#Curiosity var ett experimentellt spel från #22 Cans och Peter Molyneux där spelarna sakta men säkert knackade bort lager från en kub. Endast en person kunde plocka bort sista biten, och den personen skulle få en "livsförändrande upplevelse". Men blev det verkligen så?

Eurogamer har gjort ett mastigt reportage om vinnaren Bryan Henderson, och det visar sig att inte särskilt mycket har hänt sedan vinsten för två år sen. Hendersson berättar detaljerat hur det gick till när han vann, hur kontakten med företaget gick till och hur han och en vän fick resa till företagets kontor och träffa utvecklarna.

Men det största löftet, det att han skulle få vara en gud i gudspelet #Godus, har inte införlivats. Och därmed har han inte heller kunnat få några av de pengar som utlovats – han skulle få 1% av intäkterna från försäljningen under tiden han axlade den gudalika rollen.

En anledning till att Henderson inte kunnat spela som en gud än är att Godus helt enkelt inte är i tillräckligt gott skick för att implementera de funktionerna. Det allmänna tillståndet för spelet har varit orsaken till att det blåst en del kring utvecklarna den senaste tiden. Vi har rapporterat att Molyneux inte håller sina Kickstarter-löften och också hur han ber om ursäkt för svikna löften.