Splash Damage sluter avtal med Google.

Splash Damage gillar att göra intressanta multiplayerspel, något vi såg redan med första Wolfenstein: Enemy Territory, genom Brink och senaste Dirty Bomb. De har också stöttat vid flera andra stora produktioner, såsom Gears 5 och Halo: Master Chief Collection men nu är det dags för en egen titel, tillsammans med lite otippade Google Stadia.

Nyheten släpptes under Googles livestream igår, ett anförande som skulle ha skett på GDC men som nu las upp på Youtube istället. Så mycket mer än så vet vi inte om Splash Damages kommande projekt men vi skulle bli förvånade om det inte innebär någon form av multiplayer.

Tack till Mortaigne för detta #nyhetstips!
Skicka en rättelse
Helt klart. Fler och fler spel kräver extremt hårdvara för att köras i 1440p maxxat. Inte många som har lust att lägga ut 30-40 lökar för en speldator när man bara kan streama i 60fps för en bråkdel av summan istället. 25/03 @Threezool: Jo jag har provat det, och vart inte jätte imponerad... Säger inte att det inte fungerar, det gör det ju, men bara för singleplayer i min mening. Att spela online FPS på Stadia är ju som att spela med en hand bunden på ryggen. Kontrollerna... 24/03 Det är intressant att följa Googles förehavanden med Stadia, de har ju råd att bygga upp en rejäl plattform. De öppnade ju ytterligare en egen studio för ett tag sedan också, med stora värvningar från bland annat Sony Santa Monica i ledningen. Jade Raym... 24/03 Har aldrig haft några problem när jag har spelat på Stadia. Har alltid varit responsivt, bra upplösning och uppdateringsfrekvens. Har du testat Stadia eller antar du bara? 24/03 Jag tycker Enemy Territory: Quake Wars fortfarande är den bästa multiplayershootern som nånsin gjorts. Vet ej om den räknades som asymmetrisk men komplexiteten av samarbete som krävdes var fantastisk. Så synd att det tilltalade så få och spelet floppade... 24/03 Näe, ett snabbt Splash-fps är kanske inte den bästa matchningen men samtidigt är jag nyfiken på om inte just de skulle kunna hitta ett intressant multiplayerkoncept som fungerar i de förhållandena. Asymmetriskt, inte beroende av snabba kontroller... 24/03 Hade helt klart varit intresserad... Om det inte var på Stadia. Just den typen av spel som Splash Damage gör, alltså snabba multiplayer shooters, är precis den typen av spel jag aldrig i livet hade velat streamat. Att kontrollerna är responsiva, bildkva... 24/03 Älskade Dirty Bomb och vill verkligen ha ett nytt Splash Damage-fps... nu blir det Stadia-exklusivt med.. 24/03 Spännande! Men jag hoppas verkligen Google släpper gratisversionen "base" snart så spelarbasen får chans att växa till sig lite. Stadia har fungerat klockrent för mig, både tekniskt och upplevelsemässigt, men det är tyvärr rätt skralt med spelare i mult... 24/03 Oavsett så känns det självklart att streaming kommer vara ett kompetent komplement framåt. 24/03