Galaxens mest krigiska allians har fått en ny livsfarlig leksak på 800 000 kvadratmeter.

Det finns få spel som mäter sig med Eve Onlines fullständigt spelarstyrda värld där massiva rymdstrider kan kosta förlorarna hundratusentals kronor. Mäktiga allianser slåss om herraväldet och Hard Knock, en av de mest krigiska, har nyligen lyckats bygga spelets allra största domedagsvapen.

Spelet fick för en månad sedan en uppdatering som introducerade massiva byggnader, så kallade citadels som lite slarvigt kan jämföras med dödstjärnor. Dessa kommer i tre storlekar - Astrahus, Fortizar och Keepstar - och förutom att vara först med mediummodellen har Hard Knock efter månader av planering och resurssamlande färdigställt sin 800 000 kvadratmeter stora Keepstar.

Att bygga den var en bedrift i sig men de behövde också transportera denna bjässe till ett av dem kontrollerat stjärnsystem. Eftersom Eve Online är ett spel som mer eller mindre är beroende av stora kalkylark var även detta en stor utmaning. Hard Knock, som är ogillade av ganska många i spelet, behövde synkronisera en rad avancerade manövrar för att kunna ankra citadellet värt hela 125 000 kr.

När PG Gamer frågade Hard Knocks ledare om varför de behövde konstruera spelets allra största byggnad svarade han följande:

– Vi behöver absolut inte någon, det är bara en penismätartävling. Vi bestämde oss för att bygga en, för varför inte?

Sluta gör det till något jättestort, det är inte så svårt. Utgivarna har gjort jättemycket med spelet senaste året för att förenkla för nya spelare. Snart dessutom Free to play. 03/11 Detta x1000 31/10 Gött att se våran e-kuk blivit internationella nyheter :D Hard Knocks Inc. (the n is silent) 03/06 Det ger ju en bättre fingervisning än att skriva att värdet är typ 1,3 triljoner ISK, vilket inte betyder ett jota för den oinsatte. 01/06 Snälla FZ, sluta skriva att saker är "värda" så och så mycket, det är ju inte sant. Visst, en sak i spelet kostar si eller så många miljarder ISK, och eftersom man kan köpa speltid med ISK (ca. i miljard ISK/månad) så kan man ju räkna ut att si eller... 31/05 Alltså är det inte så lätt som kalle försöker få det att låta. Jag tror inte de som lagt ner så mycket tid och pengar är helt dumma. 31/05 Det hade funkat, problemet är att den byggs inuti ett "okänt" solsystem inne i s.k wormhole space. Vägarna in till solsystemet är helt slumpmässiga och tillåter bara ett visst antal skepp innan de stängs igen och öppnas på nytt på någon annan slumpad... 31/05 Hat haft många av mina roligaste spelupplevelser i Eve. Ångrar inte att jag slutade spela, men att jag gjorde mig av med min characters ångrar jag. 31/05 Intressant, berätta gärna mer om denna taktik som folket som faktiskt spelat spelet i många år inte känner till. 31/05 Ett spel som jag så otroligt gärna skulle vilja spela och komma in i, men har inte tiden. 31/05
Skicka en rättelse