#OnLive är tjänsten som ska pensionera hårdvaruuppgraderingar genom att rendera spel på centrala servrar och sedan strömma innehållet till din skärm. Än så länge är många skeptiska till tekniken, den främsta rädslan är fördröjningar i bild och ljud eftersom datan måste färdas många mil.

En av grundarna av företaget är Steve Perlman, en entreprenör som inledde sin karriär genom leda gruppen som utvecklade #Apples multimediatjänster, vilka låg till grund för den första Quicktime-versionen. Nyligen höll han en närmare 50 minuter lång demonstration av tekniken bakom OnLive där han bland annat hävdar att så länge du inte befinner dig mer än 160 mil från servrarna ska fördröjningarna inte vara mer än 80 ms.

<embed type="application/x-shockwave-flash" src="http://video.seas.columbia.edu/mediaplayer/player.swf" style="" id="ply" name="ply" bgcolor="#FFFFFF" quality="high" allowfullscreen="true" wmode="opaque" allowscriptaccess="always" flashvars="file=http://video.seas.columbia.edu/Onlive.flv&image=/files_seasvideo/imagecache/videos-full/files_seasvideo/thumbs/Onlive.jpg&autostart=true&playlistsize=1&item=0&skin=http://video.seas.columbia.edu/mediaplayer/stylish.swf&stretching=uniform&icons=false" width="483" height="305"></embed>