Se första filmen från Notch nya – 0x10c

Medlem

Som vanligt klagar folk på grafiken, och att de inte får se något. Nej..såklart inte. Det är inte en video för att demonstrera spelet i sig... Det är väl ungefär tillbaka till stadiet då Minecraft inte var vad det är idag.

Dvs "skräp". Om jag får gissa så tror jag nog han lägger upp videorna delvis för sin egen skull, precis som med Minecraft förr. Lite som att dokumentera det hela. Det är nog mer spännande från en programmerares/spelutvecklares perspektiv, än från någon som enbart vill spela det hela.

Inaktiv
Skrivet av skronken:
Skrivet av Segas:

Ehh....fanns ju spel på tidigt 90-tal som fullständigt käkar upp det här. Men jag antar att folk köper det för att Notch står bakom.

Men du har ju å andra sidan inte en aning om vad spelet går ut på egentligen.

Inte det minsta, det har du rätt i. Lika så gäller minecraft, men jag antar att sandlådan är det intressanta med det spelet.

Detta ser dock ut att vara exakt samma smörja, men det första sålde bra, därav jag tror att folk köper det nya också.

...och nu haglar det in meningslösa "tummen ner" från alla som älskar minecraft.

Fin idé, men jag har lite svårt för att vara den som ska göra så att spelet kommer igång. Jag vill bli underhållen, inte "jobba", jag tycker man ska "jobba" i verkligheten och "spela" i virtuella världar. Det är stor skillnad på dessa.

Vad tycker ni?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har inte spelat minecraft alls men detta kan nog bli coolt om det är lite djup i det. Att man till exempel skulle kunna få snabbare omladding av vapen om man skriver ett bättre program för det etc.

Finns det någon information om vad man faktiskt ska använda datorn till?

Edit: Kollade runt lite och folk verkar vara i full gång med att skriva OS, C-kompilator osv till den i alla fall.

Medlem

Minecraft in space:)

Medlem
Medlem

Jag tvivlar inte på att det kan finnas en idé till ett kul spel bakom detta. Om det blir något i stil med minecraft möter elite kan det säkert bli en succe.

Men jag förstår inte relevansen av det här tech-demot.

Medlem

The device has been modified.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Synd att de inte visar de intressanta sakerna med 0x10c, är inte precis ett spel man spelar för grafiken.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Not impressed....

Medlem
Skrivet av neonille:

Jag vill inte vara negativ, jag har ingen aning om spelet is sig. men jag får lite "one hit wonder" vibbar av detta. En grupp/artist gör en låt som blir en super hit. När det är dax för en ny singel så låter den nästan precis likadant som den förra låten och floppar.

Notch borde väl för tusan ha råd med och anställa ordentliga 3d artist vid dethär laget tycker man. Ser ju bedrövligt ut...

Vad jag kan se är det ett test av dynamic lightning, varför skulle man behöva en 3D artist för att göra ett sånt enkelt test?

Medlem

Misstänker att många har missat att han byggt det ingame, hade han verkligen försökt bygga något imponerande hade det inte sett ut så.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Som vanligt klagar folk på grafiken, och att de inte får se något. Nej..såklart inte. Det är inte en video för att demonstrera spelet i sig... Det är väl ungefär tillbaka till stadiet då Minecraft inte var vad det är idag.

Dvs "skräp". Om jag får gissa så tror jag nog han lägger upp videorna delvis för sin egen skull, precis som med Minecraft förr. Lite som att dokumentera det hela. Det är nog mer spännande från en programmerares/spelutvecklares perspektiv, än från någon som enbart vill spela det hela.

Precis! Det här är en supertidig version om man ens kan kalla det så. En supertidig Alpha. Man ska på inget sätt jämföra det här med andra färdiga spel. Självklart kan man inte göra det då projectet väldigt långt ifrån klart och kommer garanterat se helt annorlunda ut senare.

Medlem

Oj! Det här kan bli riktigt skoj

Medlem

Minecraft visst. Men det hade ju varit kul om killen kunde göra nåt annat också .Det här ser ju precis likadant ut. Har svårt att förstå varför man ens vill visa upp det här.

Inaktiv
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av neonille:

Jag vill inte vara negativ, jag har ingen aning om spelet is sig. men jag får lite "one hit wonder" vibbar av detta. En grupp/artist gör en låt som blir en super hit. När det är dax för en ny singel så låter den nästan precis likadant som den förra låten och floppar.

Notch borde väl för tusan ha råd med och anställa ordentliga 3d artist vid dethär laget tycker man. Ser ju bedrövligt ut...

Vad jag kan se är det ett test av dynamic lightning, varför skulle man behöva en 3D artist för att göra ett sånt enkelt test?

Jag syftate såklart på grafiken i sig

Medlem

Blir nog skoj. Kan man lite assembler kan man göra vad som helst (i spelet).
Har kikat lite på konceptet med parallella världar och jag misstänker att detta är en "gammal" idé som Markus försöker förverkliga nu. Hoppas det håller hela vägen! Tummen upp!

12
Skriv svar