För ett par veckor sedan publicerade #Atari en trailer för #Rollercoaster Tycoon World, och överlag var reaktionerna ganska negativa. Det var på den grafiska fronten som många påpekade att inte mycket har hänt sedan förra spelet år 2004.

I ett blogginlägg resonerar utvecklarna mer om det här och berättar att trailern i själva verket är från en pre-alpha-version av spelet. Nu håller de på att byta till Unity 5-motorn (från Unity 4.6), vilket bland annat medför bättre miljöer, ljus och skuggor.

Fast mest anmärkningsvärt är förmodligen att de även kommer ändra art direction och dra åt det mer realistiska hållet. Detta efter klagomål från fansen. Samtidigt lovar de att inte slarva bort charmen från de tidigare spelen.

Någon gång i sommar kommer vi få en första glimt av det nya utseendet.

Bra grafiker gör bra grafik, inte en bra motor. Sen har Unity kanske 20% sämre prestanda än vad som är normalt, men anledningen till att Unity-spel ofta ser "kassa" ut är för att Unity tillåter amatörer och folk med låg budget att göra kommersiella spel... 23/03 http://www.gamasutra.com/db_area/images/blog/207128/mvmove.gif monument valley http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/t_original/kzzezedffk4wbblg5rd5.gif endless legend http://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/styles/large/... 22/03 I mitt tycke är Dreamfall Chapters rätt snyggt. 22/03 Alltså, ändå sedan jag första gången spelade Slender så har jag märkt att det alltid är Unity-spel som ser sådär extra kassa ut. Finns det något spel(i 3d) som drivs av Unity som är vackert? 22/03 Atari seriösa? Du har nog helt missat smörjan de släppt den senaste tiden 22/03 Cities: Skylines är ett bra bevis på att Unity är ett fantastiskt verktyg i rätt händer. :) Parkitect utvecklas också i Unity. Tycker dock att det spelet nästan är för likt RollerCoaster... vilket kan vara både bra och dåligt. De filmklipp man sett än... 22/03 Ja men nu har du ju utvecklat ditt svar och framstår inte som en copypaster bara för att, hade du utvecklat lite mer i ditt första inlägg hade inte folk missförstått dig. Men annars Håller jag helt med dig. 22/03 Åfan. Unity har fått väldigt dåligt rykte efter att ha använts av folk som pumpar ut kubikkilometer skit med motorn. 22/03 Hade varit mer imponerande om de hade gjort som i ettan och skrivit hela spelet i assemblyspråk. :) EDIT: Om RollerCoaster Tycoon World floppar (vilket verkar mer än sannolikt just nu, grafikmotorbyte är inte direkt lätta saker) så hoppas jag verkligen... 22/03 Cities skylines är ju gjort i Unity och det är kanonbra så jag ser knappast det som ett problem. 22/03
Skicka en rättelse