Spiritfarer var något av det bästa jag spelade under 2020, men framför allt var det drabbande på ett sätt som spel sällan är. Det beskrevs som ett "mysigt management-spel om att dö", vilket sammanfattar det bra. I ett gränsland hjälper du en skock själar att göra bokslut och säga hejdå.

Då spelet sålt i en halv miljon exemplar tycker Thunder Lotus att det var hög tid att bygga ut spelet med ytterligare en själ. Lily-uppdateringen beskrivs som "liten men viktig", och tar sin början när Stellas minnen blommar ut i form av, just, blommor. Dessa lockar till sig Lily.

Lily will help our hero gain perspective on her life as she approaches the touching conclusion to her journey...

Att ta farväl i Spiritfarer har aldrig varit lätt, och lär inte bli enklare den här gången. Undertecknad gav spelet en fin fyra i betyg. Om det är så här vackert att dö har vi inget att frukta.

Spiritfarer är spelet som kommer med sitt eget svar på den eviga frågan: vad händer när vi dör? Jag vill åtminstone att detta ska vara svaret, för om den svarta döden är så här färgstark har vi inget att vara rädda för. Snarare är döden en varm och trygg kram vars hav vaggar oss till ro.