Ris har verkligen inte fått den uppmärksamhet det förtjänar i spelvärlden, och Sakuna: Of Rice and Ruin visade varför detta är ett misstag. I det fick vi axla rollen som skördegudinnan Sakuna, som spöar demoner på löpande band och sedan slappnar av genom att ta hand om sin risodling.

Spelet har fått ett väldigt varmt mottagande och många har hoppats på en uppföljare, men kruxet är att utvecklaren Edelweiss generellt sett inte gör uppföljare. Hoppet är dock inte helt förlorat, för i en intervju med Nintendoeverything sade Nal från Edelweiss följande (översatt):

Det är sant att jag inte känner för att göra något liknande ett tag efter att jag färdigställt ett spel. Men den här gången har vi fått en så pass positiv reaktion från våra spelare att jag gärna vill tro att vi skulle kunna göra något. Jag antar att det hänger på vilka typer av idéer vi kommer på, även om jag inte har något i åtanke just nu.

Under tiden kommer dock Sakuna att uppdateras med nya förbättringar och justeringar, men dessvärre kommer inget nytt innehåll att läggas till.