Inlägg av Ophe

Inlägg som Ophe har skrivit i forumet

Är det cross-play till någon av konsolerna? När de släpper det så sent så kommer det snabbt bli stendött annars.

Skrivet av mrpijey:

Även om detta inte kommer från Valve själva (vilket det aldrig kommer göra då Valve lagt HL i graven) så är ju detta mer eller mindre en bekräftelse att Valve inte kommer respektera sina kunder och avsluta HL2 på ett värdigt sätt som det förtjänar. Och Valve har ju sedan länge visat på att de är mindre och mindre intresserade av att spel öht, och än mindre storybaserade spel som just Half-Life.

Jag har i alla fall slutat hoppas på något mer HL.

RIP.

Kan Valve ens arbeta med större projekt längre? De har väl någon typ av öppen företagsstruktur där folk i princip arbetar med vad de vill? Känns som om något stort alltid skulle rinna ut i sanden.

Jag hittade inte Holy Diver i listan?

Skrivet av seifuku:

finns ngn bra kontroll med "riktigt" arkadkänsla som funkar till pc?
En ståljoystick med 8 distinkta lägen t ex ..hatar joysticks som är slappa och inte har tydliga lägen. man ska känna ett 'hack' som på arkadmaskinerna,

De flesta som spelar lite mer seriöst använder såna även om det blir mer och mer populärt med pad. Hori, Razer, Qanba och Madcatz säljer alla stickor med Sanwa-delar.

Spelet var i princip dead on arrival när det släpptes med den netcoden. Sen slog NRS spiken i kistan med sitt eviga "balanserande".

Skrivet av kadavriak:

Faktiskt märkligt att ingen annan hoppat på det här konceptet tidigare, som är överlägset Street Fighter / Mortal Kombat med tråkiga super-duper-kombinationer och annan 90-tals spelmekanik.

Menar du combos och footsies? Den typen av "90-tals spelmekanik"?

Jag tittar på turneringar. Främst Street Fighter IV men också lite Starcraft, League och Dota. Personliga streams kollar jag i princip aldrig på.

Tacka fan för Valves nya refund policy. Warner hade fått göra samma sak med Mortal Kombat X om man hade kunnat refunda det när det släpptes på PC.

Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Ophe:
Skrivet av Kleptoman:

Tekken är bättre än detta spel och mkx.

Varför?

Motorn är helt enkelt bättre.

Haha, bra där! Ville bara kolla om du visste vad du pratate om eller inte.

Skrivet av Kleptoman:

Tekken är bättre än detta spel och mkx.

Varför?

Skrivet av Jambalai:

Såvitt jag vet är det bekräftat/bevisat att det var planerat. Har för mig att någon på forumet klurade ut det för flera år sedan.

Det är Inte så mycket att klura ut. Det är ganska uppenbart när de börjar med sin number crunching.

Klassiskt klipp hur som helst.

Jag följer knappt e-sport längre och hade inte koll på att CS:GO blivit så stort. "Floppade" inte det i början? Vad har hänt?

Ett problem är ju Vavles servrar. Jag har inte varit i närheten av att maxa linan när jag tankat ner spel genom steam.

Skrivet av Paddington:

Mattias, vad menar du med att gengren inte är vad den en gång varit?

Så inte tidsexklusivt? Bara PS4 och PC? Det låter jättekonstigt för det största e-sport fightingspelet.

Fighting-spel är en rätt nischad genre nu jämfört med 90-talet. Konsolversionerna av SFII-serien sålde en 15-20 miljoner exemplar och sedan alla arkadkabinetten på det.

Det finns väl knappt någon kille född på 70-, 80- och en bit in på 90-talet som inte spelat någon version av SFII?

Capcom har inte haft det sådär jättebra ekonomiskt på senaste tiden. Jag kommer inte ihåg exakt vad Ono sa men intrycket jag fick var att antingen så hade Sony gått in och tills viss del finansierat utvecklingen eller om de till och med var med-utvecklare? I vilket fall så hade antagligen inte SFV kommit till utan Sony.

Lite intressant med tanke på att 360'n är de facto standarden för SFIV-serien bland dem som spelar hyffsat seriöst medan ps3-versionen anses vara den sämsta av de tre.

Skrivet av hunden:

Häftigt med cross platform, finns inte många spel som har det väl?

Guilty Gear Xrd har det mellan ps3 och ps4 men kanske inte lika coolt som mellan två helt olika plattformar som konsol och PC.

Detta borde ha kunnat göras tidigare om utvecklare ville men det är väl rätt få genrer där PC-spelare inte skulle ha ett stort övertag pga. tangetbord och mus. Inom fighting så är ju pad, sticka och hitbox/tangentbord i princip likvärdiga så plattform spelar inte så stor roll.

Skrivet av Acriax:

Känns verkligen inte som att detta kommer vara något för folk som mig. Tyckte det var för mycket micro att hålla reda på redan som det var i orginal SC2, och nu kommer det här och lägger till micro-abilities och attacker man manuellt måste dodgea för varje enhet. Tycker att man som commander bara bör behöva bekymra sig med den överliggande taktiken och att enskilda soldater borde ha intelligens nog för att ta skydd, använda sina förmågor och undvika faror själva.

Koreanska APM-gudar lär jubla åt förändringarna dock.

Det finns andra spel för det. Starcraft har alltid handlat mer om realtidsdelen i RTS snarare än stratergidelen. Den med bäst mechanics vinner helt enkelt. Eller i alla fall oftast.

Skrivet av HaxXt:
Skrivet av Ophe:

Jag har väl runt 5000 starcraft 2-matcher spelade och har aldrig öppnat någon av kampanjerna. Det som jag tycker verkar vara mest intressant är förändringen av eknomin om det stämmer.

Ehm, förändring av ekonomin? Share the info

Mindre mineraler per mineral patch och färre workers för full saturation. Det kommer helt enkelt krävas fler expansioner för att hålla igång ekonomin.

Jag har väl runt 5000 starcraft 2-matcher spelade och har aldrig öppnat någon av kampanjerna. Det som jag tycker verkar vara mest intressant är förändringen av eknomin om det stämmer.

Auto-jump har jag väl egentligen inga större problem med. Bunny Hop hade jag inte haft problem med om det det görs sämre än strafe jump och mer varit något för nybörjare att använda innan de lär sig strafe jump. Loadouts, global ammo, timers etc. däremot fick mig nästan att trilla baklänges.

Edit: Fel tråd. Skulle vara i den nya...

Ah, Techies. En av få heroes i spelet där det i princip är en person som har roligt och 9 som längtar till nästa match. Den bästa typen av dota.