Några spelare på den nordamerikanska #Aion-servern Azphel kunde sannolikt inte tro sina ögon för några dagar sedan, då de av misstag belönades med över 34 triljarder (34 000 000 000 000) i pengar efter att ha slutfört ett uppdrag. Detta var, givetvis, på tok för mycket och bidrog till att skapa rena kalabaliken på spelservern då föremål började säljas för exempelvis 500 miljoner kinah (spelvalutan) och liknande.

Enda valet som utvecklarna #NCsoft hade i slutändan var att tömma all serverdata sedan glitchen inträffat, för att råda bot på problemet. Detta innebar såklart också att oerhörda mängder saker som andra spelare gjort legitimt helt och hållet gick upp i rök. En NCsoft-anställd kommenterar det hela såhär:

Tidigare idag började vi få rapporter om att ett litet antal spelare på Azphel-servern hade mottagit över 30 triljarder Kinah som en del i en belönings-glitch. Sedan dess har vi tagit ner Azphel-servern och jobbat hårt för att identifiera hur vi skulle återställa den ekonomiska stabiliteten. Vi tog beslutet att göra en återgång till den Azphel-serverdata som fanns 6:00 CST imorse [inte idag] och kommer att fortsätta övervaka alla servers för relaterade avvikelser. Det är viktigt att poängtera att vi såg återgången som det sista alternativet och gjorde allt vi kunde för att undvika detta... Som en ursäkt för downtime kommer vi belöna alla på Azphel-servern med fem Lodas Amulets senare i veckan.