Än vet vi inte särskilt mycket om nästa #Need for Speed-inkarnation. Vi har frestats av en teaser-trailer och fått löften om en rejäl trailer den 15 juni, men i övrigt får vi gissa oss fram. Förutom när det gäller internetuppkopplingar, då det officiella Twitter-kontot har skvallrat om några detaljer:

Need for Speed kommer kräva en internetuppkoppling, men fördelarna är "nice". Några av dessa sägs vara "mer variation" och en mer givande upplevelse tillsammans med vänner. Polarna ska också vara en del av den storymässiga upplevelsen, dock oklart hur.

Detta är förstås tidiga uppgifter och exakt vilken inverkan det får på helheten återstår att se. Risken som många oroar sig över är att uppkopplingskravet ska ställa till det så att ingen kan spela på lanseringsdagen.

Den 15 juni får vi veta mer om spelet.

Dock så har det inte med saken OM du har internet, utan hur stabilt det faktiskt är då du faktiskt har tid till att spela det. Comhem har haft en del strul förut och deras förra modem de skickade med har tappat uppkopplingen upp till 5 gånger om dagen.... 02/06 Har man inte internet 2015 bor man fan under en sten!! 01/06 Ja det hade varit något. 31/05 vill ju ett nytt underground :P 31/05 Dock så skulle fallet vara så för ca 4-5000 nya bilägare, men med ett spel som kanske har 1-2 miljoner spelare så ligger du uppe i snar liknande kostnader fast utspridda på fler användare och fler användare som är irriterade. De må vara relativt små sak... 30/05 Jag ger EA 1 miljon om de under 2-3 månader efter realese har icke sabbat spelet som SimCity gjordes. 30/05 Alltså att det är online spelar mig ingen roll... men vafan jag som inte har några vänner som spelar på samma konsol som jag (PS4)? Vafan ska jag med de där featurena till? 30/05 Knappast så att man behöver 100Mbit för att spela. De hastigheter som är vanliga i USA och övriga Europa duger gott och väl till autentisering och onlinespelande. Det viktigaste är att latensen är tillräckligt låg, vilket den kan vara vare sig man har... 30/05 EA har inga som helst problem med att gå från månadskostnad till F2P bara månader från att de släppte Old Republic. Vad sänder det för signal till köpare? Vänta ett par månader så kommer spelet ändå vara gratis att spela. Jag ser två tänkbara anledninga... 30/05 Jämfört med Sverige, så är USAs bredband patetiskt långsam och kass (och kostar långt mer än vad vi betalar). Bara för att vi har det "lyxigt" med bredband i var mans hem, betyder inte att resten av världen har samma lyx. 30/05
Skicka en rättelse