I en Destructoid-intervju säger #Heavy Rain-skaparen David Cage att han är besviken på hur #Microsoft presenterat Natal. Framförallt riktar han kritik mot förra årets E3-demonstration, som han menar på nästan ljuger för konsumenterna eftersom en del av det som visades kanske inte ens är möjligt att genomföra.

Jag har sett Natal, och jag är väldigt nyfiken på vad de kommer göra med det [tekniken]. Jag blev lite frustrerad över att de presenterade det som en sci-fi-presentation. När ungen kommer in med skateboarden och laserstrålen scannar av brädan, och sen är den i spelet. Vi är en del av industrin; vi vet vad som är möjligt och inte möjligt. Jag tyckte det nästan var som att ljuga en aning att presentera det på det sättet, eftersom det kommer få konsumenterna att tro att de ska få något de inte ens är i närheten av att få.

Sanning eller endast illa dold bashing från #Sony-håll? Enligt Cage är det visserligen möjligt att skapa in-game-bilder utifrån föremål i verkligheten, men det han menar är att denna teknologi är ytterst begränsad. Nåväl, lagom till jul lär vi själva få se om Microsoft Natal-teknologi leverar allt den utlovar.

Skicka en rättelse