Inspireras av Titanfall och Star Citizen - var inspirationen till slutbossen i Half-Life.

Att Gabe Newell har barn visste vi sedan innan men inte att Gray, den äldsta sonen, följt sin fars fotspår in i spelbranschen. Han är medgrundaren till företaget Naetyr som just nu arbetar på sin första titel med projektnamnet Fury. Valve News Network har träffat honom och fick bland annat veta att Gray var inspirationen till slutbossen i Half-Life då det då unga Valve-gänget försökte tänka på det läskigaste de kunde komma på, det vill säga att bli föräldrar.

Gray pratar i intervjun om att han faktiskt inte lirar så många Valve-titlar ("kalla det överexponering") men Team Fortress 2 är ändå något som inspirerat honom. Likaså vissa mekaniker från Dota (grunts) som också återfinns i Titanfall. Han beskriver Valve som ett företag med snudd på oändliga resurser och väldigt smarta människor men att de blivit en "arbetsmaskin" och behöver börja ta fler risker och chanser.

Naetyrs första spel beskrivs som ett scifi-spel med fokus på multiplayer och möjligheter för communityt att själva bidra med innehåll. Du kan se ett gäng konceptbilder nedan.

@eld: Skulle kunna sammanfatta det så här: Jag kräver mer av en spelupplevelse än det som Valve skapar. Dock vrålälskade jag att spela L4D med 3 kompisar och köra kampanj modet. Men det tog slut rätt snabbt. Versus mode tyckte jag var hemskt dåligt. TF2... 23/02 Fair enough! Ok, de är oinformerade. L4D drog igång 4-spelar coop något rejält och byggde runt idéen att ai-dirigera spelomgången. det var nya roliga grejjer. Vad får dig att tro att ett potentiellt L4D3 inte skulle försöka tillföra något nytt? Att valv... 23/02 Gult kort för tonen, bättring tack. 22/02 Tyvärr inte. Jag har helt rätt i de andra kommentarerna, kom med motargument om du har några förutom "de är dumma" . Source 2 är typ samma. Vad tycker du är de enorma skillnaderna mellan 1an och 2an? Vad skulle L4D3 ha för relevans 2018/2019 i dagens... 22/02 What! Source 2 släpptes ju för inte så jätte länge sen, och mellan den och source som användes i hl2 så har det hänt en hel del grejjer. Sen är alla dina andra kommentarer så dumma att jag har försökt ett flertal gånger men inte orkar kommentera på dom. 22/02 Intressant! Men, det störde mig att filmen med intervjun var så hårt redigerad och klippt! Hur många klipp var det sammanlagt? Skulle vara kul att se och jämföra med en oklippt version. Pratade han sakta i originalfilmen, eller vad? Nu var det som att... 21/02 @Deliverans: Tja, jag drar inga förhastade slutsatser om något. Jag väntar hellre och ser. 21/02 Ettan och tvåan är identiska, är t.o.m. samma spel nu. Så ja, sure att de skulle ha högre upplösning osv, men Source är typ samma nu som för 10 år sedan. Vad tror du en eventuell 3a skulle tillföra för nytt och revolutionerande? Alla Valves spel om man... 21/02 Du drar alltså slutsatsen att dess gameplay skulle vara identiskt med 1:an och 2:an och likaså dess grafik? 21/02 Oväntat, men kul. Hoppas det blir något av det och att farsan kan låta facklan bäras vidare med stolthet och ro i kroppen. 21/02
Skicka en rättelse