämnvärt om vad spelet faktiskt gick ut på. Vi levde mest rövare tills vi blev relegerade.

Peka finger bakom ryggen på lärare, knocka någon klasskamrat som var mindre och svagare och klottra obscena saker på griffeltavlorna var ju alltid kul. 🙄

Va? Tyckte du A500 Mini var skräp? Personligen får jag ut mycket nöje utav den. Senast satt jag och spelade The Settlers på 150" duk. 🙂

Antingen är du inte uppväxt med Amiga eller så visste du inte hur du skulle maxa upplevelsen. 😄

Dvs skaffa en usb-hubb så du kan koppla in 2 handkontroller, musen och ett trådlöst tangentbord. Fixa en usb-sticka och tanka ner alla gamla Amigaspel du hittar (finns även en del nyare indiespel att ladda ned och att roa sig med).

För att inte tala om alla demos och intros ifrån demoscenen, men det är överkurs och endast för dom som uppskattar sådant. 🙂

Skrivet av DitroX:

Det brukar väl bli att man spelar ganska mycket och intensivt till en början och ”tappar” intresse i väntan på nytt material, så kan jag känna ibland.

Jag och polarna varvar en ny omgång i Valheim.

Är samma sak med Minecraft eller No Mans Sky. Kommer det nya grejjer så kör man ganska intensivt ett tag sen tröttnar man tills det kommer nya saker och då börjar processen om. 🙂

Skrivet av Joakim Kilman:

Spelade det ibland på C64 när jag var liten. Minns det som förbannat svårt.

Många spel var förbannat svåra (och rätt korta) förr. Fick man bara in knicksen så var iaf första banan i klassrummet inte allt för svår. 🙂

Skool daze var iofs roligare när det kom till spel som utspelar sig i en skola.

Då kanske priset på en Series X droppar så man äntligen får lust att skaffa en.

Det var ju inte direkt ett par snygga hörlurar. Men smaken är väl som baken? 🙂

Dumpa Diablo och köp ett nytt spel för dom där 300 kronorna istället.

1,3 miljarder och ändå flopp? Låter som att någon/några har varit saftigt överbetalda. 😂

Eller så har det varit för många kockar inblandade i denna soppa.

För 1,3 miljarder borde man kunde sätta samman ett bra, rutinerat men inte allt för stort team som sedan kan skita ur sig något fantastiskt. 🤔

Skrivet av sweclockern:

Det såg mysigt och intressant ut, men frågan är vad man har för mål när man spelar det, jag är rädd för att det blir ett spel som man spelar två kvällar och sen är utforskarintresset slut. Men det återstår att se.

Avslappnat spelande är mål nog för mig. 🙂 En del spel behöver inte ett slut eller ett tydligt mål.

Att pyssla i spel tycker jag personligen är mysigt och skänker lugn.

Skrivet av Ruffles:

"...så länge jag är er chef..."

Det förefaller vara interna falangstrider hos Microsoft där två olika visioner står mot varandra. Den ena, representerad av bland andra Spencer, vill fortsätta med den nuvarande strategin med målet på ett exklusivt förstapartsspel i kvartalet för långsiktig tillväxt.

Den andra, representerad av exempelvis Satya Nadella himself, tror inte på exklusiviteter utan är betydligt mer agnostisk och tänker att när Microsoft är världens förmodligen största spelutgivare är det ett stort hinder att enbart begränsa sig till ett format. Pengarna ligger i att nå alla.

Det kanske inte behöver sägas vem som troligast vinner denna strid i slutändan.

Ja det enda vettiga om man är spelutgivare och intresserad utav att tjäna pengar är ju att få ut sina spel till så många format som möjligt.

Attention whore much? 🤔

Såg en rullande demo på Dragons Lair en gång i tiden då man var en liten knodd. Det vara nere på Obs! (heter Coop idag).

Spelet kördes ifrån en Amiga vill jag minnas och eftersom man själv bara hade en C64 vid tiden slog det knock på en.

Skulle tagit med saker som är essentiella för överlevnad till en öde ö. 😂 Dvs inga spel.

Det är väl bara att lägga ner spelet så har dom löst den ekonomiska biten med att dom går back.

Det är garanterat INTE ett AAAA-spel och alla vet om det, inklusive dom själva. 🙄

Dumt att kalla det games as a service när det bara handlar om att man kommer förse spelet med patcher och förbättra det under ett par års tid. En väldigt vanlig företeelse som inte behöver benämnas med något etikett.

Undviker allt som har med live service att göra.