Många är vi som ser fram emot garanterat alvfritt fantsy-slafsande i #Kingdom Come: Deliverance. Tjeckiska utvecklarna #Warhorse Studios jobbar för fullt på det sjukt snygga spelet, men meddelar att man behöver mer tid än väntat.

Det är det klassiska symtomet från crowdfundade spel som blivit väldigt framgångsrika: de fick mycket mer pengar än väntat och spelet blir därför större än planerat. Och tar därmed också längre tid att utveckla. I ett nytt filmklipp berättar Daniel Vavra att en del aspekter helt enkelt behöver mer jobb, och då i synnerhet de över 100 uppdrag som spelet ska lanseras med.

Istället för att lanseras i skarven mellan 2015 och 2016 siktar de nu istället på sommaren 2016. Du kan dock trösta dig med att en alpha kommer släppas inom tre månader. Den innehåller det mesta av spelmekaniken, combat, möjlighet att rida på hästar och stealth-mekanik. Alltihop i en något större del av världen än tidigare, med "ett stort uppdrag" och några mellansekvenser.

Skicka en rättelse