flickvännen och spel

Medlem

haha, Liero är kanske inte bästa spelet, inte att börja med iallafall. (visserligen trodde jag aldrig att min flickvän skulle ens spendera 2 minuter framför Forza men men)
Wii kommer nog ändra hennes syn på spel. (känns som att det är lättare bara det är en konsol...)

tips är att hålla dig till en konsol och ett lätt spel för att sedan öka dosering och lite senare övergå till tyngre droger (tolka hur ni vill... nästan...)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Modemis:

Jag har haft lite flyt där måste jag säga. En kväll ringer hon mig och undrar hur man får fram den där kroken i spelet? "Eh, vilket spel" frågar jag, "Quake2" säger hon... "vadå, har du det? alltså installerat?".. "ja, men du, hur får man fram kroken?", "ööh... i single player?", "nej, det har jag spelat klart, jag menar när man spelar på internet!" .. "aha.. (dölja chocken) .. jo.. såhär gör man" ..

Två månader senare tog det slut tyvärr, men det var en klart kul upplevelse!

En annan fastnade i wow och kör än vad jag vet... wow är lite farligt... :/

Ja dom som spelar WOW verkar få storhetsvansinne kolla bara här hahah http://www.blocket.se/vi/8252585.htm?ca=12_s


signatur

Alfa Bertil

Medlem

Haha, den ska jag köpa


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Är bara tvungen att länka till den här videon.
Konstigt att ingen gjort det tidigare


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

IronHide :up::D


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag träffade min tös i ONLINE spelet jag/vi spelar nu. Americasarmy för att vara exakt

Vi spelar till o med i samma clan.
Här e hon: http://aaotracker.com/usertracker.php?userid=200725

O här e jag: http://aaotracker.com/usertracker.php?userid=17141

Kan lägga till att det inte alltid e roligt o ha henne sittandes en halv meter bort om hon e i motståndarlaget o man råkar skjuta henne.
Blir till o ducka illa kvickt hehe

Eller släpa in henne illa kvickt sovrummet o skjut'na skarpt

/Homer_S

Medlem

"i krig och kärlek är allt tillåtet"

ser att din aktivitet är lite mer än hennes hehe (33% mot 93%), men ändåså har hon 95 i Honor och du 100

hmm... krigsspel, nee, det är nog ett för stort spel för min flickvän, hon får ratta lite mer Porsche i Forza ett tag till iallafall.
(fast hon gillar Audi prototyp-bil mest... hehe)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Jag skaffade en GameBoy SP till min dam med Zelda till så klart. Hon hade tamejfan den med sig överallt! Lirade i ett! Men det var ju skönt, fick jag mer tid till PCn När hon lirat igenom Zelda, kastade hon den i en låda där den nu ligger ganska så dammig...


signatur

Shit happens, then you die

Medlem

haha, jag har fått min flicka att fastna med sudoku
jag med egentligen... lite... men jag hinner aldrig :\ så skulle vi ta en tävling så skulle hon säkerligen vinna


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag har turen att ha en flickvän som beskriver sig såhär: "I'm a Nintendo girl " Jag tror nästan att hon spelar mer än mig, ifos så spelar hon på sin DS och jag på datorn. Däremot så leker vi tillsammans med X-lådan. Det var dessutom hon som bestämde att vi ska införskaffa en Wii, detta efter att hon suttit och kollat på nintendos E3 presentation


signatur

4173 7437 3674 5870

Medlem

*bump* hittade in till forumet precis
jo, själv sitter jag och lirar heroes of might and magic 4 med frun just nu. Förr, några år tillbaka då vi träffades, lirade vi båda ut (hon instagib, jag lite annat också).
Vi träffades på irc, och det är en allt för lång story för att gå in på just nu.. in i spelet igen

Guld med en tjej som gillar spel, keep up the good work


signatur

thank you, come again

Medlem

nä men! HUXFLUX! tjenare!
det var inte igår!

funderar på om jag ska gå bärsärk på alla tjejer i världen som gillar spel förutom min så jag kan känna mig extremt lyckligt lottad och hon extremt unik


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

nä men! HUXFLUX! tjenare!
det var inte igår!

funderar på om jag ska gå bärsärk på alla tjejer i världen som gillar spel förutom min så jag kan känna mig extremt lyckligt lottad och hon extremt unik

hehe det är så länge sen att jag glömt vem du är.. även om jag ser dig i forumet dagligen, men håller mig mest i ut2004 forumet själv


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Lyllo er med spelintresserade flickvänner! Själv är man praktiskt taget gift med datorn.

Skämt åsido, man kan nog mera säga att jag lever i celibat.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

minns när jag spelade en gammal colin mcrae med min dåvarande flickvän, jag var så säker på att jag skulle vinna med stora marginaler men istället så förlorade jag varje gång
men när jag spelade DOOM3 så ville hon inte ens kolla på för hon blev så rädd

pussy!

Medlem

Jag blev buttfucked i California Games (MegaDrive) häromdan av en tjejkompis, enda grenen jag vann i (överlägset må jag säga) var BMX. Ingen rolig upplevelse


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Jag skulle vilja att min pojkvän spelade wow med mig...

Inaktiv

Alltså. Berätta. Vart hittar man tjejer som har ett spelintresse?


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv

i posten ovanför?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Flakmonkey
Skrivet av SkruMp:

Alltså. Berätta. Vart hittar man tjejer som har ett spelintresse?

Du får la börja ragga på quakenet?

"A/S/L?????"

Medlem

Hehe. Spela wow. Finns grymt mycket tjejer där jämfört med andra spel som iaf jag testat.


signatur
Flakmonkey

Men vill man ha en tjej som lirar WoW? Jag menar om de lägger ner lika mycket tid på WoW som många gör så är det ju inte någon höjdare direkt... man vill ju snarare ha någon som uppskattar mario, zelda, guitar hero, ico, etc etc

Inaktiv

Vill man spela Wow i över huvud taget? Droppen var när min bildlärare sa att hon spelade WoW, jävla hypat spel.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Fan Nosnos. Du får fixa inte lite hoes till #komsi. Kanalen är alldeles för maskulin tycker jag. Det närmaste flicka man kan komma är hoe-Mullinss :<


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Min förra flickvän piskade skiten ur mig på UT2004.

Min nuvarande lirar WoW. Försöker få henne att byta server till samma som mig men snart kanske hon bara kan flytta sin karaktär för $25.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

En sak måste jag då bara säga att det är ganska fantastiskt att killar tycker det är helt otroligt att deras flickvänner spelar dator m.m. Själv var jag inte så häpen när jag fick se min pojkvän spelade eftersom han och jag har varit på samma lan ett x antal gånger.

Medlem

jag hadde tur, Lea spelar lite spel, inte så vidare seriöst.
men hon spelar
har man iallafall lite mera förståelse varför man själv sitter och stirrar in i en plast låda och ser en massa bilder fara runt och är helt fascinerad av det hela.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av chokland:

En sak måste jag då bara säga att det är ganska fantastiskt att killar tycker det är helt otroligt att deras flickvänner spelar dator m.m. Själv var jag inte så häpen när jag fick se min pojkvän spelade eftersom han och jag har varit på samma lan ett x antal gånger.

Titta på vilket spel som helst, eller varför inte det här forumet. Spelvärlden domineras än så länge av killar.

Den fronten där jag upplever att tjejerna avancerar är MMOs. Vilket är kul. Men fortfarande, även de domineras av killar.

Därför tycker vi det är så otroligt att vi hittat flickvänner som game'ar.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av chokland:

En sak måste jag då bara säga att det är ganska fantastiskt att killar tycker det är helt otroligt att deras flickvänner spelar dator m.m. Själv var jag inte så häpen när jag fick se min pojkvän spelade eftersom han och jag har varit på samma lan ett x antal gånger.

Titta på vilket spel som helst, eller varför inte det här forumet. Spelvärlden domineras än så länge av killar.

Den fronten där jag upplever att tjejerna avancerar är MMOs. Vilket är kul. Men fortfarande, även de domineras av killar.

Därför tycker vi det är så otroligt att vi hittat flickvänner som game'ar.

Jo det är ju sant att spelvärlden egentligen domineras av killar. Men det är ju ändå en hel del tjejer som börjar vara med i det också, men det kommer nog ta ett tag innan tjejer kommer på samma nivå inom spelandet som killar har gjort.
En hel del tjejer anser ju att en tjej inte kan spela datorspel m.m. Jag vet inte säkert om det finns killar som kanske tycker detsamma. :\

12
Skriv svar