Du får vänta på planetutforskningen.

Den något brokiga utvecklingen av Star Citizen har kört på ännu ett gupp. Den efterlängtade "alpha 3.0"-versionen, som ska introducera möjligheten att landa på planeter, skulle ha släppts i slutet av augusti men nu förväntar man sig att den är redo i september istället.

This week, we entered the optimization, polish and bug fixing phase for the 3.0 feature set. As there have been so many features and content implemented, we’ve encountered some stability issues that we want to address before going to a wider test audience. The ongoing work on the new Patcher system (that will save you from having to completely re-download each build) and some new bugs with CopyBuild3 (our internal version of the patcher) have also slowed us down. Because of this we have pushed back the Evocati and subsequent date ranges to reflect the additional time needed to get Star Citizen Alpha 3.0 ready for prime time.

Innan du börjar ropa "vaporware" bör du i alla fall ta en titt på den rigorösa sammanställningen av allting de jobbar på som återfinns i det senaste blogginlägget. Det är många staplar och diagram som ger en ganska så unik inblick i hur utvecklarna tar sig an olika uppgifter, och hur lång tid de förväntas ta.

@TheEquelizer: Det är ju något många hoppas på, att det blir ett andra liv. Och för många blir det säkert så om de får till det med nätkod, AI och så vidare. För mig är det mer som att jag redan lever SC på ett sätt sen 2012, med drömmar och mål om vad... 04/08 Kan iofs hålla med om det delvis, men de fick ut spelet som ett helt, fungerande spel åtminstone, och har successivt byggt på med ett hela tiden helt, spelbart spel där man dessutom kan välja om man vill haka på "säsong två" t.ex. (Även det dock en anin... 02/08 @marcus8958 hehe ah såg det såg lite konstigt ut ^^. Menar bara att man kan längta efter en sak utan att behöva hypa sönder sig själv så man blir besviken i slutet. Hype och längta (imo) är två saker. @Hajfena Jag bygger jämförelsen med SL o SC på att... 02/08 Inte alls konstigt, med de ambitionerna de har, att spelet tar väldigt lång tid. Omöjligt att ta fram det snabbare trots den enorma mängden studios som nu är inblandade. Frågan som återkommer är väl förr om det var rätt väg att gå, att göra allt på en... 02/08 3.0 kommer fortfarande vara spelbart från andra veckan i Augusti då det når PTU testservern då som alla med ett aktivt konto har access till. Dock inte 100% bugfritt mest troligt då PTU är till för att fånga de buggar som Evocati och interna QA inte fån... 02/08 @TheEquelizer: Hålla hypen i kontroll samtidigt som du är överhypad? 01/08 Det är inte första gången något tar längre tid än vad de planerar, kan man ens sätta en tid på något längre? Det hade väl inte varit så illa om det inte var för att 3.0 behövs för att kunna fullfölja Squadron42. Att jämföra SC med Second Life känns kons... 01/08 Det är lugnt för mig så länge det blir bra. Har spelat igenom Wing Commander 1-3 hittils och har en del till att ta mig igenom. Riktigt bra spel som håller upp ganska bra än idag om man kör kilrathi saga versionen, annars är de ospelbara. 01/08 det tar för lång tid, om 10 år kommer folk sitta här o säga att man ska vänta lite till ? jo tjena.. inget spel är värt så lång väntan hypen kommer dö långt innan dom blir klara.. tråkigt 01/08 Och är ett ord. Det är ett rätt bra ord. 01/08
Skicka en rättelse