Blizzard överraskade oss nyligen med kungörandet att det blir ytterligare ett betatest i maj, innan spelet till slut släpps i början av juni. Det rör sig om samma bit av spelet som i tidigare test, alltså inledningen, så något end game blir det alltså inte tal om att få klämma på.

I samma stream som detta avslöjande pratade de även om end game, och nu har associate game producer Joe Piepiora berättat lite mer (via Gamesradar) om vad som väntar oss i spelets mest helvetiskt svåra hörn. Han säger att spelet inte är designat för att spelas för alltid, vilket innebär att det finns fiender bortom nivå 100 som blir progressivt svårare, men att det inte handlar om en oändlig "grind" för att få belöningar, utan att pressa sin karaktärs-build så långt man kan.

Vid en punkt kommer man även att nå maximal utrustningskraft, och är man har fulländat sin karaktär är det dags att tackla den slutliga bossen i spelets Nightmare Dungeons. Han varnar dock att den kommer att vara extremt svår, även för nivå 100-karaktärer. Den som väntar sig grymt loot som gör en starkare när man till slut spöar den lär dock bli besviken, eftersom belöningen är själva prestationen. Med det sagt så ska det finnas kosmetiska belöningar.

Nåt att sätta siktet på alltså, åtminstone inledningsvis, eftersom det är ett live service-spel som är tänkt att få nytt innehåll med jämna mellanrum.