I rymden kan ingen höra dina pixlar skrika. Film från ett väldigt tidigt testskede visar upp skjutande, fysik och ljussättning.

I april i år tillkännagav #Mojang Specifications och Marcus "Notch" Persson sitt kommande rymdalster – #0x10c. Nu har Notch glatt nog visat upp första ingame-sekvenserna från spelet, och det för lätt tankarna till #Minecraft-grafiken, vilket inte är så konstigt med tanke på att det är placeholder-texturer på plats. Målet är att visa upp fysik, vapen och ljussättning och du beskådar allting nedan.

I 0x10c kommer alla spelare ha ett eget rymdskepp med en egen dator, där du själv ska se till att skeppet har tillräckligt med energi för att fungera på rätt sätt, samt interagera med andra spelare och roligheter i den stora världsrymden. Ja, eller som vi skrev förra gången:

I ett parallellt universum där våra kära länder aldrig sluta kämpa om att herraväldet i rymden skapade vi 1988 en purfärsk djupsömnscell som självklart var kompatibel med alla populära 16-bits-datorer. Dessvärre råkade någon få den att använda sig av stora endianer, när DCPU-16-specifikationerna endast kan använda sig av små endianer. Således råkade ett stort antal människor somna in lite längre än tänkt, över 281 triljoner år, för att sedan vakna upp till ett universum i kaos.

Tror du att det här kan bli något? Om du vill besöka spelets officiella sajt är det bara att göra så. Den är grå.

Skicka en rättelse