Inlägg av Dashiva

Inlägg som Dashiva har skrivit i forumet

Dom kan fan ta och göra klart sina nuvarande åtaganden istället. Walking Dead S2 var väl två månader försenat ungefär, och Episode 2 av Wolf Among Us är också rejält försenat.

Älskar TTG som spelutvecklare. TWD var det bästa spel jag lirat, men det är fan inte OK att slänga runt en massa datum, missa dom helt utan att säga ett enda ord och sedan plocka in licens på licens.

Vissa gillar fokus på story, andra gillar fokus på pangpang. Vissa gillar blondiner, andra brunetter. Pears and apples. Vissa tycker att detta är ett spel, andra inte. Fattar inte varför man måste sätta en jävla definition på allting. Huvudsaken är väl att man får ut något av det? Får du inte ut någonting av det så är det okej också. Move along.

Jag är lite orolig för att man kontrollerar Clem, för om någon händer henne så kommer jag fan gå sönder på riktigt.

Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Dashiva:
Skrivet av Harakiri:

En IP adress är inte en person , de har ju tom fått skrivare att anses vara leechers på torrents.

Piratebay seedar fake ip's i torrentsvärmarna , folk byter IP mha DHCP då de startar om sin dator eller då leasen går ut.
VPN användare byter IP varje gång de startar osv osv osv.

Kan slå vad 100 spänn att de räknar med alla IP och sorterar inte ut sådana dubletter.

Jaha men då är det ju genast mycket bättre och helt klart OK att gå och ladda ner spelet nu med detsamma, eftersom det inte är så otroligt* många ändå som laddat ner det!

* Bara ca 6-7 miljoner då kanske.

Snarare så att jag tycker man ska vara mer kritisk mot varifrån de får sin statistik , vi vet ju att alla antipiratorganisationer gärna fläskar på med extra mycket smör och fläsk och annat i sina undersökningar.

Här har du en rolig presentation på detta om du missat:
http://www.youtube.com/watch?v=GZadCj8O1-0&noredirect=1

Förvisso, men jag tycker man missar poängen lite. Just när det gäller FM så köper jag inte att man laddar ner spelet för att "testa" innan man köper spelet. Det finns demo, och gott om feature-videos som bör vara tillräckligt för att få en spelare att bestämma sig för ett köp eller inte, så om det är 1 miljon eller 10 miljoner som laddar ner spelet är i sig lika illa.

Men jag håller med dig om att man alltid ska ta statistik med en grov nypa salt. Som Mark Twain sa; det finns 3 sorters lögner; lögner, förbannade lögner och statistik.

Folk sitter alltså här och säger att piratkopiering gör så att spelföretagen tjänar pengar? På riktigt?

Skrivet av Harakiri:

En IP adress är inte en person , de har ju tom fått skrivare att anses vara leechers på torrents.

Piratebay seedar fake ip's i torrentsvärmarna , folk byter IP mha DHCP då de startar om sin dator eller då leasen går ut.
VPN användare byter IP varje gång de startar osv osv osv.

Kan slå vad 100 spänn att de räknar med alla IP och sorterar inte ut sådana dubletter.

Jaha men då är det ju genast mycket bättre och helt klart OK att gå och ladda ner spelet nu med detsamma, eftersom det inte är så otroligt* många ändå som laddat ner det!

* Bara ca 6-7 miljoner då kanske.

Tråkigt faktiskt. Nu är ju FM en så pass stor IP till världens största sport så SI får det nog att gå runt ändå. Men det var ju inte många år sedan dom var tvungna att sluta utveckla deras Eastside Hockey Manager som en direkt konsekvens av all piratkopiering av spelet. Sjukt tråkigt, för det var ett av mina favoritspel.

Faan ta den jävel som ens kommer på TANKEN att göra Clem illa!! Tror aldrig jag någonsin känt ett sådant känslomässigt behov av att skydda en fiktiv karaktär.

Älskar det här spelet, men något som stör mig något å det grövsta är hur förbannat svårt det är att stämma gitarren. Har två olika gitarrer och vid varje sträng så svingas kalibreringen vilt mellan -20 och +20 och att hitta målet vid 0 kan ta upp emot 5-10 minuter ibland.

I övrigt är det ett helt fantastiskt "spel" och jag kan knappt vänta på all mysig DLC som oundvikligen kommer dyka upp snart.

Skrivet av Biggles:

Hm, jo, kanske. Fortfarande en smula konstigt, tidigare har det varit främst CPUn som fått mest stryk av spelen i serien (speciellt Treyarchts spel).

Inte omöjligt att det är pga dom relativt låga kraven på CPU och GPU som höjer RAM-kraven. RAM fungerar ju lite som buffer mellan CPU, GPU, hårddisk etc etc. Så jag kan tänka mig att dom gjorde ett medvetet val att ha lägre krav på processor och grafikkort och högre krav på RAM då det är enklast att ersätta. Men som sagt, utan någon inblick i produktionen och hur deras motor fungerar så kan jag inte ge något definitivt svar.

Skrivet av Biggles:

Vad är det då RAM-minnet har att göra där? Jag är mest förvånad därför att det är ett högt krav för ett spel med en stor marknad att täcka, många sitter på 64x numera, ja, men det är inte lika självklart att folk har 6+GB RAM, bara för att medlemmarna på ett spelforum har det. Det känns som att de antingen inte förväntar sig en stor PC marknad längre, eller så struntar de i den helt enkelt.

Varför har jag ingen aning om då jag inte har direkt tillgång till spelets motor, men på rak arm skulle jag väl kunna tänka mig större banor, mer högupplösta texturer, mer scriptade events etc. Saker som RAM har en inverkan på.

Men herregud folk, ni kan väl fan inte på riktigt sitta och jämföra ett par screenshots med gamla CoD-spel och Ghosts och säga att RAM-kraven är överflödiga. RAM har absolut NOLL påverkan på grafiken. Påverkan på FPS? Visst, men grafiken, ingen som helst.

Hur är CoD-communityt egentligen? Har saknat klanspel sedan QW-tiden och Battlefield gör ju knappast någon glad vad gäller den biten. Har aldrig spelat CoD mer än kanske 2 timmar sammanlagt så det är svårt att säga.

Kanske borde vänta på Titanfall istället...

Nvidia och Infinity Ward är ju partners på det här projektet så det är väl inte omöjligt att informationen har "läckts" för att få folk att köpa Nvidias nya kort.

Känns lite some QuakeWorld med allt hoppande, kvicka vändningar och aldrig stå still. Ser helt klart ut som att det blir ett köp detta.

Ser verkligen fram emot detta. Älskar hur Quantic Dream vågar testa nya vägar och försöka skapa något nytt istället för "your generic shooter". Vissa features kanske inte är helt lyckade, men som sagt, det är bra att dom testar något nytt.

Angående game over så håller jag med honom fullständigt, även om det är olika från spel till spel. I ett spel där berättandet och spelarens val står i fokus är det ju helt absurt att ha en game-over screen. Det är som att säga att "du spelar inte på det sättet vi vill att du ska spela" vilket rimmar väldigt dåligt med valmöjlighet.

Om tre veckor så hänger jag på dörren till närmsta spelkrängare, alternativt beställer från Amazon.

Impad att artikelförfattaren inte drog en enda jämförelse med Amnesia. Stort plus för det. Själv är jag inte lika duktig, utan måste göra det lite.

Outlast är outhärdligt läskigt. Men bara den första timmen eller så, för sen lär man sig att det mest är jump-scares, att alla pussel är gör A och B för att nå C under tiden som en läskig bjässe jagar dig men som du bara behöver gömma dig för för att undvika. Jag vet hela tiden när jag är jagad och när jag blev hittad fick jag mest en känsla av "jaha, börja om från senaste checkpoint" mer än genuin rädsla a la The Dark Descent. Ska dock säga, och detta tar emot utav bara helvete, att Outlast verkar vara bättre än A Machine for Pigs, även om jag bara har 1 timme hittils av AMFP.

Hah... att skribenten använder Xbone One i rubriken tyder ju på hur seriöst det är här...

Har inga problem med snubben, men kan förstå att hans humor inte går hem hos alla. Det känns som att mycket av det han gör är skådespel, även om han har lugnat ner sig lite på slutet.

Han dyker ju upp ganska ofta i sin flickväns youtube-videos också, och han gör ett helt annat intryck där även om han fortfarande är något "goofy".

Första reaktionen: JAAAA äntligen!!

Andra reaktionen: NEEEJ nu kommer jag gråta mig till sömns i fosterställning i 3 månader igen...