Det är många som ställt sig frågan kring varför modifikationer till 360-utgåvan av #Left 4 Dead 2 (samt föregångaren) ej får ta del av mod-frälsningen pc-användarna kan nyttja. Kanske är det #Microsoft som är uppnosiga? Nej, det är enligt #Valves Chet Faliszek (till CVG) att användarmodifikationerna skulle suga musten ur konsolen.

Ett av problemen nu när du tittar på många av moddarna som skapats är att de inte kan drivas av low-end pcs, de kan ofta inte ens köras på mid-end pcs - de kan bara köras på high-end pcs. De kan inte köras på Xbox 360. Det är mycket arbete vi måste lägga ner för att få prestationsnivåerna till en acceptabel standard för oss. Du kan titta på många av mod-skaparna och självfallet är det en väldigt teknisk sak; du måste känna till motorn och verktygen väldigt väl.

Han menar även på att det coolaste de skulle kunna göra är att släppa några av de användarskapade modifikationerna officiellt till båda formaten, men att det är komplicerat. Left 4 Dead 2 går nu att förladda via Steam nu, inför dess släpp den 19:e november.

Skicka en rättelse