Inlägg av Mithos-SWE

Inlägg som Mithos-SWE har skrivit i forumet

Skrivet av Kyraal:

Blir lite nyfiken vem med PC här som verkligen hade behövt rensa för 150 GB. Kan ni inte lägga till en poll i artikeln?

Edit: Får hoppas att konsolversionerna kräver lite mindre.

Jag hade behövt rensa för ett spel på 150GB. Jag har ca 80GB ledig på min spel-NVMe (1TB).

"We worked really hard to build on the diversity of the characters"
"You have Nina, who is this muscle badass and is driving around in her cars."
"You have Eli, who loves his podcasts."
"You have Kev, who loves to cook and that's his biggest thing, he loves to cook.

No Johnny Gat.. The Saints now have a podcast and love to cook! - Twitch

Nej tack....

1. PC
2. PS4

Skrivet av Fiigaro:

Hej! Finns det någonstans på min dator där jag kan gå in kolla vad som finns i den?

Tryck WinKnappen (knappen med Windows ikonen) + R och skriv dxdiag och klicka OK.

Under System fliken står vilken Processor (CPU) och hur mycket ram (Minne) du har.
Under Bildskärms fliken står vilket Grafikkort (GPU) du har och hur mycket grafikminne kortet har, m.m.

Skrivet av ZeldasCastle:

Så igår beställde jag både en laddare och ett nytt batteri till Gamepaden. Det ska tydligen vara ett dubbelt så bra batteri än det som sitter i från början så jag kommer få 6 timmars batteritid istället för 3 timmar (som inte ens är 3 timmar idag för mig)

Nintendos val att inte utnyttja utrymmet Gamepaden var alltid så dumt...

För alla som aldrig såg eller har sett batterifacket på en Wii U Gamepad...
Det lilla batteriet var det som medföljde, det större batteriet är upgraderingen som släpptes senare...

@grollo_92

Som @Molotov nämner kan du sätta dina nuvarande routrar på samma SSID, men eftersom de inte har meshstöd kommer ex, din mobil när du rör dig mellan olika delar av huset inte flytta över dig till närmsta/bästa router.

Genom att köpa 2st RT-AX55 och konfigurera dem som ett meshnätverk, kommer automatisk flytt mellan dem ske när du går omkring hemma.

Ett tips om möjligt, OM du kan ha nätverkskabel mellan båda RT-AX55 enheterna så är hela trådlösa bandbredden tillgänglig för dina enheter som trådlöst kopplar upp sig på dem.
Om enheterna RT-AX55 kopplar ihop med varandra trådlöst så används lite av bandbredden till kommunikation mellan routrarna, och du kan tappa lite hastighet, på den som inte är direktkopplad till modemet.

Skrivet av jeppe109:

Har läst om den typen av beteende tidigare i historien och det har inte slutat väl någon av de gångerna.

Det får bli ytterligare något som provocerar mig.
Resetera.
Ryser av tanken att ens besöka den sidan igen.

Må FZ aldrig bli som den.

Tyvärr så regerar galenskapet (ResetEra typer) även på Twitter, Facebook, Twitch, Instagram, Youtube.
Finns allt för många på spelföretagen med, och även sidor som Kotaku, Polygon, Vice m.fl.

Info från Mass Effect 2 och 3 som tidigare släppts (ej Legendary Edition versionerna)

Skrivet av grollo_92:

Därför önskar jag ha som vi har på jobbet att man ansluter till ett enda nätverk men man har stark anslutning vart man än är i byggnaden. Hur ska jag gå till väga med detta på bästa sätt? Budgetens tak ca 1000 kr eller så.

Det låter som att ditt jobb ev kan ha ett meshnätverk konfigurerat. Enkelt förklarat routrar och ap's anv samma ID, och kan sömnlöst flytta över ex en telefon mellan sig när du går omkring utan att tappa kontakten.

Beroende på vad för hårdvara du redan har hemma kanske den stödjer meshkonfiguration, då behöver du bara konfigurera dem rätt och/eller komplettera med en exakt lika hårdvara och konfigurera dem som ett mesh system.

Finns meshsystem från tusen kronor och upp till flera tusen allt beroende på vad du vill ha/behöver (om du inte redan har kompatibel hårdvara)

Skrivet av Dalton Sleeper:

Hur svårt vore det med en toggle i menyn? Kanske rent av komma upp varje gång man startar ett nytt spel?

Så vitt jag förstår fanns denna toggle redan, men man gick ett steg längre och tog bort sekvensen helt från spelet.

Skrivet av Taskman:

Som ovan skrev, Spoltjutet hörs bra när man når dessa 1000 FPS och grafikkortet bara skriker och ber om hjälp att på mindre FPS.

Jepp kommer ihåg när jag spelade The Secret World/Secret World Legends (inte 100% på vilken version) på laddsekvenserna/menyerna, 999fps.

Märktes direkt på grafikkortet att fps'en sprang iväg...

Yay!?

Skrivet av Matthias:

Någon som har erfarenhet av SteamOS. Skeptisk till hur väl det kan fungera generellt med Linux i grunden. Inte för att Linux är dåligt, men Windows är ju ändå primära OSet för gaming.

Kan kolla här lite hur spelare har rapporterat hur stödet är (eftersom Proton är hur de kör spel i SteamOS som inte har linux stöd?)
https://www.protondb.com/

Valve har dock förhoppningsvis förbättrat detta i nya SteamOS 3.0 som Steam Deck ska köra på.

Edit:
Men sen kunde man ju kasta ut SteamOS on installera Windows och problemen med SteamOS och kompabilitet försvinner.

Ah, så vi får en "Switch Pro" i år iaf...

Kort och gott, jakten på billiga komponenter är boven.
Botten på analoga komponenten sviktar och buktar ut efter ett tags användande av L3/R3 klickandet pga tunn och billig design, och vi får drifting.

Att fylla upp området under/bakom eller hur ni vill säga det, ser till att botten positionerar sig dit den alltid borde vara.

Pinsamt att Nintendo inte löst detta själv.

Skrivet av Sheffer:

Sedan 2.0 så är det en generell modell för alla spel. Nvidia behöver inte träna per spel och behöver inte släppa nya drivisar för det spelet.

Det är inte det jag menade med Nvidia behöver fortfarande vara involverad.
Jag vet att Nvidia inte längre kör varje spel genom AI systemet, men varje spel behöver göra något som är olika för olika spel.

Någonting om behöver ge Nvidia specifik info om sitt spel angående "lower resolution rendered frame, the motion vectors, the depth buffer, and the jitter for each frame" för att Drivrutinerna ska optimeras och ge ännu bättre resultat eller nått.

De är någonting jag hört i några DF videos och läst i forum när de förklarar DLSS 2 och hur det ska funka.

Jag kanske fattat helt fel, och det är superenkelt och du behöver inte vara i kontakt med Nvidia alls när du implementerar DLSS i ditt spel, men borde det då inte finnas efter en så lång tid närmare tusentals dlss spel och inte bara närmare 100 spel med dlss?

Skrivet av totte1015:

Kan DLSS appliceras på valfritt spel om utvecklaren väljer det?

Skrivet av Tobhah:

Ja, men det kräver integrering i spelmotorn.

Om Jag har förstått rätt måste utvecklaren lägga till stöd i sitt spel, sedan måste Nvidia köra spelet genom någon slags process som gör att spelet funkar med DLSS sedan måste de släppa nya drivrutiner med stöd för spelet.

Slutar använda lågprisställen när företagen gör detsamma.

Med ett par frågon där jag valde mellan 2 alternativ innan jag bestämde mig för ett av dem.

Skrivet av Sapiens:

Ärligt talat vet jag inte ens om jag fick möjlighet att installera OS med lokalt konto. Då missade jag det första gången jag installerade eller var det dolt någonstans.

Har installerat Windows 10 så många gånger...

Har man internet inkopplat under installation blir man påtvingar att välja ett "online konto" + välja pinkod osv, men har man internet urkopplat får man skapa ett "lokalt konto" under installationen och blir frågad om "online konto/pinkod/och dyl, vid ett senare tillfälle.

Så jag installarar alltid Windows 10 med internet urkopplat, och kopplar in internet först efter installationen är helt klar och alla omstarter är genomförda.